3 weken india

Begin december willen we 3 weken naar India
Het is onze eerste kennismaking met India en willen het een beetje
overzichtelijk houden.
Iemand tips welke route?
Is er een mooie treinroute?

Alvast bedankt

Frank

Wij zijn een keer door Rajasthan gereisd en waren onder de indruk. Steden als Jaisalmer, Jodhpur, Udaipur, Bundi en de Shekawtistreek zijn de moeite waard om te bezoeken. Vanuit Agra kun je prima met de trein naar Varanasi maar het is geen mooie treinreis. Vlak landschap en veel vertragingen met de trein, vooral in de winter en dan heb je het niet over een paar uur…En het kan erg koud zijn… Naar Shimla gaat de toytrain en dat schijnt een mooie route te zijn, die reis willen we deze zomer ook gaan maken. Hopelijk niet teveel regen…
Als je redelijk op safe wil gaan, dan is het huren van een taxi erg fijn om mee te reizen.
In een aantal gidsen staan routes vermeld.
Succes met de voorbereidingen!

groetjes San

ik ga deze zomer (vertrek over een halve maand) 3 weken naar India.
Ik zal proberen om hier een link naar mijn foto’s te zetten.

Rajasthan

Impressie …onze foto’s staan op www.robbaar.nl
Foto’s uit 2006 en 2008 en portretten…

Hoi Rob,

Wat gaaf om jouw foto’s te kunnen bekijken! Echt super mooi :slight_smile:
Sommige foto’s zijn alleen zo mooi van compositie en betekenis van zichzelf, dat je van mij de kleur zou mogen weglaten en er een goed uitgebalanceerde zwart wit van zou kunnen maken. Maar bij de meeste is kleur natuurlijk meester :wink:
Wat is eigenlijk jouw tactiek bij het maken van foto’s van mensen? Doe je het gewoon of vraag je het eerst? En hoe reageren Indiërs hier over het algemeen op? En heb je als vrouwelijke fotograaf nadeel of voordeel? Ik ga namelijk deze zomer voor het eerst naar India, met 2 spiegelreflexen, dus ik ben wel benieuwd hoe makkelijk/moeilijk het is.
En hoe zit dat qua veiligheid t.a.v. camera? Kan je gewoon op straat staan fotograferen? In Nicaragua zijn er namelijk een hoop fotogenieke plekken geweest waar ik niet met zo’n mooie camera durfte te fotograferen…das jammer, dus ik zit er sowieso over te denken om nog een compact camera erbij te kopen…
En heb je verder nog tips?

groetjes,

Adinda

ik neem ook een reflex mee, dus ik luister mee :wink:
overigens werk ik steeds met primes. valt minder op dan die witte cano(n)(t)s

misschien nog iets: opslag van gegevens? een reflex vreet ruimte op de kaartjes en pc is ginder blijkbaar niet altijd even haalbaar.
laptop te groot en te duur voor mij, minilaptop zou niet krachtig genoeg zijn dus probeer ik nu met extra geheugenkaartjes en met wat geluk nog een imagetank, maar ideaal is het niet lijkt mij. Hoe doen jullie dat?

hey tyrr,

Prime lenzen zijn natuurlijk een optie, maar helaas heb ik die nog niet in mijn bezit. Maar mijn nikon lenzen zijn wel allemaal zwart, al is mijn telezoom 70-200, 2.8 redelijk opvallend, daar heb ik dus ook moeite mee qua veiligheid.
Ik kwam vorig jaar op reis ook ruimte tekort en heb toen ter plekke nog twee geheugenkaartjes gekocht, toen had ik 10 gb denk ik. Inmiddels ben ik op miraculeuze wijze al mijn geheugenkaartjes kwijt. Erg jammer en kostbaar, maar ik ben nu van plan om een 32gb geheugenkaart te kopen of twee 16gb… heb je dat gehannes met die kaartjes verwisselen ook niet meer.

groetjes

Hoi,
Het fotograferen heb ik in India alles gemakkelijk ervaren. Vanuit een open houding en veel enthousiasme heb ik aan de meeste mensen toestemming gevraagd om hun te mogen fotograferen. De meeste foto’s zijn niet geposeerd… IK vond het super om op die manier met mensen in contact te komen en zij kregen de foto dan ook te zien en het was 'no problem".
Het is afhankelijk waar je bent omdat in met name plaatsen waar weinig toeristen komen vrouwen liever door vrouwen worden gefotografeerd.
Iets over de techniek… ik gebruik zelf de 70-200, de 17-55 en een 50-1.4 van Nikon, allemaal lichtgevoelige lenzen. Voor de opslag gebruik ik een imagetank van 250 gigh, daarin leeg ik mijn 16 gigh kaartje zonder stroom. Tip, het is onverstandig om de imagetank in INdia op een pc aan te sluiten, ik had nl. de laatste keer een Wormvirus erop. Deze keer neem ik ook een netbook mee van 10inch waarmee ik alles kan doen. Als je verdere vragen heb, stuur deze liever naar [EMAIL=“robbaar@gmail.com”]robbaar@gmail.com want mijn vrouw zit op dit forum te reageren.
Veiligheid t.a.v. mijn camera geeft bij mij geen problemen en ik heb mijn camerauitrusting apart verzekerd. (en ik ben 1.93m lang en dat schijnt indruk te maken…hahaha)

groetjes Rob