Ik wou in mei gaan backpacken door india! Beginnede in delhi.
Wil alleen gaan, als man (29) zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Of tips voor daar?
Zijn er eigenlijk in mei veel andere touristen/backpackers?
Heb mijn plan aangepast, wil half juli tot half augustus door zuid india gaan reizen
beginnende in Chennai, had eerst een groepsreis voor die tijd gezien
maar zelf plannen lijkt me makkelijker/beter
https://koningaap.nl/rondreis-india-groepsreis-rijkdom-van-geuren-en-kleuren/reisdata-en-prijzen
heb die route als voorbeeld ongeveer, wat vinden julie van die route? tips?
Het lijkt erop dat je NET de moesson voor zult zijn behalve op einde via Mumbai.risico dat je daar serieus vertraging krijgt door overstromingen. Voor de rest ziet er goed uit. Treinreizen vantevoren reserveren, zie sticky, en denken aan gebruikelijke zaken zoals vaccinaties.
<Erik> & [Sandya]
Thanks!
Kan eventueel ook Mumbai overslaan, denk dat ik ook op sommige plaatsen langer blijf dan in die reis van koningaap.
Zou bijv ook 2-3 dagen in Chennai willen verblijven.
Ja wil dit weekend ongeveer een reisschema porberen te maken en zal die hier dan ook posten!
Ik heb ook gehoord dat je in india heel mooi een pak en kleding op maat kan laten maken (waar je het kan doen met goedkope maar ook dure en luxe stof(???). is iemand daar miss mee bekend? Hoe gaat dat en hoelang het duurt?
Stel het zou bijv in Chennai kunnen zou ik daar 3/4 weken later kunnen eindigen weer…
Pakken werkt ongeveer zelfde als in Sri Lanka, maar India heeft iets betere stoffen en precisie. Je hebt inderdaad wat tijd nodig, minimaal 1 week doorlooptijd voor 3 bezoeken. Eerste bezoek maten opnemen en stof uitkiezen, 2e bezork na minstens 3-4 dagen voor de eerste pasronde (ze hebben het dan niet 100% af, bijvoorbeeld nog geen knopen) en dag erna kun je dan 2e keer passen en meenemen. Bij haast valt alles sneller te doen maar kost het ook meer, voor jou lijkt het 3 bezoeken-model prima te werken.
<Erik> & [Sandya]