Met de trein van Mumbai naar Goa (help!)

Wij vertekken begin (3) september naar Mumbai om vanuit daar rond te gaan reizen.

Op advies van een aantal mensen (en berichten op deze site) willen we onze treinreizen in India alvast gaan vastleggen. We willen 8 september van Mumbai naar Goa.

ik probeer al een aantal keer om de gegevens van deze treinreis via de website http://www.irctc.co.in op te halen / te boeken. Maar volgens die site zijn er geen treinen (verschillende klasses / dagen al geprobeerd).

Kan iemand me helpen (er zouden volgens deze site weldegelijk treinen moeten rijden)

Wie kan me helpen of wat doe ik fout!

Groeten

Bart

Hoi Bart,

Ik heb ook nog even gekeken maar Goa lukt inderdaad niet. Wel Karwar, misschien kun je dan kijken hoe de route loopt en kun je bij het dichtsbijzijnde station uitstappen en met een taxi of riksja verder gaan. Wij hebben afgelopen keer een soortgelijk probleem gehad, bleek het station al 2 jaar te zijn opgeheven maar stond nog wel in de TRotter en LP vermeld. Succes ermee!

Groetjes Sandra

Hoi Bart,

Er gaat, volgens de kaart van India en wat ik heb begrepen van een Indiaase vriend, een trein van Mumbai naar Margao (Goa), helemaal langs de kust. Wellicht heb je hier iets aan. En heb je al gekeken op http://www.indianrailways.com/ ? Ook hier kun je online reserveren.

Succes!

Marieke

google even op Konkanrailways…overigens is het Monsoonseizoen dus vooraf boeken is niet echt nodig. Gewoon naar Mumbai central station gaan en daar ter plaatse kaartje+seat reservation regelen en je kan die dag gewoon vertrekken. Uitstappen Margao inderdaad. Neem de dagtrein want je komt door mooi gebied!

Arupam

Zeker door een mooi gebied… maar monsoontijd is niet altijd rustiger. Vorig jaar was ik er ook in December en vaak zat gehad dat we twee dagen niet verder konden vanwege een trein die al vol zat. Eigenlijk moet je gelijk een volgend treinkaartje boeken als je op het station aankomt!

Monsoon loopt van half juni tot eind september/oktober hooguit, december/januari/februari is toeristenseizoen in Goa.

wij boekten onze treinreizen via makemytrip deal alert; ook binnelandse vluchten kan je hier makkelijk vinden (soms iets goedkoper dan om rechtstreeks bij de maatschappij te boeken)
voor de treinreizen betaal je enkel iets van een 20 roepies extra voor de betaling met visa of zo)
grts

Ben wel heel benieuwd.
Wij gaan namelijk in Febr. 2010 naar Goa en willen dan met de trein naar Mumbai.
Dus als je wil nog even weten hoe je er uiteindelijk bent gekomen.

Groetjes Medha

In Mumbai is in het VT-station een desk voor kaartjes uit het toeristenquotum. Officieel te betalen in buitenlandse valuta. In een aangebouwd gedeelte aan de rechterzijde van het station moet je naar binnengaan en de trap op. Zij verkopen o.a. kaartjes voor de trein naar Goa voor de volgende dag. Vertrektijd slaaptrein ongeveer 23 uur. Neem een ketting en een hangslot mee of koop dat buiten het VT-station. Onder de banken zitten ogen om met die ketting je bagage vast te maken, anders kan die weg zijn als je weer wakker wordt. De trein komt in de loop van de morgen aan in Goa. Al deze info staat goed beschreven in de Lonely Planet.
Neem vanaf het Internationale vliegveld Mumbai bij de “prepaid taxi service” een taxi naar je hotel. Dat is naar down town Mumbai ( Fort area) ongeveer RS 450.
Succes. S. van den Berg

Hoi Simone,

Ik weet niet zeker of je reactie voor mij bedoelt is.
Maar ik regaeer toch even voor het geval het wel zo is.

Wij gaan van Goa naar Mumbai.
Dus ik denk dat jou reactie voor onze heen reis met de trein niet van toepassing is.
Voor de reis terug naar Goa weer wel, dus ik ga je reactie opslaan, altijd handoig.

Groetjes Medha

Voor boeken van trein en vliegreizen
KIES: www.cleartrip.com
Erg goed en Duidelijk

Oh ik snap er echt helemaal niks meer van.
Ik wil dus een treinkaartje gaan boeken van de site die CJMMAAS me heeft gegeven.
Maar er zijn zoveel treinstations in Goa en Bombay.
Hoe weet ik nou welk sation ik moet hebben.
Ben normaal wel heel rap met deze dingen uitzoeken, maar kom er nu gewoon echt niet uit.

Groetjes Medha

Mumbai central station/victoria station naar madgao

Hoi hoi,

Bedankt voor je reactie.
Ik ga even kijken of ik er nu wel uitkom.

Groetjes Medha

Hallo Medha,
treinen kun je boeken twee maanden vooraf bij irctc en ook bij cleartrip.
Er gaan verschillende treinen van Goa naar Mumbai.
Snelste trein is een AC seat trein .Deze doet er zes uur over, komt aan op Victoria station.
Afhankelijk waar je zit in Goa kun je vertrekken vanaf Madgao(MAO)of evt. Thivim (THVM) noord goa.10 km van Mapusa.
Maar waaroom niet vliegen ??
Trein eindeloos veel tunnels
Heb veel gespoord in India, maar tegenwoordig toch veel vliegen met low cost companies als spicejet,indigo,goair
Kun je wel ver vooraf boeken bij www.cleartrip.com (vaak goedkoper)
Als je treint en dit nog nooit daar gedaan hebt is een sleeper wel een ervaring (herrie maar wel tussen de plaatselijke bevolking)
Wil je wat rus en evt. kunnen slapenis second AC aan te bevelen en nog lekkerder is first class , want dan heb je een coupe voor twee personen (rust en lekker slapen) en geen verkopers enz.
grjes Kees Maas

Hoi Kees,

Bedankt voor je uitgebreide reactie, helemaal super.
Voor ons is het de eerste keer dat we die kant op gaan.
Alles is nog zo onervaren.
En aangezien ik een persoon ben die graag alles van te voren geregeld wil hebben,zijn we vast alles aan het bekijken.
En helemaal omdat we daar geen weg of iets weten te vinden.
Hoe kom je waar…??
Wat is de beste route…??
Welk hotel zit er in de buurt,van onze bestemming in Mumbai waar we die 5 dagen moeten wezen…??
En hoe gaan we dat dan allemaal boeken…??

We wilde graag met de trein zodat we wat van het land zouden zien.
Maar ik hoor om me heen dat ik inderdaad beter kan vliegen.
Dat het land opzich niet zo veel te zien heeft met de trein.
Mijn man heeft al even snel gekeken bij cleartrip, en zoals hij het nu leest is een retourvlucht 81 euro voor 2 personen.
Dus ik denk dat het dan toch vliegen gaat worden.

Nogmaals bedankt.
gr Medha

mail even wat je plannen zijn van reisroute enz wat belangrijk voor jullie is enz.
Gaan dit jaar voor de 11 maal voor wat langere tijd, dus weten er een beetje van
[EMAIL=“cjmmaas@home.nl”]cjmmaas@home.nl
grjes kees maas

Hoi Kees,

Ik zal je morgen in alle rust alles even mailen.
Super dat je ons zo wil helpen.

Groetjes Medha