SOS reisroute

hei

ik vertrek naar india van 29/02/2012 tem 18/02. Na veel gelezen te hebben, heb ik volgende reisroute in gedachten.

Ik heb er echter geen zicht op of dit haalbaar is?

Dus alle hulp is welkom. Idee van reisroute:

29/01: aankomst Delhi
30/01: Delhi
31/01: Dehli -Agra
01/02: Agra - vertrek trein Khajuraho om 23u20
02/02: Khajuraho (7u15) vertrek trein Varanasi 23u20
03/02: Varanasi
04/02: Varanasi
05/02: Varanasi - vertrek Jaipur om 17u15 trein
06/02: Jaipur
07/02: Jaipur
08/02: Udaipur
09/02: Udaipur
10/02: Udaipur -
11/02: Jodhpur
12/02: Jodhpur
13/02: Jaisalmer
14/02: Jaisalmer
15/02:Jaisalmer - vertrek trein 'savonds naar Bikaner (op cleartrip vind ik momenteel geen trien voor deze bestemming maar deze moet er toch zijn, dacht ik?)
16/02: Bikaner- rattentempel - savonds vertrek naar Delhi om 22u10
17/02: Delhi
18/02: back home

is this too much of is dit ok? had eerst gedacht om Jaisalmer niet te doen zodat er meer tijd overschiet om de rest op mijn gemak te doen, ev. dan nog Pushkar inlassen?

Iemand suggesties, opmerkingen?
alvast dikke merci
gr

niemand enige suggestie?

Dag Domino,

Niemand geeft antwoord?
Tja, wat zal ik zeggen. Je hebt bijna alle treintickets en hotels besproken, neem ik aan? Sleepers in de trein besproken? Dan kan het.
Het is wel een vol programma en in India moet je niet teveel haast hebben. En de afstanden zijn groot.
Race jezelf niet voorbij.
Wat me wel opvalt is dat je Khajuraho en Bikaner aandoet, terwijl je dezelfde avond alweer in de trein stapt. Vind je het niet vreselijk dat wanneer je iets misschien prachtig vind je constant op je horloge moet kijken of je niet alweer weg moet om je trein te halen?
OK, maar het lijkt me te doen.

hei DickSan
bedankt voor de reactie!

wat zou je dan weglaten? ik was oorspronkelijk niet van plan om Jaisalmer aan te doen. Niet omdat het niet de moeite zou zijn maar om wat meer tijd te hebben en een mens moet kiezen he?

Heb jij Khajuraho aangedaan? en is het echt de moeite?
gr

Dag Domino,

Moeilijk te zeggen wat weg te laten.
Khajuraho is de plaats van de tempels met de pikante beeldhouwwerken, natuurlijk de moeite waard, zoals zoveel plaatsen in India. Ik was in Khajuraho in 1982 maar ik had maanden de tijd. (geen geld wel tijd, nu omgekeerd)
Maar ik zie ook dat je voornamelijk naar Rajastan gaat. Dan liggen Varanasi en Khajuraho behoorlijk uit de route. Ik neem aan dat dit de eerste keer India is?
Begrijp me niet verkeerd: alle plaatsen die je opnoemt zijn interessant, in principe maakt het niet uit waar je naar toe gaat in India, het is fascinerend. Voor mij althans. “You will love it, or hate it”.
Maar neem de tijd voor een bepaald gebied en kom terug voor een ander gebied. En laat India op je inwerken.

1 like

Het is druk programma, maar wel haalbaar denk ik. Wel zou ik dan zoveel mogelijk nachttreinen nemen om tijd te besparen.

Ik heb udaipur en bikaner niet gezien, maar dehli ben ik maar 1 dag geweest en vond dat prima. Ook jaipur vond ik matig.
Jodpur en jaisalmer vond ik erg leuk! Ook varanasi vond ik heel interessant.

Succes met de voorbereiding en veel plezier!

1 like