zes weken doorheen india

hallo,
samen met een vriendin vertrekken we naar india

ons reisschema ziet er ongeveer zo uit

delhi-varanassi
varanassi- agra ( hier twijfel ik nog of we best agra meenemen op weg naar varanassi)
agra-richting jodphur-jaisalmer- udaipur
daarna richting bombay
bombay-goa
goa-hampi
en als er nog tijd is mysore

we zullen dit met treins en bussen doen
we willen in leuke hostels slapen of bij mensen thuis.

hebben jullie tips mbt hostels , treins , bussen en of ons reisschema

we vertrekken in juli, kan niet anders wegens werk
laat gerust iets weten
ik ben volop aan het lezen in mijn trotter dus alle tips meer dan welkom
thanks!!!
>>>

India is een supergoede keuze ! Immens fascinerend land !!!

Persoonlijk raad ik je de trein van Delhi naar Varanasi aan. Er zijn zowel dagtreinen als nachttreinen. Bij beide doe je er goed aan een plaatsje te reserveren.

Zelf ben ik met de nachttrein gegaan. Een ware belevenis. Ik moet wel bekennen dat ik niet veel geslapen heb. Zorg zeker voor een fietsslot of iets dergelijks om uw bagage goed te beveiligen terwijl je tracht te slapen. De politie maakt er u ook nog wel eens attent op.

Over Agra zou ik niet twijfelen. Zeker trachten te doen. Wij hebben er uiteindelijk enkel de Taj Mahal bezocht ( en Fatepuhr Sikri in de buurt ) maar eigelijk - ook al is het enorm toeristisch - kan je niet om dit magnifique bouwwerk heen. Wij zijn zowel bij zonsondergang als bij zonsopgang gaan kijken.

Het is vrij duur om het complex te bezoeken vandaar dat wij de zonsondergang gaan bekijken zijn op de andere kant van de oever en dit is vrij toegankelijk. Gewoon vragen aan de taxichauffeur, zowat iedere chauffeur weet dit zijn en meestal helpt hij nog een handje om de mooiste foto’s te nemen. 's Morgens zijn we het complex zelf binnen geweest.

Tip : ga de dag ervoor al tickets halen of schuif tijdig aan !!! Om zes uur al aanschuiven is geen uitzondering.

1 like

hi! ziet er goed uit! Rishikesh en Haridwar (boven Delhi) zijn ook zeker de moeite waard. en op de weg van Varanasi naar Delhi ook nog een hoop moois: Orcha en Kajuraho bijvoorbeeld. kajuharaho super toeristisch, mr wel mooie tempels. ik zelf ben niet in Goa geweest, maar Orissa aan de oostkust heeft veel indruk gemaakt, echt super mooi! en Diu (schier eiland) kan je misschien meepakken op de weg naar Mumbai. een supermooie reis gewenst in dit geweldige land!

1 like