Denken jullie dat dit een mogelijke reisroute is voor 3 weken (21d)?
- Delhi (1d)
- Jaipur (1d)
- Jaisalmar (3d)
- Jodhpur (1d)
- Udaipur (1d)
- Agra (1d)
- Varanasi (1d)
- (binnenlanse vlucht naar Goa) - Hampi
- Hampi (3d)
- Goa (2d)
- Mumbai (1d)
Tips altijd welkom!!
Denken jullie dat dit een mogelijke reisroute is voor 3 weken (21d)?
Tips altijd welkom!!
Hallo Bart,
Jij bent wel erg enthousiast met je planning voor 3 weken. De route die jij wil gaan doen dan denk ik meer aan 2 maanden. India is niet een land om je te gaan haasten en de afstanden zijn enorm. Op een landkaart zie je dat niet, maar alleen een treinreis van Agra naar Varanasi duurt al zo’n 14 uur. Er is zoveel moois te zien op de plekken die je wil gaan bezoeken, dat is niet te doen in 1 dag en zou ook zonde zijn. Als je deze route in 3 weken wilt doen, dan heb je na je reis weer 3 weken vakantie nodig om bij te komen.
Als ik jou was zou ik je route beperken tot Rajasthan. In drie weken kan je daar veel moois zien. Pushkar is ook een ontzettend relaxte plek om heen te gaan. Je kan beter nog eens teruggaan en dan andere delen van India aandoen.
Groeten Astrid
koop een Lonely Planet oid. Niet alles is even makkelijk te bereizen. Het is mij een paar keer overkomen dat de trein vol zat, de trein ´deze maand´ niet reed enz. Reizen kostte mij misschien nog wel de meeste tijd; het regelen, en dan de langzame reizen op zich, hotel zoeken. Soms duurde alleen het treinkaartje kopen al een paar uur. Dan sta je in een klein stadje, alle straatnamen in het Hindi, de locals begrepen niet echt waar ik naar toe wilde (reserveringskantoor voor de trein). Toen eindelijk, we waren er; trein vol!!! Dan maar met de bus, die gaat vaak 2x daags.
Delhi - Jaipur is 5 uur met de trein
Jaipur - Jaisalmer 12 uur
Jaisalmer - Jodhpur 6 uur
Jodhpur - Udaipur 8 uur met de bus
Udaipur - Agra 6 uur met de bus
Agra - Varanasi 14 uur
Je wilt inderdaad nogal veel in 3 weken. In november heb ik met een vriendin de volgende route gedaan in een kleine 4 weken en dat was voor mijn gevoel precies goed:
Reisafstanden zijn zoals eerder gezegd enorm en een dagje nixen is ook wel heel erg fijn/noodzakelijk af en toe in een land als India. En vergeet inderdaad niet dat er vanalles mis kan gaan met reizen, een beetje flexibiliteit is dan wel fijn.
Op zich is Delhi - Varanasi - Agra (tis dat die Taj Mahal er staat, maar ik vond het een verschrikkelijke stad) - Udaipur - Jodhpur - Jaipur - Goa (of in jouw volgorde, maar vliegen vanaf Jaipur naar Goa was in ons geval stukken goedkoper dan vanaf Varanasi) wel te doen in 3 weken.
Succes en hoe dan ook heeeeel veel plezier in dit fantastische land.
Hampi zou ik meteen laten vallen en later voor terugkomen en Jaisalmar alleen doen als je in bovenstaande route Varanasi of Goa laat afvallen.
Via een zoekopdracht op India via Google kwam ik hier terecht.
Beniewd of Bart nog gegaan is!
Of misschien wel gebleven…
Hallo Bart,
Ik denk dat het wel zal lukken. Het hangt er uiteraard een beetje van af hoe je prioriteiten liggen voor hetgeen je interesseert, en waar je langer wilt blijven.
Het ziet er naar uit dat je de immense stad Delhi liever mijd. Niet dat er niets te doen is, maar, prima. Jaipur is een ontzettend mooie stad, en je zou kunnen overwegen om een tweede dag daar te pakken. Varanasi idem dito. Ik vond Varanasi (vooral de Ghats en de steegjes nabij de Ganges) echt adembenemend, en echt iets waar een tijdloze sfeer hangt die je langzaam moet opzuigen. Fantastisch! Ik zou daar zeker twee dagen pakken. Jaisalmer ken ik niet, je zult je redenen hebben om daar drie dagen te pakken. Agra inderdaad maar 1 dag plannen. Neem je een dag in Mumbai omdat je daarvanuit terugvliegt? Ik neem aan van wel. Ik zou Mumbai gewoon zo kort mogelijk houden. Je hebt onderweg al zoveel moois gezien dat Mumbai er verder niet veel aan toevoegt, behalve culinaire superioriteiten uit heel India en heel veel shopping.
Mijn ervaring als een 5X India reiziger is dat het allemaal wel losloopt met het vervoer. Treinreizen zijn mij nog nooit gefaald (al heb ik omdat ik haast had een keer 36 uur in het bagagerek van de derdeklas gelegen, van Coimbatore naar Mumbai, omdat de tweede klas vol zat - lees daar eventueel meer over in mijn gepubliceerde boek). Je kunt eventueel ook een rit met een auto en chauffeur maken. Met goed onderhandelen kost dit niet veel meer dan de trein… in Rajasthan een goede optie…
Wat ik overigens steeds doe is bij aankomst in een nieuwe stad onmiddellijk even een nieuw ticket kopen voor het/de volgende traject(en).
Nog een suggestie om in het achterhoofd te houden: 'over-kill aan forten en enorme gebouwen '. Allemaal even prachtig, maar na een tijdje zie je het niet meer zo (vooral alle donder en geweld aan gebouwen in Rajasthan). Een suggestie is dus om tussendoor een beetje natuur te doen of zo. Enfin, jouw keus.
Veel succes er mee en natuurlijk plezier.
Jasper Buijs
Goeie tips Jasper, maar Bart is al een jaar of twee terug denk ik.
Ohh… FCUK!
HAHAHAHA…
Wat een ellende ook met die internet fora. Ik heb de laatste dagen regelmatig even gekeken, en zag deze post van Bart bovenaan staan, en nam aan dat die nieuw was. Maar dat komt blijkbaar omdat er iemand anders nog de 23e juli 2012 een reactie had geplaatst…
thanks for the heads up…