Juli/Augustus India

Hallo!

Wij gaan van 25 juli t/m 17 augustus naar India, we vliegen heen van AMS-Delhi en terug van Mumbai-AMS.
Ik ben gaan twijfelen of dit wel een goede beslissing is geweest, was het niet beter geweest om heen en terug vanuit Delhi te vliegen?

Wat is de beste manier om vanuit de omgeving Delhi naar Mumbai te gaan?

Heeft er iemand nog goede tips voor 3 weken India?

Alvast bedankt!:zon02:

Hmmm… zeker in juli is de moesson veelal zwaarder in Noorden (Delhi dus) dan Bombay. Augustus kun je 't in allebei hebben en begint het ook in Chennai, en September is Delhi veelal al okay.
Dus qua planning heb je 't zo slecht nog niet, gewoon als dat nodig is vrij snel richting Bombay trekken.

Tips, tja, hangt er écht van af hoeveel geld je wilt/kunt verspijkeren. Rondom Delhi zijn Rajasthan (veelal droog) en Agra min of meer must-do, Varanasi willen veel mensen ook gezien hebben maar is over land al weer 2 dagen. En meer naar 't zuiden zijn er genoeg mooie dingen te zien ook, natuur en cultuur.

Trein (mits van tevoren geboekt, over Internet is makkelijkst) is prima te doen, lange-afstandsbussen ook wel maar is meer zoeken en regelen on the spot. En auto/chauffeur is natuurlijk snelst en flexibelst.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

ik zeg nee is juist leuk toch en je kunt er een paar weken over doen om daar te komen wat wil je nog meer. Ik zou zeker wel gaan vliegen als je niet langzaamaan af wilt zakken per keer een trein is niet erg maar vanuit delhi naar mumbai is te ver per trein of bus in een keer. Reken erop dat je voor een afstand van delhi varanasi bijvoorbeeld per trein ongeveer 11-13 uur kwijt bent omdat je meer stilstaat dan rijdt. Vanaf Delhi is het dus per trein zeker geen 2 dagen reizen maar meer een avond en nacht in de slaaptrein. En dat is ongeveer ruim 2 uur per 100 kilometer ongeveer. Van varanasi naar Puri was ik 24 uur kwijt. Best comfortabel in de slaaptrein maar delhi mumbai is nog iets verder. Ik zou varanasi zeker niet overslaan en is heel goed te doen vanaf delhi. je kunt ook vanuit varanasi verder naar mumbai vliegen bijvoorbeeld. succes en veel plezier

Met de trein van Delhi naar Mumbai is zeker goed te doen. Kijk wel even uit welke trein je boekt. Een gewone express doet er al gauw 20 à 30 uur over. De Rajdani doet er maar een goeie 16 uur over. Vertrek om 16h30 in Delhi, en de volgende ochtend 08h35 ben je in Mumbai.

ja dat kan ook inderdaad er zijn verschillende treiinen maar houdt wel rekening dat ook deze treinen er vaak langer over doen maar het hangt een beetje van jou af of je lang in de trein zitten niet erg vind. Ik vond het best comfi en gezellig. alleen ben je wel een dag kwijt vaak. succes

Okee bedankt. Wat zijn de vliegtuigmaatschappijen in India voor binnenlandse vluchten?

Treinkaartjes kunnen ook via internet besteld worden? zo ja waar?

Kan je ook een visum in India krijgen of hier van te voren regelen?

er zijn verschillende oa king fisher
cleartrip.com
irctc.co.in
visumbureau in amsterdam of den haag op tijd aanvragen!

Het hangt er allemaal vanaf hoe je wil reizen natuurlijk. 3 weken zijn ruim voldoende om per trein langzaamaan van delhi naar mumbai te komen. Onderweg op dit traject zijn er genoeg interessante plaatsen om halt te houden. Zo kan je bijvoorbeeld een stop maken in Agra (taj mahal), een stukje zuid rajasthan meepikken, bv via jaipur naar udaipur, en meer richting mumbai zijn de ellora en ajanta caves erg de moeite waard. Je kan dit allemaal zelf vooraf plannen en treinen hoe je niet persé op voorhand te reserveren. Meestal als je ergens arriveert en je boekt dan op het station je trein voor je volgende stop is het goed te doen. Met nachttreinen kan je gemakkelijk grote afstanden overbruggen en zo ook nog eens de kosten voor een overnachting uitsparen. Wil je een idee hebben van de treinlijnen op je traject, de afstanden en de duur van de ritten dan kan je die allemaal vinden op de officiele website van de Indian Railways.
Ik wens je een mooie reis toe in dit prachtig intens en boeiend land.