24-02-10 Mumbai landing

Aankomende woensdag 24-02 vertrek ik naar Mumbai voor 3,5 week vakantie in India.
Heb geen reisplan en misschien is het leuk om samen met iemand, een stuk, te reizen.
Heb nog geen planning, buiten dat ik richting het zuiden wil maar hoe en wat en wanneer sta ik open voor…
Zou leuk zijn wat van je te horen als je ook rond deze tijd in india ben…

Hoi,
Ik ga in november naar Mumbai. Ben druk bezig een hotel te zoeken voor 3 nachten. Hoe was je reis en heb je tips.
Groet,
Fary

Hey Fary,

Wat is het budget voor je hotel ?

Hoi.

2000 tot 2500 roepies per nacht. Denk iets gevonden te hebben. Het zal toch Juhu beach worden denk ik. Het is lastig omdat ik niet weet waar ik vooral kan shoppen. Wat ik ook graag wil weten is of er ook metro’s rijden in Mumbai. Zo niet dan zijn we afhankelijk van tuktuks en taxi’s. Ik heb niet altijd zin in onderhandelen.

Juhu is handing omdat het vlakbij het vliegveld ligt. Ik zou eerder naar Colaba gaan, daar in de buurt zijn de meest interessante bezienswaardigheden en je kan veel te voet doen (ook shopping op Colaba causeway). Voor 2000 Rs vind je wel wat om te overnachten. Bentley’s is wel ok in die prijsklasse.
Een metro is er niet in Mumbai maar wel de lokale treinen om van de ene naar de andere kant te gaan. Taxi’s zijn handig en niet te duur, rickshaws (of tuktuks) zijn niet toegelaten in zuid Mumbai, tot in Bandra mogen ze rijden denk ik.
Prepaid taxi van de luchthaven naar Colaba kost een 350 Rs, je rijdt er een uurtje op, afhankelijk van 't verkeer.

Ik ga van de week nog ff zoeken. Alvast bedankt. van de metro had ik al een vermoeden omdat ik niks kon vinden op internet. Ik kom gewoon tijd tekort. Wil wel gauw een hotel boeken nl.

gr
fary