Haalbare route?

Hallo,

wij gaan in september naar india voor 21 dagen en dachten deze route te volgen:

Dag 1: vlucht naar Delhi
Dag 2: Delhi
Dag 3: met taxi+chauffeur naar Jaipur + kort bezoek Jaipur
Dag 4: Reis naar Jaisalmer
Dag 5: Jaisalmer
Dag 6: Woestijntocht
Dag 7: Woestijntocht
Dag 8: Reis naar Jodhpur + namiddag bezoek Jodhpur
Dag 9: Reis naar Udaipur
Dag 10: Udaipur
Dag 11: Udaipur
Dag 12: Reis naar Pushkar
Dag 13: Pushkar
Dag 14: Reis naar Jaipur (jawel, opnieuw, want volgende stop is te ver denk ik) + tweede kort bezoek Jaipur
Dag 15: Reis via Fatephur Sikri naar Agra
Dag 16: Agra
Dag 17: Reis naar Orchha + namiddag in Orchha
Dag 18:Orchha + nachttrein naar Varanasi
Dag 19: Varanasi
Dag 20: voormiddag Varanasi + rond de middag binnenlandse vlucht naar delhi
Dag 21: Vlucht naar huis

We zouden dus taxi + chauffeur nemen van Delhi tot Agra (of Orchha).

Wat denken jullie hiervan? Zijn we ergens te lang of te kort. Dat laatste waarschijnlijk wel, maar we hebben maar 21 dagen natuurlijk.

Alle tips welkom!

Hoi,

Wij zijn vorig jaar 4 weken in India geweest en onze (helse) tocht was veel langer, dus ik denk wel dat jullie plannen haalbaar zijn. Vooral als je met een taxi + chauffeur gaat reizen, kan je dit op je eigen tempo doen.

Ik vond vooral de bus- en treinreizen heel vermoeiend. (we hadden vaak minder goede plaatsten) Als je dan ergens kort blijft en weer op zo’n bus of trein moet, kan dit wel eens tegensteken omdat je niet goed uitgerust bent.
Maar ja, je reist naar India om veel te doen en zien, en rusten kan je dan nadien thuis wel. :slight_smile:

Veel plezier

grt

Hoi,

Ik vraag mij wel af waarom alles zo vast ligt, er zit weinig tot geen ruimte in. Soms heb je erg lange reisdagen en heb je weinig tijd om 's middags of laat in de middag nog van alles te zien en dan de volgende ochtend weer verder…
Bovenstaand schema kan natuurlijk wel maar misschien een beetje loslaten??? Kwaliteit gaat boven kwantiteit…

groetjes San

in india weet je nooit wat er gebeurt idd, dus miss zou een soepeler programma aan te raden zijn. verder is het land sowieso ****heftig en druk, dus kan het zijn dat je iets meer rust wilt nemen tijdens het reizen… btje bijkomen hier en daar zou ik jullie aanraden.

sterkte

jullie route klinkt trouwens wel erg goed, hebben jullie echt niet een weekje meer de tijd?

nog een giga tip:

tempel AKSHARDHAM in Delhi is echt GRUWELIJK. dat wil je echt niet missen. mijn hemel, wist echt niet dat ze tegenwoordig nog zulke tempels maakten. hij is geloof ik 6 jaar geleden gebouwd maar helemaal in de oude stijl, en het is een giga complex. ongelooflijk!

Jeetje wat leuk allemaal die informatie.
Ik ga zelf naar Sri Lanka 3 maanden in februari en daarna nog 2 à 3 weken naar India.
Het is niet lang, maar ik wil het toch even meepakken nu ik de kans heb.
Ik heb in deze verschillende topics wat ideeën opgedaan en dit lijken me hele mooie plaatsen om te bezoeken:

Delhi
Agra
Jaipur
Udaipur
Jaisahner
Pushkar
(eventueel)Simla

Ik heb niet veel tijd dus ik blijf zowiezo in het noorden en ik vlieg terug vanaf Delhi.
Is het haalbaar om deze plaatsen te bekijken in 3 weken, starten vanaf Delhi en ook weer
terugkeren in Delhi? Zijn deze plaatsen goed bereikbaar met de trein? van plaats naar plaats?
Ik ben me nog erg aan het oriënteren en ik heb nog niet erg veel informatie verzameld.
Is het regelen van een slaapplaats zowiezo nooit een probleem? Ik ga namelijk alleen als 19-jarig meisje dus het is wel prettig om te weten…

Ik hoor het wel hoop ik! Bedankt.

Hallo Bart123 ,

Ik ben benieuwd hoe de reis is verlopen?
klopte de route een beetje? ik wil namelijk ook 21 dagen reizen >>>door india vandaar dat ik wil weten hoe jullie route is verlopen.

gr Vera

Dag vera,

onze route is uiteindelijk toch nog gewijzigd (ook tijdens de reis nog een aantal dagen aangepast). Dit hebben we uiteindelijk gedaan:

Dag 1: vlucht naar Delhi
Dag 2: Delhi
Dag 3: met taxi+chauffeur naar Mandawa + bezoek aan haveli’s
Dag 4: Reis naar Bikaner + bezoek fort van bikaner
Dag 5: Reis naar Jaisalmer + bezoek fort jaisalmer
Dag 6: Vertrek Woestijntocht
Dag 7: Woestijntocht
Dag 8: Terug naar Jaisalmer vanuit woestijn + Reis naar Jodhpur
Dag 9: Bezoek aan Jodhpur (oa fort) + Reis naar Ranakpur
Dag 10: Bezoek aan jain tempel in Ranakpur + reis naar udaipur
Dag 11: Udaipur
Dag 12: Udaipur
Dag 13: Reis naar Pushkar + bezoek pushkar
Dag 14: Pushkar + reis naar jaipur
Dag 15: Bezoek amber fort + jaipur
Dag 16: Reis naar agra met stop in fathepur sikri
Dag 17: Bezoek taj mahal + ‘s avonds trein naar Varanasi
Dag 18: Aankomst in Varanasi in de voormiddag + bezoek Varanasi
Dag 19: Varanasi
Dag 20: rond de middag binnenlandse vlucht naar delhi
Dag 21: Vlucht naar huis

Die route is wel enkel haalbaar als je een chauffeur hebt t/m Agra (als je wil geef ik je de contactgegevens van onze chauffeur, we waren er zeker tevreden van). Als je alles met openbaar vervoer doet, ben je veel langer onderweg. We vonden de route niet te veel, het tempo lag eerder laag, maar dat is ook nodig, anders wordt het allemaal te druk (af en toe op een dakterras zitten en een lassi drinken is zeker nodig). Zeker de eerste dagen doe je het best rustig aan, je moet dan nog aanpassen aan alle indrukken.

Over het algemeen is onze reis heel goed verlopen. Het blijft wel india en dus af en toe kan het lastig worden, maar uiteindelijk is dat het zeker waard. Jaisalmer, woestijntocht, jodhpur, jain tempel in ranakpur, de lassi’s en varanasi waren voor ons de hoogtepunten!

hallo,
ik vertrek in juli naar india voor 6 weken , bedoeling is om het noorden en een stuk van het zuiden te doen
ik lees hier boven dat een chauffeur een goede zaak is om tijd te besparen. Kent er iemand een chauffeur in india waar hij tevreden over was?
alle tips zijn ook welkom mbt slaapplaatsen
groetjes en hopelijk tot binnenkort
alvast bedankt
gr wanday

Haalbaar is deze route altijd als je het halen van dat schema tot doel verheft. Het lijkt meer een boodschappenlijstje voor een supermarkt op zaterdagmiddag om 16.00 uur.
Je legt in 19 dagen 4 maal de afstand Amsterdam-Marseille af. Je ziet India op deze manier op dezelfde manier als je in de trein van Amsterdam naar Parijs gaat. Je kunt in ieder geval zeggen dat je in Belgie bent geweest.
Een plaats als Varanasi is indrukwekkender als Amsterdam-Brussel en Parijs samen en dat doe jij effe in een dag na een nachttreinreis van 12 uur. Kijk eerst eens op google(video) en op de startpagina reisverslagen wat er allemaal te beleven valt voordat je een planning maakt.
Ik ga in ieder geval niet met je mee.

lijkt me heftig… en varanasi? wel een heel eind reizen… maar heeft de naam. persoonlijk vond ik rishikesh (boven Delhi) ook bijzonder… hier ontspringt de ganges… in ieder geval: geniet