GRAAG ADVIES!!!
14 januari vlieg ik naar Kathmandu en na 2 weken rondreizen in Nepal wil ik de grens over naar India, via Gorakhpur naar Varanasi om vervolgens de volgende reisroute af te leggen:
1 Varanasi
2 Varanasi
3 Varanasi
4 Varanasi naar Khajuraho
5 Khajuraho naar Agra
6 Agra
7 Agra naar Delhi
8 Delhi
9 Delhi
10 Delhi
11 Delhi naar jaipur
12 Jaipur
13 Jaipur
14 Jaipur naar Pushkar
15 Pushkar
16 Pushkar naar Udaipur
17 Udaipur
18 Udaipur naar Mumbai
19 Mumbai
20 Mumbai
21 Mumbai naar Goa
22 Goa
23 Goa
24 Goa
25 Goa
26 Goa
27 vliegtuig naar Nederland
28 aankomst Nederland
Ik reis alleen en wil voornamelijk met de trein reizen en eventueel hier of daar taxi/bus.
Kan iemand me zeggen of dit een haalbaar reisprogramma is of is het erg ambitieus en moet ik echt ergens een vliegtuig pakken/iets schrappen?
Of misschien dat ik ergens beter korter/langer kan blijven, omdat er veel/weinig te doen/zien is. (Ik heb de dagen nu een beetje globaal ingedeeld)
Het liefst zou ik eigenlijk van Varanasi in 1x doorgaan naar Agra, met tussenstop in Khajuraho, maar ik weet niet precies hoe dit met trein/taxi/bus goedkoop te regelen is. En dan is 2 dagen agra misschien weer veel???
Alle tips/suggesties/aanbevelingen zijn welkom!!
Goed plan. Misschien een dagje Delhi minder en eentje meer in Pushkar of zo ?
In ieder geval kan je tegenwoordig rechtstreeks met de trein vanuit Varanasi Junction naar Khajuraho met de 1108A nachttrein die vertrekt uit Varanasi om 17h10 en aankomt in Khajuraho om 05h45. Let op, de trein rijdt maar drie keer per week, ik dacht op maandag, woensdag en zaterdag.
Vanuit Khajuraho kan je ook verder met de trein naar Agra, ook drie keer per week, maar ik weet niet meer precies welke dagen.
Ja, die trein van Varanasi naar khajuraho had ik al gezien. Probleem is alleen dat de trein van khajuraho naar agra op dezelfde dagen rijd (ma, woe, zat), oftewel…nachttrein vanuit varanasi komt de volgende dag (di. in mijn geval) aan in khajuraho en die dag gaat er dus geen trein vanuit khajuraho naar agra.
Maar misschien kan ik vanuit Khajuraho een bus/taxi nemen naar een nabijgelegen station, vanuit waar er wel op dinsdag een trein rijd naar agra.
Iemand suggesties? Ik heb geen idee wat de kosten van een taxi in india zijn…
Ik heb mn reisschema enigszins aangepast, zie bijlage.
Neem ik teveel hooi op mn vork hiermee of is het te doen?
Dit is volgens mij goed te doen. Je zit wel veel op de trein maar als je dit graag doet (zoals ik ook), dan lijkt het mij best een leuke trip met veel variatie.
Happy travels ! :cheer: