Wij gaan in februari 2010 voor 2 weken naar India.
Ik kom daar zelf vandaan, en wil daar gaan kijken met mijn man,om vervolgens over een paar jaar terug te gaan met onze kinderen.
We willen het leven daar bekijken, de mooie kleuren bekijken, de mensen bezoeken van het tehuis, en noem alles maar op.
We hebben voor 2 weken geboekt in Candolim in Goa.
En in die 2 weken willen we graag naar Mumbai reizen.
Dat is ook de plaats waar ik geboren ben.
Ik heb inmiddels al heel wat afgelezen over de plekken Goa en Mumbai, maar kom er niet zo heel goed uit.
En ben gelukkig op deze site gekomen.
Want hoe kun je het beste reizen daar…??
Ik lees in een ander topic dat je de trein moet reserveren, en dat je dan mag hopen dat je je tickets heb…??
En de trein leek ons juist zo mooi, zodat je heel wat kan zien van het land.
Of is het met dus bus allemaal goed te doen…??
Een vliegtuig is ook een optie…??
En weten jullie wat mooi/leuke dingen in die streken…??
Iets wat je echt gezien moet hebben…??
Zowel in Mumbai als ik Goa.
Ik heb wel de Lonely Planet van India al helemaal uitgeplozen.
Want in Mumbai zijn we nog op zoek naar een verblijf plaats, en dan het liefst in de buurt van waar we wezen moeten.
Maar als ik dan een hotel opzoek op internet,die uit de Lonely planet komt dan schrik ik echt wel van de recentie’s.
Want die zijn dan niet best.
Misschien dat jullie iets weten.
En trouwens alle informatie is welkom natuurlijk.
Groetjes Medha
Ik heb een tijdje terug mijn verhaal hierboven geschreven.
Maar is er echt niemand die wat antwoorden op mijn vragen heeft…??
Hoe kun je het beste reizen daar…??
Ik lees in een ander topic dat je de trein moet reserveren, en dat je dan mag hopen dat je je tickets heb…??
En de trein leek ons juist zo mooi, zodat je heel wat kan zien van het land.
Of is het met dus bus allemaal goed te doen…??
Een vliegtuig is ook een optie…??
En weten jullie wat mooi/leuke dingen in die streken…??
Iets wat je echt gezien moet hebben…??
Zowel in Mumbai als ik Goa.
Ik heb wel de Lonely Planet van India al helemaal uitgeplozen.
Want in Mumbai zijn we nog op zoek naar een verblijf plaats, en dan het liefst in de buurt van waar we wezen moeten.
Maar als ik dan een hotel opzoek op internet,die uit de Lonely planet komt dan schrik ik echt wel van de recentie’s.
Want die zijn dan niet best.
Misschien dat jullie iets weten…??
Wat leuk joh dat jullie hebben geboekt voor Goa. jah mij schoon ouders zijn geweest naar mumbai-goa
jij kan het best wel met trein doen ,wij hebben bij aman reizen in Rotterdam het alles geregeld. Het verblijf overal, transfers ,binnenlands vluchten en ook trein tickets. en echt ze waren super blij…
Ze hebben voor mij schoon ouders het trein tickets geregeld in mandovi express van goa-mumbai volgens mij het was +/- 30-35 euro p.p.ik denk dat het was 2nd klas-sleeper…zoiets. voor terug reis hadden ze geregeld met binnenlands vlucht van mumbai -goa.
Anders neem jij ff contact met aman reizen in rotterdam . ik heb het tel nr wel voor je.-010-4568836
ze hebben echt alle antwoord voor jouw, omdat ik denk dat ze zelf indiers zijn. ze spreken ook engels ,nederlands en hindi .
over vliegtuig tickets zal ik je zeggen dat ik altijd bij hun regelt voor india. ze hebben ook echt mooie prijzen,ook nog met 30kilo baggage inchecken.
Hallo,
Ik ben zelf meerdere malen vanaf goa richting mumbai gegaan, alleen ging ik niet verder als pune. Maar volgens mij is dat de zelfde trein, Ik heb toen die tijd dat is 2 jaar geleden gewoon een paar dagen van te voren in goa bij een reisbureau die zitten overal door heel candolim en goa een trein reisgeboekt.
Ook ben ik wel eens met de bus gegaan, maar dan ook naar pune daar deed je 13 uur (ong) over even lang als met de trein ik gok dat naar mumbai het iets langer is alleen je reist dan savonds en snachts het is donker dus je ziet niet zoveel. en de wegen in india zijn niet optimaal dus je hobbelt enorm, maar een hele ervaring, je hebt 2 soorten bussen sleeper en volvo, sleeper zijn bedjes voor 2 pp zijn niet erg breed wil je liever niet delen met een vreemde, en de volvo bus is met airco en te vergelijken met hier. Ook die tickets kan je gewoon bij een travelagency halen daar.
Voor een hotel in mumbai zou ik zelf kijken naar iets in colaba, zelf heb ik daar een paar keer overnacht maar geen hotel om aan te raden was niet super schoon, en erg basic.
Bedankt voor jullie informatie.
Ben der heel blij mee hoor.
Het duurt nog wel even voordat we die kant op gaan, maar ik ben iemand die vast alles goed wil voorbereiden.
Zodat ik straks niet daar sta zo van “oh gut dat en dat wist ik helemaal niet, en nu dan…??”
Ik ga staks even zoeken naar wat jullie hebben opgeschreven.
Dus nogmaals bedankt.
Ik was in de winter van 2007/2008 in India. Wij hebben toen in Goa een aantal dagen een scooter gehuurd. De provincie is niet zo heel groot en je kunt met een scooter makkelijk dagtripjes maken als je dezelfde dag weer terug wil. De wegen zijn heel goed begaanbaar. Zelf zou ik kiezen voor de trein vanuit old-goa naar Mumbai.
Hallo Medha
Waarschijnlijk zijn jullie ondertussen in Goa en Mumbai geweest.
Zou je jullie ervaringen willen mailen, schrijven?
Mijn man en ik vertrekken naar Goa op 16 november en ondertussen willen we naar Mumbai om een visum te halen voor onze pleegdochter daar. Ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen met de trein naar Mumbai en eventueel de hotels ed. waar jullie verbleven
mvg
Veejan