2 maanden in India rondtrekken

Ik ben dus al wat verder gevorderd met mijn plannen.
Deze zullen doorgaan tussen december 2011 en maart 2011. (welke maanden weet ik nog niet exact.)

Mijn plannen zijn dus als volgt:
Ik land in New dehli en ga van daar naar Agra.
Van hieruit reis ik verder naar Lucknow.
Vervolgens neem ik vanuit Lucknow het vliegtuig naar Mumbai
Dan zal ik mijn weg verder zetten naar het zuiden om via Panaji naar Margao te gaan.
Ten slotte zal ik naar Hampi gaan en van hieruit terug naar Mumbai om van hier naar huis te gaan.

Graag had ik van jullie geweten of dit haal baar is en of er eventueel op deze route,
mag een beetje afwijken, nog enkele leuke plaatsen zijn die ik moet bezichtigen.
Een natuur/wildpark zou ik ook wel graag enkele dagen bezoeken.

Alvast bedankt
Jan

Als je twee maanden hebt, heb je ruim de tijd om deze plekken te gaan bekijken, zeker als je een vlucht neemt van noord naar zuid.

Ik zou zeker nog wat zuidelijker de kust afzakken van Goa, door Karnataka en Kerala meepikken. Daar vind je ook een leuk wildpark (Periyar).

Maar ook in het noorden is er heel wat meer te ontdekken dan alleen maar Agra en Lucknow.

1 like

Bedankt voor de tips ik denk dat ik kerala en het wild lifepark er nog ga bij doen. Eventueel nog een tussenstop in bangalure.
Was ook nog aan het denken om van Lucknow nog meer naar het zuiden te gaan to in Varanasi. Maar dan zijn de vliegverbindingen met Mumbai niet meer zo makkelijk en moet ik terug naar Dehli vliegen.

Eventueel nog zuidelijker dan Varanasi gaan en dan de trein naar het zuiden nemen om van daaruit terug naar Mumbai te trekken aangezien je zegt dat ik toch voldoende tijd heb.
Zou er dan iemand mij kunnen helpen met enkele eenvoudige trein routes? (van een stad ten zuiden van Varanasi naar Bengalure bv.)
Ik heb deze site al eens bekeken (http://www.indianrail.gov.in/) maar kan hier niet zo goed aan uit en weet niet goed welke klasse ik moet nemen.

Let op met de afstanden! Als je de trein neemt vanuit Varanasi (dagelijkse trein vertrekt uit Mughal Sarai) naar Bangalore, doe je daar 48 uur over!

Voor makkelijke treininfo om je planning te maken kan je best eens gaan kijken bij www.indiarailinfo.com

ik zou zeker naar Varanasi gaan, heeft veel indruk op me gemaakt.
en Kerala is ook heerlijk vertoeven…vergeet niet naar de backwaters te gaan.

Ik raad je toch echt aan om naar Varanasi te gaan wanneer mogelijk. Erg indrukwekkend.

Hallo Jan,

Mooie reisplannen heb je!!! Ik heb wat info mbt treinreizen in India.
Het liefst neem ik 2nd sleeper (2e klasse wagon met bed). Er zijn dan 4 bedden tegenover elkaar en nog 2 bedden ertegenover. Je kan dan nog kiezen tussen AC en non-AC. AC (airconditioning) is iets duurder, maar ook luxer en veiliger, omdat de AC niet toegankelijk is voor iedereen - lees : Indiers die je willen beroven eventueel en dan weer uitstappen. Dat klinkt nu heel eng, is eht op zich niet, maar het kan voorkomen. Let op je spullen in de trein, altijd je geld.paspoort onder je kleding. Verder is reizen in India met de trein een superervaring en daar je redelijk wat tijd hebt zou ik dat wel aanbevelen.

Het reizen met de trein is niet heel duur, maar hangt dus af van welke klasse je neemt en welke afstand. Voor lange afstanden is AC wel fijn en je krijgt dan ook lakens, kussens etc. Dat is bij non-AC niet het geval.

Je kan inderdaad online boeken via IndianRail. Als je terplekke naar het station gaat, ga dan in de rij staan bij ‘TOURIST QUOTA’. Je hebt hiervoor je paspoortnummer nodig om in te vullen op de formulieren. Je kan ook kiezen tussen upper en lower beds. Het fijnste is ‘upper bed’, want op de onderste bedden zitten vaak mensen en als je dan wil slapen is dat niet altijd mogelijk.

Dit zijn de dingen die me zo te binnen schieten, mocht je meer info nodig hebben hoor ik het wel. EN mocht je toevallig in de buurt van Palolem komen (Zuid-Goa), ik woon er 10 km te zuiden, net op de grens met Goa en Karnataka en ben daar met mijn vriend een bar/restaurant met luxe tipis aan het opzetten. We zitten net naast Turtle Beach, een protected beach waar bijna geen toeristen komen, een van de laatste stranden van Goa die nog puur natuur zijn, omdat er schildpadden komen broeden. Het heet La Mangrove, dus mocht je in de buurt zijn, het is altijd leuk om Nederlands bezoek te krijgen voor een chai!!

Groetjes en goede reis,
Namasté,
MAUD

o ja, en ik heb tips voor goedkope backpack-hotelletjes in Mumbai en Hampi.

Mumbai: dure stad om te overnachten (grote steden in India zijn duurder om te overnachten). Ik slaap altijd in een van beide hotels die zich in Colaba bevinden.
CALRTON HOTEL - ligt áchter het Taj Mahal hotel. of
Bentleys Hotel (http://www.bentleyshotel.com/) = goede prijs-kwaliteit verhouding.

Restaurant/ kantine waar ik vaak ga eten in MumbaiL is Hotel Majestic. Lokale prijzen, vooral Indiers, dus niet fancy, maar als je lokaal wil gaan is het goed.

Hampi: Mijn ouders hebben er dit guest house gevonden, schoon en goede prijs-kwaliteitverhouding. Het heet Manasa Guest House.
Tel: 9448877420. - 600R per nacht, maar daarvoor is het ook mooier en schoner dan andere gelegenheden. Als je wil kan je echter goedkoper vinden in Hampi.

Mocht je tips nodig hebben voor Goa om te overnachten, hoor ik het wel.
Margoa is niet veel te zien, is gewoon een grote stad in Goa, Panjim wel dichtbij Old Goa etc. Ik zou daar niet overnachten, maar aan een van de stranden een slaapplek zoeken.

Veel plezier.
Groetjes,
MAUD

Niet echt helemaal correct. 2nd Sleeper heeft telkens twee maal drie bedden tegenover elkaar en nog eens twee aan de zijkant. 2nd Sleeper is altijd non AC.
Dezelfde lay out met AC vind je bij de klasse 3AC.
Bij 2AC heb je twee maal twee bedden tegenover elkaar en twee opzij.

:wereld:

Hallo Thierry,

Sorrie voor de verwarring.
2 x 2 bedden dus bij de 2nd AC
2 x 3 bedden bij de 2nd normaal.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik even twijfelde toen ik het schreef hoe het nou ook alweer zat. Bedankt voor je correcties.

groetjes, MAUD

Maud,

Dat kost je op z’n minst een Kingfisher :slight_smile:

Ik kom 'm wel nuttigen bij de tipi’s

T

Hou ik je aan Thierry !!!
Woon je ook in India of ben je gewoon een Incredible India-fan…?

En Jan, ook een Kingfisher voor jou als je langskomt !

Groetjes,
MAUD

Gewoon een Incredible India fan, maar ik tracht toch één à twee keer per jaar naar India te gaan, en dat lukt tot nu toe vrij goed.

:cheer: