Hallo, wie kan me helpen met advies voor een fototrip door India.
Ik ben een 58jarige getrouwde man en wil een single reis/fototrip gaan doen door India, mijn vrouw wil namelijk niet mee.
En mijn passie is fotografie, nu is mijn vraag wat heb ik allemaal nodig buiten mijn foto uitrusting want die heb ik al, natuurlijk vreselijk veel lef om alleen te gaan natuurlijk want ik ga altijd samen met mijn vrouw op vakantie.
En India trekt op het ogenblik erg aan me, tja weet het ook niet waarom.
Maar ik wil dus fotograferend door India trekken, en heb dan ook de tijd aan mezelf, kan een reisje worden van zeg 3 maanden uit en thuis.
Het is heel wat wat ik wil maar het lijkt mij een reuze fotografisch land.
Samen met mijn vrouw zijn we al in Australie en New Zeeland geweest en pas nog Vietnam en China gedaan in de laatste afgelopen 3 jaar.
Dus concreet is mijn vraag wat heb ik allemal nodig en wat is ongeveer het budget waar ik rekening mee moet houden, wil niet in luxe hotels zitten dus low budget met een enkel reelijk of mooi hotel een keer.
En wie heeft er ook zo’n idee om dit te gaan doen.
Kijk uit naar reacties op mijn vraag.
Groetjes uit Amersfoort van Ge Timmerman
Wat heb je allemaal nodig ? Moeilijk te zeggen, hangt er een beetje vanaf wat je wil gaan doen, waar en wanneer. Neem wel genoeg memorykaartjes mee, India is een fantastisch land voor een fotograaf !
Qua budget kan je alle kanten uit. Zelf doe ik het met max 600 € per maand, alles inbegrepen. Je kan altijd nog goedkoper, maar dan wordt het echt low budget.
Om alvast geinspireerd te raken www.robbaar.nl
Dank je Rob, ik heb genoten van je foto’s wat zijn die mooi.
Waar fotograaf jij mee en welke lens heb je in India gebruikt?
Hoelang ben jij daar geweest en hoe heb jij daar gereisd, en mag ik ook weten wat je ongeveer kwijt bent ivm mijn budget wat ik bij elkaar moet hebben om ongeveer 3 maanden daar te gaan fotograferen.
Wel veel vragen he maar ja je hebt me wel zeer enthosiast gemaakt door jou foto’s hoor
Hoor graag van je Rob, en wil eventueel wel een keer bij je komen om er over te praten ivm alle voorbereidingen.
Groetjes, Ge
Geert,
het is je eerste X india …dus je komt sowieso ogen tekort !!!
neem vooral je tijd …
en uitschieters …vele …oa Hampi , Munnar ,Jaisalmer …
Geert,
Dank je Thierrydb, ik zat zelf daar ook aan te denken, maar wat kan ik daarvoor verwachten te kunnen doen, kun je me dat ook vertellen. Ben daar erg nieuwsgierig naar.
En ik neem een foto tank mee van ca 500gb om daar steeds me kaartjes leeg op te kunnen maken.
Maar die zal denk ik niet toereikend zijn ben ik bang voor als ik alle verhalen lees en foto’s gezien heb tot dus ver.
maar hoor graag nog van je.
Groetjes, Ge
Ja inderdaad dit zal mijn eerst India trip worden en nog wel zonder mijn partner, dus een single reis maar waar de fotografie op de eerste plaats staat hoor.
En ik dacht om 3 maanden rond te trekken, dus als je ideeen hebt alles is welkom, want ik wil goed voorbereid op pad.
Dus hartelijk dank voor je berichtje Megareco.
Groetjes, Ge
in welke periode ga je eigenlijk ?
want bvb in het zuiden heb je in india dubbele mousson periode , die pas half december voorbij is …dus van half dec is het hier ideaal !!!
en rajasthan deden wij destijds in november
geert,
Je kan alle kanten op en het hoeft niet duur te zijn.
Slaapplaatsen (hotels of guesthouses) vind je overal. Je hebt al mooie propere kamers met attached bathroom voor zo’n 300 Rs. Het hangt er wel een beetje van af waar je bent. In Mumbai bvb moet je wat meer uitgeven, dat is een relatief dure stad om te overnachten.
Af en toe loont het wel de moeite om eens wat meer uit te geven om wat tot rust te komen, maar je zal dat heel snel zelf ondervinden.
Alleen reizen is natuurlijk altijd wel een beetje duurder omdat je de kamer alleen betaalt. Maar ongetwijfeld kom je andere reizigers tegen waarmee je eventueel een kamer kan delen.
Eten en drinken vind je ook overal. In de lokale eethuisjes eet je je buikje rond voor 30 Rs, in de iets “betere” gelegenheden heb je een goeie maaltijd voor 100 Rs. Probeer ook zeker het eten van de stalletjes langs de straat. Overheerlijk, niet duur en veilig genoeg. Let er gewoon op dat het ter plaatse bereid wordt en niet te lang in de zon ligt.
Een literfles water kost je in de kleine winkeltjes tussen de 12 en 16 Rs. Soms durven ze wel eens meer vragen, maar de prijs staat meestal voorgedrukt op de fles. Een cola in een bar kost 15 tot 30 Rs. Een Kingfisher biertje tussen de 30 en 100 Rs, afhankelijk van waar je bent.
In de klassehotels en bars betaal je natuurlijk meer.
Transport is heel goedkoop. Voor bvb 30 Rs zit je al gauw een paar uur op de bus. Treinen zijn ook zeer goedkoop. Wil je checken wat je traject kost, ga dan naar http://indiarailinfo.com/ en selecteer je rit, de trein en klasse, en je krijgt meteen de richtprijzen.
Voor uitleg ivm de treinen : www.seat61.com
Fiets-, autorickshaws en taxi’s zal je veel gebruiken. Hier zal je een beetje moeten sjacheren, maar probeer steeds een prepaid kiosk te vinden (enkel bij de luchthavens en belangrijke stations).
Ga er van uit dat je de eerste dagen sowieso afgezet zal worden maar dat is geen schande. Het hoort er bij. Indiërs hebben een gave om de newbies er uit te pikken, …
Koop best een reisgids om de goeie plaatsen te vinden.
:wereld:
de totale reistijd die ik wil maken is wat aangepast ipv 3maanden worden het er nu 6 tot 8 weken van want de vrouw wil en kan niet zolang zonder mij hihihihi maar voor de eerste keer lijkt me dat ook voldoende en zo een reden des te meer om weer terug te gaan denk ik zo
Ik denk dat het begin volgend jaar zal worden want dit jaar ga ik eerst nog samen met de vrouw naar Thailand of China, in ieder geval wel die kant uit.
Maar ik wil goed voorbereid op pad, en dus de tocht goed voor elkaar hebben die ik wil maken.
Ik ga ook een route uitstippelen die ik wil volgen, en een vliegticket met een open terug reis zodat ik dan zelf kan bepalen wanneer ik terug naar Nederland ga.
Ben alleen benieuwd wat voor rugzak ik nodig heb daar ik ook mijn fotoapparatuur meeneem.
groetjes, Ge
Dank je voor deze info hier kan ik zeker wat mee thierrydb, dit is ook wat ik zocht voor info nu ben ik op zoek naar een goede rugzak voor me spulletjes en me fotoapparatuur.
En ik ga denk ik ook wel op zoek naar een reispartner voor de tijd die ik wil gaan.
groetjes Ge
Ik denk dat het begin volgend jaar zal worden want dit jaar ga ik eerst nog samen met de vrouw naar Thailand of China, in ieder geval wel die kant uit.
Maar ik wil goed voorbereid op pad, en dus de tocht goed voor elkaar hebben die ik wil maken.
Ik ga ook een route uitstippelen die ik wil volgen, en een vliegticket met een open terug reis zodat ik dan zelf kan bepalen wanneer ik terug naar Nederland ga.
Ben alleen benieuwd wat voor rugzak ik nodig heb daar ik ook mijn fotoapparatuur meeneem.
groetjes, Ge
Geert ,
met 6 tot 8 weken , ga je dus toch moeten keuze’s maken …ik zou zeker niet
vetrekken met het idee zoveel mogelijk te doen …en wie weet kom je zo enthousiast terug thuis dat je vrouw de volgend keer mee wil …
als je zeg maar begin jan zou vertrekken zou ik persoonlijk opteren voor
zuid-india …= veel gevarieerder dan rajasthan (wel mooie steden ,maar natuur is eentoniger ) …zou je met haar dan evt later over kortere periode
met taxi kunnen doen (= in india zeer betaalbaar en iets comfortabeler reizen)
met jouw tijd en interesse zou ik dus voor Zuid kiezen , je kan dan evt nog
opteren in mumbai te starten en ajanta ,elora ,nashik mee te pikken …
tot daar,
geert,
geert ,
om nasik te illustreren volgende link gevonden naar fotografe wiens foto’s
me toch kunnen bekoren:
geert,
Hier zat ik ook al aan te denken hoor om alleen in zuid rond te kijken en zeker jou tips in gedachte houdend, maar mijn voorkeur is toch om wat langer te kunnen blijven.
Prachtige foto’s ! Brengen veel herinneringen aan onze reis terug.
Rob ,
nav de reaktie van Mahali , nog eens uw reeks bekeken en beluisterd ,
prachtige combinatie !!! wil je jouw muziek-bron niet met ons delen ?
Geert ,
misschien kunnen volgende sites je wel bij je voorbereiding helpen :
www.indiamike.com
en sowieso het TT-forum van www.lonelyplanet.com
kwa budget misschien wel goed om weten
in rajasthan was ons slaapbudget gemiddeld 400rps/double
in zuid-india moet je echter op het dubbele rekenen
enkel in Hampi & Mammallapuram vonden we echt low-budget
als afsluiter wil ik wel nog de volgende fotograaf in de picture zetten :
verder genieten maar …beginnend met de planning…
gr geert,
Dank je Rob, ik heb genoten van je foto’s wat zijn die mooi.
Waar fotograaf jij mee en welke lens heb je in India gebruikt?
Hoelang ben jij daar geweest en hoe heb jij daar gereisd, en mag ik ook weten wat je ongeveer kwijt bent ivm mijn budget wat ik bij elkaar moet hebben om ongeveer 6 tot 8 weken daar te gaan fotograferen.
En met wat voor lenzen heb jij je ozo mooie foto’s daar gemaakt.
Wel veel vragen he maar ja je hebt me wel zeer enthosiast gemaakt door jou foto’s hoor
Hoor graag van je Rob, en wil eventueel wel een keer bij je komen om er over te praten ivm alle voorbereidingen.
Groetjes, Ge
dank je wel voor deze info en tips zal ook naar de andere fotograaf kijken heb net al heel even gekeken maar dat zijn ook erge prachtige beelden hoor super.
Nogmaals dank voor je tips zal daar ook veel aan hebben denk ik.
groetjes,
Ge