India

Hi,

IK ga in februari 2013 voor een maand nar India, ik land in New Delhi en wil eindigen in Goa…

Als er iemand tips heeft voor mij dan hoor ik dit graag. Zelf reis ik heel veel ben in vele landen geweest dus als ik jou ifo kan geven doe ik dit graag…

Grt saar

Hey Saar,

Wat wil je weten?
Een plaats die je zeker niet moet overslaan is Mount Abu, ligt vlakbij Abu wat een treinstation heeft. Echt een paradijs met een prachtig mooie tempel die je echt moet zien.
Voor de rest is India geen land waar je in elke plaats een aantal bezienswaardigheden af moet gaan, het is een land waar je moet genieten van de mensen om je heen. Ze zien er allemaal zo mooi uit. Ik ging regelmatig in een park zitten om mensen te kijken.
Probeer echt ergens een festival mee te pakken, echt geweldig om mee te maken.
In pushkar moet je echt even gaan ontbijten bij de restaurants met onbeperkt ontbijt en je moet de Banofie Pie proberen, zo lekker.

En als tip voor de treinreizen. Neem een ketting mee om je rugzak onder de bedden vast te binden aan de trein, er wordt nog wel eens wat gejat.
Treintickets zijn al 90 dagen van te voren te koop en het kost bijna niks om ze weer terug te verkopen dit zorgt ervoor dat veel mensen treintickets kopen voor verschillende dagen omdat ze één van die dagen in de trein stappen. Er zijn daardoor lange wachtlijsten voor de trein van zomaar 200 man, echt frustrerens voor toeristen. Maar hier hebben ze een oplossing voor gevonden, toeristentickets. Zorg dat je je trein ticket altijd zelf op een treinstation koopt, heel relax met speciale rijen voor vrouwen. Er zijn soort kaarten te krijgen die je moet invullen. Daarbij is het treinnummer belangrijk, dit is op bepaalde internet sites redelijk goed te vinden mits je weet waar je moet zijn. Als je het wilt weten, ik zal zelf ook ff moeten zoeken. Daarnaast de treinstations vanwaar je wilt vertrekken en waar je weer uit stapt en de datum dat je in wilt stappen.
Als de tickets op zijn voor de klasse waar je mee wilt reizen. Ik reisde alleen maar met 2nd class sleeping, zit je vaak tussen de locale en heb je niks meer als een bed. Maar ik had ook niks meer nodig.
Maar als deze tickets dus op zijn, neem je paspoort met toeristenvisum mee naar het station, en zeg dat je een toeristenticket wilt hebben. De man achter de balie zal zeggen dat hij dat niet weet. Gewoon je visum laten zien en dat werkte eigenlijk meteen. Deze tickets zijn ongeveer 10 dagen van te voren verkrijgbaar en dus alleen maar voor toeristen. Met deze tickets zit je vaker met andere toeristen in hetzelfde stukje, maar dit hoeft niet altijd.
Houdt er wel rekening mee dat als de trein eenmaal vertrokken is je eigenlijk niet meer zo makkelijk tickets kan kopen. En treinen zijn wel eens 3 dagen onderweg.
Als je meerdere treinen kunt kiezen, kies als je niet heel veel voorkeur hebt de trein die het kortste daarvoor vertrokken is. De kans dat je een keer 8 uur of zelf 14 uur vertraging hebt is bij treinen die langer onderweg zijn heel erg groot.
Als de trein toch al vertrokken is en je zit alleen in de trein bij daglicht is dat zeker geen probleem. Je krijgt staan plaatsen in een bepaalde kabine, maar je kan eigenlijk overal gaan zitten waar plek is. Er kunnen meer mensen zitten dan dat er bedden zijn, dus overdag gaat dat prima. Er komt altijd wel iemand je ticket controleren en dan betaal je het verschil in klasse aan hem en ik heb niet meegemaakt dat ze daar misbruik van maakte. En als ze dit wel doen, ik heb laatst nog eens mijn fotoboeken bekeken. Je zit echt 8 uur in de trein voor 4 euro, dus die enen euro meer lig je echt niet wakker van.
Bussen zijn in India niet echt betrouwbaar en vaak duurder, dus als je de keuze hebt zou ik voor de trein gaan, helaas is die meestal wel langzamer.

En nog een puntje voor je kleding; zorg dat je je rondingen verbergt. Een losse broek en een sjaal om je schouders zal echt helpen. De eerste maand deed ik dat nog niet en vanaf de eerste minuut dat ik een sjaal droeg, voelde ik direct dat er minder mensen staarde, dat was zo’n opluchting. En daarnaast natuurlijk xzoiezo je knieën en schouders bedekken.

Als laatste; verwacht het meest ranzige land op aarde, de meest vieze hostelkamers, veel starende mensen, verwacht dat je geen andere toeristen zal tegen komen, dan valt alles mee en kan je er met volle teugen van genieten. Het was voor mij echt een onwijs mooie ervaring.
En zou heel graag weer een keer terug gaan…

Laat maar weten als je nog meer wilt weten.
Heel veel plezier in ieder geval.
Groetjes Karin

beste Karin,

Bedankt voor de info… jeetje wat een gedoe joh met de trienen hahah dat moet ik nog even goed in mijn hoofd stampen hahahah wordt ook een dagje ouder, je hebt me leuke info gegeven. Ik ga het allemaal even opschrijven top… De planning van mij ziet er een beetje zo uit.

New delhi dan naar agra, jaipur, mumbai en dan naar goa… aan het eind van mijn reis zalik dan een binnenlandse vlucht weer moeten nemen naar new delhi, is het het beste als ik dat van te voren boek of als ik daar be? voor een vlucht betaal je ongeveer 100 euro… maar is India wel makkelijk te doen in je eentje? ik heb Australia en azie ook alleen gedaan maar dat is denk ik totaal anders… heey maar nog even een vraag over je kleding? je kan daar dus niet in een korte broek lopen??? en schouders? moeten die altijd bedekt zijn?? jeetje… ja als je een tempel bezocht lijkt het me logische… nou super bedankt voor alles, en uuh waar gaat jou volgende reis heen??

grt saar

Dag Sarah / Saar,
Ik weet niks van India maar wil / ga er ook heen in februari. Graag wil ik samen met iemand info verzamelen en praten over leuke en nuttige dingen daarover. Je woont ver van Brabant maar misschien is Skype een communicatiemiddel.
Laat me svp weten of je interesse hebt.:dag:

heey,

ja lijkt me gezellig… mijn skype naam is sarah198o geloof ik… ( kleine o )

tot dan… ik benmorgen avond rond 20:00 wel thuis denk ik en darna ben ik 2 weken op vakantie, zit je ook op facebook?

grt saar