Australie voor 3 weken....

Voor 3 weken naar Australie Van Melbourne naar Adelaide
De mooiste plaatsen en overnachtingen

Nou, dat is een gezellige posting. Is het een opdracht of een vraag? Ga je ook nog vertellen wanneer je gaat en hoe je gaat reizen. En alleen of met de hele familie?

Het is een reis samen met mijn partner, en in periode van februari 2015,en het is een vraag voor meer informatie

Sorry, toch nog even. Huurauto? Camper? Openbaar vervoer? In elk geval hoogzomer, goed voor het zuiden van Australië en niet meer in de schoolvakantie.

Je vraag is inderdaad nogal kort. Wat wil je precies? Februari is in elk geval een mooie tijd om daar te reizen. Met welk vervoermiddel ga je (en wil je daarnaast kamperen, hotels, hostels??) en wat wil je doen? Wil je vooral veel steden zien? wandelingen maken? Vooral heel veel plekken zien en dus lang in de auto zitten?
Ik zou in elk geval zeggen: doe de great ocean road en bezoek kangaroo island. Verder ligt het er toch echt aan hoe je gaat reizen en watbje een beetje wilt zien en doen. Dus graag iets meer informatie, zodat wij je eventueel verder kunnen helpen.

Drie weken voor die route is mooi ruim bemeten. (Tenzij openbaar vervoer ;-))Je kunt overwegen via Ballarat (met alle restanten van het rijke verleden) en Colac (Triplet Falls) naar Apollo Bay te rijden, de Great Ocean Road, Grampians, Mount Gambier (Sinkholes, Blue Lake, Mount Schank kraterrandwandeling), Coorong, Kangaroo Island, Adelaide. Vergeet net voor Adelaide de Adelaide Hills niet met Hahndorf.
Maak vooral een dagplanning waarbij je de dag van aankomst niet en de laatste dag eventueel half mee rekent.

Het is 3 weken met een huurauto, ik denk ongeveer 7 dagen van Melbourne naar Adelaide en dan een toet van ongeveer 12 dagen ( South Australian Loop ) ook het Kangaroo Island.
Kan je met de huurauto naar dat eiland ,en kan je daar overnachten ?
Wij zijn het meest geinteresseerd in natuur en een beetje cultuur.
En ook rustig kalm.

Je kunt met de huurauto naar Kangaroo Island. En accommodatie is er ook te vinden, wij verbleven ooit in het ‘verre westen’ in het KI Wilderness Resort. We hebben de motorhome op het vasteland laten staan en een paar dagen met een huurauto (2 wd) rondgereden en de highlights gedaan. Little Sahara, Remarkable Rocks, de zeeleeuwenkolonie etc. Hier een heleboel accommodaties: Google Maps Met een 2wd auto kun je wellicht niet naar allemaal toe, let daar wel even op. En kijk uit voor overstekende koala’s ;-). De meeste zitten rustig de boom trouwens.
De SA loop is erg mooi. Boek evt. de Arkaroola 4wd excursie. En doe de wandeling naar Mount Ohlsen Bagge. En… en…

Dank u voor de informatie , als je nog iets weet die belangrijk is mag je altijd doorgeven

Probeer op de heenweg naar Flinders Ranges dit op te nemen in je plan. Halve dag is ruim voldoende: http://www.wadlata.sa.gov.au/

      • Updated - - -

Probeer op de heenweg naar Flinders Ranges dit op te nemen in je plan. Halve dag is ruim voldoende: http://www.wadlata.sa.gov.au/ Is im Port Augusta

Ik zou in elk geval langs The Grampians vanuit Melbourne gaan als je geïnteresseerd bent in natuur (bijvoorbeeld na het rijden van GOR). Mooie wandelmogelijkheden, mooie uitzichten, veel dieren.
En als je je SA-loop gaat maken, zou ik inderdaad ook in elk geval The Flinders Ranges aandoen. Echt prachtig en echt mooie wandelingen om te maken. Mt Remarkable NP onderweg naar the Flinders is ook mooi. Je hebt een prachtige wandeling door een kloof heen. Echt een aanrader. Voor de Flinders zelf zou ik een paar dagen uittrekken zodat je een paar wandelingen kunt maken.

Dank u voor de informatie , ga nu nog de trotter kopen denk dat er daar ook goeie info in staat.