Individuele reis Delhi-Mumbai

Hallo allemaal,

In december dit jaar willen wij (2 personen) naar India. We willen landen in Delhi en dan 4 weken later weer vertrekken vanuit Mumbai.

Is deze afstand te doen in 4 weken, waarbij we uiteraard ook tijd willen hebben voor sightseeing, rust en ontspanning.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Groeten Jeannette

Is goed te doen in 4 weken.

Zeker te doen in 4 weken, het hangt er misschien alleen vanaf wat jullie willen doen en waar jullie interesses liggen. Ik vind “Delhi in” en “Mumbai out” niet echt ideaal. Maar da’s mijn idee hé :chin:

hallo Thierry,

Dank voor je bericht. Kun je aangeven waarom je het niet echt ideaal vindt? Wij weten nog niet precies wat onze stops gaan worden. Maar willen in ieder geval de Taj Mahal bezoeken, stukje Rajastan (Jaipur), Goa…

Grt Jeannette

Hey,

Delhi is ideaal als je ondermeer Rahjastan, Punjab, Varanasi, … wil bezoeken, daar kan je makkelijk een maand mee vullen. Mumbai is dan weer perfect als uitvalsbasis voor zuid India (bvb Goa, Kerala, Tamil Nadu …).
Om van Delhi naar bvb Goa te raken moet je Mumbai “bypassen” en verlies je hierdoor al snel enkele dagen, tenzij je een binnenlandse vlucht neemt natuurlijk.
Alles is uiteraard combineerbaar maar India is een continent en de afstanden zijn dikwijls niet te onderschatten. Ik raad reizigers steeds aan om een keuze te maken tussen noord en zuid, dat zijn al twee heel verschillende werelden.

Persoonlijk vind ik bvb Delhi in en Kolkatta uit of Chennai in en Mumbai uit een betere keuze. Maar alles kan natuurlijk. :chin:

1 like

Als je de route Delhi-Mumbai wilt doen dan kun je o.a., startend in Delhi, Agra, Orchha en eventueel Khajuraho, Sanchi,** **Mandu, Aurangabad met in de omgeving de prachtige oude grottempels van Elora en Ajanta bezoeken. Goa is met de bus of trein i.i.g. behoorlijk uit de richting. Maar als je de eerste keer naar India gaat is het misschien beter om de een van de twee voorbeelden van thierrydb te doen. Succes met je keuzes.

1 like

Dank jullie!

Het is niet de eerste keer dat we India gaan bezoeken. Vorige keer hebben we het zuiden gedaan, alles onder de lijn Chennai, Bangalore, Mangalore.

Het reizen met de trein vinden we leuk, mooie landschappen zien en veel contact met de mensen. Dus lange afstanden niet echt een probleem

We moeten de tickets nog boeken en voor die tijd zoveel mogelijk tips op doen. Maar niet te lang wachten met boeken, de ticjets worden stiekun steeds duurder…

Jeanne,

Let op met het boeken van de treinen. Er zijn momenteel heel wat problemen bij www.irctc.co.in ivm de betalingen van e-tickets via de paygates. Ze zijn aan het overstappen op een nieuwe Beta versie en dat brengt blijkbaar nogal wat problemen mee.

De boekingen via www.cleartrip.com ondervinden hiervan geen hinder.

Thierry