Eerste keer backpacken India juli - augustus

Hallo allemaal,

Ik wil graag op 18 juli vertrekken naar Delhi en op 4 augustus vertrekken vanaf Bombay naar Amsterdam.

Ik ga voor het eerst reizen en weet dat het moessonseizoen in het noorden dan net voorbij is. Ik ben een vrouw van 25 jaar en ga waarschijnlijk alleen, maar een reismaatje is altijd welkom. Hieronder zie je de route die ik af wil leggen.

Starten in Delhi, dan naar Jodhpur, Puskar en Jaipur. Liefst nog Agra en Varnassi richting Bombay om de laatste dagen te vertoeven in Goa om dan via Bombay naar Nederland te reizen.

Redelijk de toeristische route, maar zeker niet verkeerd voor de eerste keer denk/hoop ik. Alle tips mbt bezienswaardigheden, vervoer, hotels/hostels, visum, vaccinaties, weer, alleen als vrouw reizen(veiligheid) en andere dingen zijn van harte welkom!

Ik zie alle reacties en tips graag tegemoet!

Liefs,

Youssra

H​oi Youssra,

Er zijn sticky onderwerpen over visum (e-TV moet voor je werken) en trein. Hoeveel flexibiliteit je ook leuk zou vinden, met trein in India werkt dat gewoon niet goed en kun je beter 2-3 maanden vantevoren de stoel/ligplaats reserveren. Dus nu beginnen dan zijn de meeste treinen die je wilt nog nét beschikbaar. Vaccinaties zeker nodig (o.a. buiktyfus), maak gewoon snel een afspraak met GGD of reiskliniek.
Als je verder konkrete vragen hebt, schroom niet…

Sukses,

<Erik> & [Sandya] / net dit voorjaar terug van weer 2 weken backpacken en couchsurfen door midden-India

Hoi Youssra,

Als je nog tips nodig hebt voor de route, dan kun je eens op mijn website kijken. Deze route: http://www.reisjevrij.nl/nl/rondreizen/rondreis-india-rajasthan-mumbai-goa/ gaat langs vele plekken waar je naar toe wilt. Ik geef veel info over de vervoer en eventuele goede hotels. Qua hotels kies ik altijd nette hotels op strategische locaties, die qua budget iets duurder zijn, maar voor onze begrippen nog heel goedkoop.

Qua route zou ik hem misschien iets anders inplannen. Je route is nu een beetje onlogisch. Ik zou doen:

Delhi - Varanasi - Agra - Jaipur - Pushkar - Jodhpur - vliegen naar mumbai - vliegen naar goa - dan terug naar huis vanuit Goa.

Ben je een beginnende reiziger of ben je al iets gewend? Varanasi kan namelijk vrij heftig zijn als tweede bestemming. Zelf vond ik het fantastisch!

Verder weet ik niet of Goa een goede bestemming is in juli en augustus. Voor zover ik weet, is bijvoorbeeld Palolem beach uitgestorven.
Zelf heb ik nooit alleen gereisd door India. Toevallig heb ik laatst een blog geschreven over “reizen door india als vrouw” Zie: Alleen reizen door India al vrouw, veilig? - Reisjevrij.nl

Mocht je nog vragen hebben dan help ik je graag!
Veel plezier!
Evy