Maand Zuid-India: reisplan

Beste reizigers!

Vanaf begin september tot eind november ga ik reizen. Eerst twee maanden door Vietnam en Laos (en een klein stukje Cambodja) en daarna vlieg ik vanaf Bangkok naar Chennai, India.

Voor India heb ik ongeveer een maand de tijd en had ik het volgende in gedachte:

• Chennai -2/3 dagen acclimatiseren / stad verkennen
  • dag reizen (±2 uur)
  • Mamalapuram – 2 dagen sight seeing
  • dag reizen (±2uur naar Chennai, van daar uit nachttrein naar Kochi (±12 uur)
  • Kochi - 3-4 dagen
  • dag reizen (4-5 uur)
  • **Coimbatore **1 dag, of meteen door naar Ooty…
  • dag reizen naar Ooty met treintje (± 7 uur?! Klopt dit?)
  • Ooty – 2-3 dagen
  • dag reizen (uit mn hoofd ongeveer 5-6uur?)
  • **Mysore **2-3 dagen
  • dag reizen (nacht)bus naar Hospet/Hampi
  • **Hampi **4-5 dagen
  • dag reizen (trein/bus) naar Hyderabad
  • Hyderabad 1-2 dagen
  • dag reizen (vliegen naar Delhi)
  • Delhi/Agra – 4 dagen

Totaal aantal dagen maximaal: 35

Ik ben benieuwd wat jullie van deze planning vinden. Is dit realistisch? Ik heb in principe voor elke dag verplaatsten/reizen een hele dag gerekend, ook al zal het vaak korter zijn of zal ik een nachttrein/bus nemen. Daarentegen is er natuurlijk een goede kans dat ik ergens blijf hangen of vertraging oploop…

Ik ga in November, wat zijn jullie ervaringen met het weer?

Daarnaast, moet je treinen/binnenlandse vluchten van te voren reserveren? En zo ja, kan dat ook 2-3 dagen van te voren?

Hopende op feedback,

Gr.,

Danny

Niemand? =/

Ik ben zelf bang dat het een beetje krap gaat worden. 3,5 weken voor het zuiden en 3-4 dagen voor Agra /Taj Mahal.

help!:chin:

Hey Caer,

Het is misschien een beetje krap, maar best te doen denk ik.
De 2/3 dagen in Chennai zou ik alvast niet doen. In Chennai is eigenlijk niet al te veel te zien. Ik denk dat je beter meteen doorreist naar Mammalapuram, makkelijk bereikbaar vanaf Chennai airport.

Coimbatore zelf is ook niet echt interessant. Je kan daar echter de trein nemen naar het startpunt van de toytrain naar Ooty. Ooty zelf is wel leuk, je kan er mooie dagtrekkings doen.

Van Ooty naar Mysore is het een viertal uurtjes met de bus als ik het me goed herinner. Het loont misschien de moeite om halfweg te stoppen voor een dag in Bandipur National Park. Mysore is het leukst op zondagavond, dan is het paleis verlicht met duizenden lampjes.

In Mysore kan je een korte treinrit maken of de bus nemen naar Bangalore en daar verder met de nachttrein naar Hospet. Hampi is fantastisch !

Probeer alvast de belangrijke treinverbindingen te boeken, alles zit nogal snel volgeboekt.

Happy travels

Hee Thierry,

Dank voor je info!

Zijn er nog plaatsen die in jouw ervaring de moeite waard zijn op mijn route?

En daarnaast, ik wil flexibel kunnen reizen, hoe kan ik dan het beste mijn trein-tickets van te voren boeken? Is dit echt noodzakelijk? Zijn er eventueel flexibele tickets??

Mysore-Hospet, in de LP stond dat er ook een nachtbus ging en dat deze er korter over deed dan trein-nachttrein via bangalore. Ervaring mee?

Alvast bedankt.

Er is heel wat te zien op jouw route, te veel om op te noemen :wereld:

Maar als je vanuit Hampi nou eens een dag of twee ging uitblazen in Goa ipv naar Hyderabad te gaan. Vanuit Goa kun je ook wel naar Delhi vliegen en een paar daagjes rust op het strand zijn altijd welkom na het stevige reizen.

De nachtbus neem ik zelf alleen maar in uiterste nood. Dit is echt niet comfortabel. Je voelt je als een kip in een legbatterij. Maar 't is wel een ervaring natuurlijk.

1 like

thierrydb heeft gelijk in Chennai niets aan snel naar Mamalapuram.
Vandaar zou ik trein nemen naar Madurai (1-2 dgn)
Madurai-Ernakaulum (cochin) Okay
Ooty leuk okay , misschien afhankelijk van wanneer je er bent nog regen (tot half eind oktober)
Goa begint pas te leven half en/of eind november
Hyderabad zou ik niet doen.
Doe dan Delhi wat langer
ga naar www.cleartrip.com voor boekingen vliegtickets,treintickets en hotels.
Ik boek hier altijd , alles.
Fijn hotel in Delhi Jyoti Mahal www.joytimahal.net
grjes cornelismaas

Mysore beslist doen , ook omgeving leuk
grjes cornelismaas

ook Hampi beslist doen.Ga niet in Hospet(vies) zitten, te ver van Hampi af.Goed hotel vlakbij Hampi is Mayura Bhuvaneshwari (Kamalapur),krijgt hier tenminste n pilsje, goede kamers, tel 0091-8394-241474,241574 .Neem n tukdriver voor gehele dag , gebied is uitgestrekt,kan diegene zijn die je ook naar hotel brengt (hospet nr Hampi 10 km)
Ga treinen en niet bussen (Vreselijk)
grjes cornelismaas

1 like

Beste,

Ik heb je planning even bekeken. Chennai zou ik niet doen, ga rechtsreeks naar Mahabalipuram. In plaats van Coimbatore zou ik overnachten in Mettupalayam. Het treintje vertrekt hier, zo moet je niet te vroeg opstaan met het risico het treintje te missen.
Opgelet!!! Treinen moet je zeker reserveren. Dit op zijn minst 2 weken best 3 weken vooraf als je zeker wil zijn van je ticket. Anders kom je op de wachtlijst terecht. Soms heb je geluk dat buitenlanders wel eens voor op de lijst komen te staan maar dat weet je dus pas enkele minuten voordat de trein vertrekt. Niet zo handig dus. Bussen daarentegen worden last minut geboekt hier heb je dus wel veel kans. Let op een airbus is een bus met de ramen open, voldoende lucht maar niet altijd even fris. Je neemt best Volvo bussen (semi sleeper genoemd/ zetel kan een beetje plat) Slaapbussen zijn meestal “airbussen” en de bedjes zijn niet al te groot. In je planning mist wel een heel mooi stuk van zuid India. Zou je niet overwegen van een reis te plannen van Mahabalipuram naar Cochin. Je mist zo wel Hampi en Mysore maar in je planning kom je op veel plaatsen waar niet veel te zien is.
Indien je vooraf treinticketten wil boeken kunnen we je daar altijd bij helpen.
Voor meer info [EMAIL=“kim@2india.eu”]kim@2india.eu of www.2india.eu (Muthulaksmi tours en Travels)