test

Hoi

Deze zomer ga ik 3 weken naar India.

Wat ik mij nog afvraag:

  • welke inentingen zijn echt nodig?

  • fotomateriaal: DSLR, 13MB/foto, kaartjes van max 2GB, ongeveer 25euro/stuk
    ik schat 1 kaartje per dag te verbruiken, maar kom op dit moment maar max 3 dagen toe dan. Is het realistisch om aan een pc te geraken als je niet in de grote steden zit? –> nog een extra HD kopen van een 100euro of is een eigen mini laptop (ongeveer 1,5kg, 300 euro) beter?

  • is ter plekke kleding kopen een goed idee? ik heb niet echt veel kleding die ik bij warmere temperaturen gewoon kan dragen (in de zomer zit ik ofwel op festivals ofwel in een kajak op het water…). Ik ben van plan om een basis mee te nemen (1 broek, 2 hemden, teva’s, misschien ook nog lederen sandalen) en de rest van bovenkleding daar te kopen. Is dat realistisch? of wordt je raar bekeken als je meer in plaatselijke stoffen rondloopt als toerist (ik denk dat ik daar een kop of 2 boven de mensen ga uitsteken met mijn 190cm).

  • als man lang haar in een staart of eerder los? of nog beter afknippen (lijkt mij niet nodig aangezien ik op de foto’s ongeveer de helft van de indiers met lang haar zie)

  • … (extra tips zijn welkom)

groensels
Tuur

-inentingen; denk dat als je in je hotel bent aangekomen je liever overal een dubbele shot van had gekregen. Echt schoon is het er niet, heb altijd braaf de aanbevolen inentingen genomen. Waarom zou je iets niet willen?
-wat is het nut om alle foto’s 13 mb te nemen? Dat is toch alleen maar interessant als je ze op groot formaat wil afdrukken? Computers daar zijn over het algemeen oud. Niet overal werd mijn digitale camera herkend.
-ik heb er ook kleding gekocht, kost niet veel. Denk dat de locals in super toeristische oorden als Goa wel de hippie-look gewend zijn. Daar buiten vraag ik het me af. Zelf heb ik bijvoorbeeld nooit een korte broek gedragen, dat zie je de locals nagenoeg niet doen. Mannen hebben vaak een blouse aan, westerse kleding.
Ligt er een beetje aan waar je naar toe gaat, maar je zal sowieso veel bekijks hebben.
-wat je met je haar doet moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Volgens mij hebben de mannen het over het algemeen wel kort. Je kan het daar altijd nog afknippen als je je er niet door op je gemak voelt.

met inentingen heb ik slechte ervaringen (meestal een dag of 2, 3 last), dus als het niet nodig zou zijn, heb ik ze liever niet.

We vertrekken op New Delhi en gaan dan Ajmar, Udaipur, Bundi aandoen, met hier en daar mogelijk nog een tussenstop (wordt ter plaatste beslist).

13MB is standaard formaat RAW file, ik zou ze gewoon willen overzetten, dus herkennen is niet nodig denk ik. Gewoon kaartlezer inpluggen en bestand overzetten, maar bij oude pc’s misschien minder interessant. –> soms print ik wel op groot formaat voor avondschool fotografie :wink:

hippie zou ik niet echt gaan, maar gewoon iets meer lokale kleding omdat ik verwacht dat die meer op hitte is afgestemd dan wat ik hier heb.

nog een vraagje: visa of bankcontact?