Hallo, 30 december ga ik 4 weken naar India. We (mijn man en dochter van 2,5) willen van Mumbai naar Zuid-India. Denk aan trivandrum, Cochin in Kerala. Zijn dit leuke plaatsen? En daarna weer terug via Delhi. Kent iemand mooie plaatsen (niet vol met toeristen) en mooie betaalbare hotels. Liefst aan het strand. Weet ook iemand hoe je vanuit NL treinreizen kunt boeken?
Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat ik een reactie krijg!
Bedankt joh, voor je reactie.
Ik ga gelijk kijken. Weet jij toevallig ook een paar goeie hotels in mumbai of Delhi met zwembad. Ik weet eigenlijk niet of het koud is in Delhi in Januari.
Mumbai niet. Delhi met zwembad ook niet. Het kan zelfs vriezen 's nachts in Delhi, overdag is het meestal tegen de 20 graden. Ik ben er een keer in januari geweest en toen regende het ook nog, koud en nat dus.
Als ik op internet kijk naar hotels met zwembad… die beginnen met 150-200 euro per nacht. vandaar dat ik ze niet persoonlijk ken…
Zonder zwembad krijgt dit guest house altijd erg goede aanbevelingen en dan betaal je 70 euro voor een dubbel. Moet je wel tijdig reserveren voor zover ik weet. http://www.master-guesthouse.com/intro.htm
Ik ben net terug uit India en kan je de stranden in Goa zeker aanraden, ga naar een klein strand echter als je de toeristen wilt ontwijken. Persoonlijke aanrader: Agonda beach, net onder het super drukke Palolem (veel gezinnen en stellen toen ik er was en heel rustig) Ook leuk zijn dagtripjes naar Panjim (oud Goa) en de diverse forten en kathedralen.
Als je naar het zuiden reist kan ik je ook zeker Hampi aanbevelen. Het landschap in combinatie met de tempels is in een woord adembenemend. Zeker niet overslaan!!
Bombay/Mumbay zou ik niet heel lang blijven, zeker als je een kleine van 2,5 bij je hebt. Het is een zeer drukke en vooral in het verkeer gevaarlijke stad zonder echt geweldige bezienswaardigheden.
Veel plezier !!
Gr.,
Caer
P.s. nog een tip! Reis in de trein eens een klasse lager en praat met de locals, erg interessant !!
Treinen zijn in het zuiden, voor zover ik weet, redelijk makkelijk te boeken en rijden redelijk op tijd. In het noorden is het een heel ander verhaal, zeker op de drukke stukken (agra/delhi/varanasi etc).
Maar ook in het zuiden zul je minstens 1-2 vaak zelfs 3 dagen van te voren moeten boeken als je een plekje wilt in de hogere klasses. En op de populaire stukken zelfs vaak weken voor 1e klasse airco enzo. Één troost, je kan altijd (echt altijd) een normaal kaartje kopen en gewoon in de 3e klasse met de locals reizen, maar dit is een hele ervaring, erg vol!
Een ander truckje is om een normaal kaartje te kopen en als je aanboord bent van de trein je kaartje te ‘upgraden’ bij een conducteur. Er zijn raar genoeg aan boord altijd plekken, ook al geeft de computer aan dat hij vol zit.
Hotels heb ik weinig advies voor je, ik denk dat ik als backpacker in andere hotels verblijf dan jullie als gezin… Enige dat ik kan aanraden zijn strandhutjes in Goa (Agonda Beach) en zelfde soort hutjes in Hampi. Erg gezellig en sfeervol !
December is een drukke maand in India en je zal ook in het zuiden soms moeilijkheden hebben om een trein te boeken. Zeker de lijn Mumbai-Goa is doorgaans al maanden vooraf volgeboekt.
Je kan steeds passenger treinen nemen, dan koop je inderdaad een gewoon ticket en je stapt op. Deze treinen rijden over het algemeen echter niet frequent. Sommige langeafstandstreinen hebben ook enkele passenger 2nd seating wagons waarvoor je gewoon een ticket kan kopen zonder reservatie. Hier kan je dan proberen om een upgrade te krijgen. Er zijn dikwijls plaatsen vrij en daar is een goeie reden voor, alleen een beetje ingewikkeld om uit te leggen.
Je kan ook steeds met elke lange afstandstrein (enkel dagtrajecten) mee in de 2nd sleeper wagon door gewoon een ticketje zonder reservatie te kopen. Dit kan echter alleen als je traject minder dan vier uur duurt.
Namaskar, Een goede tip koop het Trotter reisboek …staat echt heel veel in en…juist de niet platgetreden paden worden belicht .Er zijn 2 boeken te koop, ZuidIndia… en NoordIndia. Voor 17euro krijg je echt heel veel info. adressen , telefoonnummers…en website s, plus de diverse prijsindicatie s erbij. Reis al vele jaren naar India …en dit boek ontbreekt nooit in mijn bagage. Ook Gokarna 80km van Goa is zeer de moeite om te bezoeken en niet zo vol… Geef je een geweldig adres om te verblijven… pr indicatie 500rps, Haripriya Residence in Gokarna. www.haripriyaresidency.com een heel gastvrije fam en voor een leuk prijsje koken ze ook voor je. Was daar zelf afgelopen februari. Een mooie reis… en nog 1tip voor de kleine, neem een muskieten net mee…ook daar overal te koop.
Reis regelmatig met de trein …de laatste keer van Delhi naar Goa 28uur duurde dat alles… incl bed eten drinken voor de prijs van 14euro50 .Heb je hier een mooie bos bloemen voor. Van Goa naar Trivandrum ook een slaapplaats 9uur reizen voor 5euro. Ik zelf boek nooit van tevoren in Nederland , maar terplaatse . Inderdaad wel verstandig om (afhankelijk van de reisduur ?) 2 a 3 dagen van te voren je ticket te reserveren. Want ook de Indiase mensen zelf… hebben het steeds beter, en reizen daardoor ook meer in het land …dat geld ook voor accomodatie …op tijd boeken . Het is handig om een simkaart te kopen daar …dan kun je met je mobiel makkelijk lokaal bellen…en de kosten zijn erg laag ,ook naar nederland 10min bellen kost dan zo n 100rps. Ook een taxi is erg goedkoop als je een rit van 3 a 4 uur gaat overbruggen? kost dat rond de 1700rps. Sukses…
De officiële website www.irctc.co.in neemt momenteel geen internationale kredietkaarten aan. Daarom kan je best boeken op www.cleartrip.com , je betaalt hier enkele roepies comissie, maar dit is verwaarloosbaar.
Voor een mooi overzicht ivm de treinklasses, ga eens een kijkje nemen op www.seat61.com