Ook ik ga, samen met een vriendin, 2 maandjes naar India (vanaf 1 november). We hebben nog niks geboekt, dus alles staat nog open maar het liefst vliegen we eerst naar Delhi om vanuit daar in ieder geval naar de Taj Mahal te gaan. Verder willen we graag naar de westkust, naar bv. Goa en naar interessante kleine (rustige / relaxte) plaatsjes in het Zuid-Westen. We willen weer terug vliegen vanuit Mumbai.
Wat kunnen jullie ons aanraden? We reizen het liefst per trein (geen bussen of binnenlandse vluchten). Wat zijn de meest interessante plaatsen om aan te doen?
Ik hoor graag van jullie! Alvast heel erg bedankt!
Ik zit er zelf aan te denken om eerst 1 of 2 dagen in Delhi te blijven, dan door te gaan met de trein naar Agra, daar de Taj bekijken en overnachten en de volgende dag of meteen naar Mumbai of nog stoppen op plaatsen tussendoor. Heeft iemand tips welke plaatsen interessant zijn op deze route??
Dan als we in Mumbai aankomen daar een paar dagen overnachten en vanuit daar met de trein verder naar het Zuiden richting Goa. Ook hier weer de vraag: iemand tips welke plaatsen we het beste aan kunnen doen? Ook weer vanuit Goa richting het Zuiden…
Ik ben net terug uit Zuid India en vind de staat Kerala echt een aanrader. Goa viel me een beetje tegen. Over het algemeen erg smerig en een beetje soort van torremolinos in India. Maar goed anderen denken daar weer heel anders over… Check in Kerala vooral de plaatsen Kochin, Munnar (waanzinnig mooie theevelden) en Varkala (toeristische kustplaats, maar lekker relaxt om bij te komen). Ik heb me goed vermaakt op die plaatsen.
Doe jezelf overigens een plezier en leg de grote afstanden gewoon met binnenlandse vluchten af. Je betaalt er helemaal niet zoveel geld voor en het scheelt je enorm veel tijd. Delhi - Mumbai en Mumbai - Goa zijn hele geregelde vluchten die je misschien 35 - 40 euro kosten. Hoef je niet te creperen en krom te liggen in zo’n muffe treincoupe…