Mumbai/Goa februari 2011

hola!

ten eerste, mijn naam is marijke en ben 30 jaar oud, aangenaam kennis te maken.
mijn plan is rond 10 februari twee weken naar india te gaan.
ik weet het veeels te kort, maar alles eruit halen wat erin zit, ofzo…
en voorlopig kan ik niet op vakantie, dus gaan dacht ik maar.
vorig jaar ben ik 6 maanden alleen naar zuid amerika geweest, wat me prima beviel!
maar omdat het nu voor een zeer korte tijd is, en over india nog niet uit ben alleen die kant op te gaan, minder toeristen te vinden in vergelijkenis met zuid amerika. heb ik van horen en zeggen.
en qua gezelligheid ben ik op zoek naar een vriend (innet)je :wink:
mijn plan is mumbai en richting goa (gokarna), wat een prachtige plek schijnt het te zijn volgens een oude vriend met wie ik nog contact heb, die in india woont. maar ben flexibel en sta open voor alles.
vroeg me af: wie is rond die tijd daar?!
hoor graag van een reislustig, gezellig mens.

groetjes,
marijke

een ps-je…
ik zit overigens te denken als er geen reacties komen of niemand rond deze tijd daar is, alleen die kant op te gaan. dus de volgende vraag: iemand tips?! where to go?!
en ik kom in de nacht aan, dan wil ik graag van ‘ervarings deskundige in india’ weten veilig genoeg om hostel te zoeken rond dat tijdstip? al zit ik te overwegen om van te voren 1 plan vast te leggen, wat is een hostel in de buurt te reserveren. puur uit veiligheid en rust bij aankomst. ik hou niet zo van plannen, meer je gevoel volgen. ervaring in zuid amerika is gewoon oren en ogen open te houden dan komt het goed. maar india is mij onbekend.

Midden in de nacht aankomen in Mumbai is niet uitzonderlijk. De meeste internationale vluchten komen zeer laat of 's nachts aan. Je zal dan ook een levendige luchthaven zien bij aankomst.
Als je de eerste keer aankomt in Mumbai is het misschien niet echt een slecht idee om vooraf een plaats te boeken voor één nacht. Mumbai is echter niet goedkoop als het op logement aankomt. Een redelijk goed en betrouwbaar guesthouse is Bentley’s in Colaba. Rond de 1200 Rs per nacht, redelijke tot goede kamers, afhankelijk van in welk gebouw je een kamer krijgt. http://www.bentleyshotel.com/
Let op er is ook een Bentley hotel op Marine Drive.
Om er te geraken, neem een prepaid taxi vanaf de luchthaven. Je vindt de prepaid counter net voor de uitgang. Een nachtelijke rit naar Colaba kost 350 tot 390 Rs.
Als je daags nadien meteen wil doorreizen naar Goa, reserveer dan misschien best een treinticket vooraf. Dit kan oa via www.cleartrip.com.
Als je naar Gokarna wil, moet je iets verder doorreizen, ten zuiden van Goa. Gokarna ligt in de staat Karnataka.
Als je meer vragen hebt, laat maar komen.

kijk die informatie heb ik wat aan, thanx!
heb even gekeken naar guesthouse is Bentley’s in Colaba. ziet er goed uit.
dan ga ik idd door met wat vragen :slight_smile:
als naar informatie zoek over treinen, zie ik vaak de aanbeveling om van te voren via internet een trein ticket te reserveren.
en jij schrijft dat ook.
mijn voorkeur is dat ik dat liever niet doe, is dat handig/verstandig?
kan ik niet gewoon een dag van te voren naar station toe gaan en daar een trein ticket kopen?
of moet je dat niet een paar dagen van te voren doen/week van te voren doen om zeker te zijn van een plek?
en ik begrijp uit je reactie dat er geen rechtstreekse trein naar gokarna gaat, naar anjuna wel?
denk van niet als ik zo google… neem aan dat je uit de trein stapt en een taxi naar de juiste bestemming kan nemen…?
zo dat waren mijn brandende vragen.
hoop dat je ( of iemand anders) hier antwoord op kan geven.
kan je me trouwens vertellen wat een prepaid taxi is…

Vraag 1 : Als je zeker wil zijn om op een bepaalde dag een trein te nemen, dan kan je die best vooraf boeken. Zeker op de drukke lijn Mumbai-Goa. Heb je tijd en ben je flexibel, dan kan je wel tickets krijgen enkele dagen vooraf of zelfs de dag voordien. Je hebt dan misschien niet de klasse die je wil. Voor sommige treinen kan je “Tourist quota” tickets krijgen. Die kan je enkel ter plaatse kopen als buitenlander en zijn niet vooraf te reserveren.
Voor gewone passagierstreinen kan je gewoon de dag zelf een ticketje kopen aan het loket. Je kan zo ook met express treinen mee, overdag, als de reis niet langer duurt dan vier uren.
Vraag 2 : Er zijn wel treinen die langs Gokarna passeren vanuit Mumbai, maar welke, dat moet ik even nakijken, dat weet ik niet zo uit m’n hoofd.
Vraag 3 : Voor Anjuna moet je afstappen in Thivim, en dan een stukje verder met de taxi of rickshaw. Ook voor Gokarna moet je een rickshaw nemen om van het station in het stadje of aan het strand te raken.
:cheer:

1 like

Oh ja, de prepaid taxi nog.

Bij sommige luchthavens of treinstations heb je loketten of kraampjes waar je een prepaid taxi of rickshaw ticket kan kopen. Je betaalt de vaste prijs en krijgt een ticketje. Met dit ticketje zoek je je taxi op de parking (nummer staat op ticketje) en de taxi brengt je naar je bestemming. Geen discussie meer over de prijs.
Enkel in Chennai is het systeem een beetje anders. Daar betaal je een kleine toeslag aan het kraampje en ze noteren de vaste prijs op het ticketje. Je betaalt dit bedrag dan aan de chauffeur, niks meer.

Als er meerdere kraampjes zijn, neem dan dat van de lokale Traffic Police, die prijzen zijn over het algemeen de beste.

1 like