Hoi, wij gaan over een maand naar india voor 8 weken. We hebben nog niet echt een route. Ik ben namelijk gewend om niet te plannen en gaandeweg te zien hoe ver je komt. Is dit in India goed mogelijk? Ik lees op dit forum namelijk allemaal dingen over het reserveren van treintickets ed.
Als we dan toch een route gaan maken is het mogelijk om in 2 maanden de himalaya en zuid india te bekijken? Of zullen we daarin een keuze moeten maken.
En welke doorgewinterde indiaganger kan goed omschrijven waarom india voor hem/haar zo’n fantastisch land is om doorheen te reizen.
Als je twee maanden hebt, kan je gerust het risico nemen om niet al te veel vooraf te reserveren. Misschien kan je best een paar belangrijke verbindingen vooraf regelen (bvb je verbinding noord/zuid en/of je laatste treintrip richting fly out).
Als je je trip onderverdeeld in een maand zuid en een maand noord, kan je de highlights wel meepikken maar je zal toch keuzes moeten maken. India is een enorm groot land.
Het is moeilijk om te beschrijven waarom iemand van India houdt, ieder heeft daar wel zijn reden voor. Wat je zeker moet weten ; je houdt ervan of je haat het, er is geen middenweg. In het algemeen kan je stellen dat het zuiden iets relaxter is en aangenamer om te bereizen, maar dit wil niet zeggen dat het noorden ondoenbaar is. Als India first timer kan het noorden echter wel eens hard aankomen.
Je zal de eerste dagen ongetwijfeld het gevoel hebben dat je meteen weer naar huis wil, maar dat gevoel zal snel verdwijnen éénmaal je de smaak te pakken hebt.
Gouden tip : Go with the flow, wees geduldig en geniet van elke seconde, van elke kleur, geur, geluid, …, ga niet piekeren als je een keer bedrogen wordt, it’s all part of the game. En vooral, beleef bewust je eerste arrival, je komt maar eens in je leven voor het eerst in India, it’s fantastic !
Bedankt! Dan gaan we iig de lange treintrips van te voren regelen.
Ben erg benieuwd naar India! Heb meerdere keren door Afrika gereisd en daar is het ook belangrijk om gewoon met de flow mee te gaan. Dat vond ik juist een van de mooiste dingen van het reizen en was ook een van de redenen om voor India te kiezen.
In de winter de Himalya bezoeken is geen aanrader, de zomer is de beste periode. Ik heb geen idee hoe het nu met de infrastructuur is gesteld ivm de modderstromen in begin augustus.
Succes met de voorbereidingen, ga zelf over zo’n 8 weken , ipv met mijn man ga ik nu met m’n zusje, weer heel veel zin in.
als je op Delhi vliegt kun je daar een treinticket regelen. Gewoon op het station voor de dag erop. verder heb ik nergens hoeven te reserveren. Overigens bieden veel guesthouses de service je treinticket online te boeken en uit te printen. Kost je iets meer maar je weet gelijk waar je aan toe bent en je hoeft er niet speciaal voor naar het station. Meestal kom je tóch wel mee met de trein hoor. Maar dan vaak 2e klas, met vans ipv airco.
Omdat dingen in India lang kunnen duren zou ik juist NIET van tevoren dingen vastleggen. Dit brengt alleen maar stress als je door wat voor reden dan ook je vooruit gereserveerde trein mist. En nee, inIndia krijg je geen geld terig
Zorg gewoon dat je 2 dagen voor je terugvlucht weer goed in de richtig bent van die stad
Verder is het reizen prima te doen hoor! Nachtbussen vind ik ook echte aanrader. Redelijk comfortabel…(die met bedden dan)
Ik heb er in noord india anders wél problemen mee gehad. Richting himalaya…
Niet eenmalig, vandaar dat ik het zeg. En annuleren vond ik de keer dat het wel ging nogal rompslomp, je moet tóch weer regelen etc. terwijl je relatief weinig tijd hebt…