15 dagen N - India

Hallo,

Ik ben hier al honderden planningen tegen gekomen. Met steeds dezelfde vraag… ‘is deze haalbaar?’ Uhm… sorry… maar nu de 10002…e planning.
Ikzelf was van plan 15 dagen naar India te vertrekken, op voorhand wetende wat ik wou zien, treinen vastleggen en dan ter plaatse zien wat ik gezien kreeg. Maar m’n reisgenoot ziet dat, blijkt nu, helemaal niet zitten. Wil geen stress, niet op het uurwerk hoeven te kijken (om trein te halen) en niet alleen constant geloop. Dus de treinen worden geschrapt en vervangen door een wagen met privéchauffeur.

Wij willen zeker niet de hele tijd gehaast zijn. Dus aanpassingen mogen altijd gemaakt worden. Liever iets laten wegvallen en dan iets rustiger de rest kunnen zien.
Een prima reden om dan een tweede reis naar India te maken. :slight_smile:
Op 8 en 9/11 zouden we logeren in Dehli. Zouden jullie dit zo laten, of eerder een dag minder Dehli en een extra dag in Varanasi?
Of Dehli volledig laten vallen en zo Amritsar er tussen passen? Ik denk dat Dehli – Amritsar een erg lang traject is. Of zie ik dat verkeerd?
Of vanuit Jaipur naar Varanasi? Agra zou eigenlijk het eerste zijn wat we zelf schrappen uit ons lijstje.
Mandawa paste ik er tussen omdat Delhi - Bikaner anders een erg lange rit wordt. Misschien zijn er andere plaatsen waar er halt kan gehouden worden?
Is een overnachting in de woestijn een aanrader?

Programma:

30/10 Vlucht Brussel – Dehli
Overnachting in Dehli

31/10 Vertrek ’s ochtends naar Mandawa
Middag in Mandawa
Overnachting in Mandawa

1/11 Vertrek naar Bikaner
Middag in Bikaner
Overnachting in Bikaner

2/11 Voormiddag Bikaner – vertrek rond de middag naar Jailsamer
Overnachting in Jailsamer

3/11 Jailsamer
Overnachting in Jailsamer

4/11 Vertrek ’s ochtends naar Udaipur
Middag in Udaipur
Overnachting in Udaipur

5/11 Voormiddag Udaipur – vertrek rond de middag naar Jaipur
Overnachting in Jaipur

6/11 Jaipur
Overnachting in Jaipur

7/11 Vertrek naar Agra, via Fathepur Sikri
Overnachting in Agra

8/11 Taj Mahal + Agra Fort
Namiddag overnachting in Dehli

9/11 Dehli
Overnachting Dehli

10/11 Dehli
Overnachting trein Dehli - Varanasi

11/11 Aankomst Varanasi
Overnachting Varanasi

12/11 Varanasi
Overnachting trein Varanasi - Dehli

13/11 Aankomst Dehli – ’s nachts retour Bxl

14/11 Aankomst Bxl

Alvast bedankt voor jullie correcties/tips/…
En sorry voor de zoveelste programma vraag :s

Gr,

Sarah

HI

Dit zijn evengoed nog wel een flink aantal reisuren. Ik zou zeker delhi meenemen en geen extra dag varanasi doen. Delhi is een prachtige stad met veel bezienswaardigheden. Ik weet natuurlijk niet waar je voorkeur naar uit gaat ? Met de metro is alles snel te bereiken.
Nog een tip voor Agra: zorg dat je je ticket voor de Taj haalt in de namiddag of vroege avond dat je aankomt ( voor de volgende dag). Dat scheelt je volgende ochtend tijd. Zorg dat je dan om 06:30 bij de ingang bent.

Veel plezier in India

1 like

Dank je wel voor je feedback, Quota!

Ondertussen dan toch maar onze route veranderd.
Wat denken jullie van deze?
Zo zijn er reisdagen waarop we tijd hebben om hier en daar te stoppen.
En volle dagen op enkele plaatsen.

Dag 1 Aankomst Dehli
Overnachting buiten Dehli, op de route naar Mandawa
Dag 2 Rit naar Mandawa
Overnachting Mandawa
Dag 3 Rit naar Bikaner
Overnachting Bikaner
Dag 4 Bikaner
Dag 5 Vertrek richting Jodhpur
Overnachting Jodhpur
Dag 6 Jodhpur
Dag 7 Vertrek richting Jaipur
Overnachting Jaipur
Dag 8 Jaipur
Dag 9 Vertrek richting Agra
Overnachting Agra
Dag 10 Rode Fort + Taj Mahal
Overnachting Agra of toch al Dehli?
Dag 11 Rit naar Dehli
Overnachting Dehli
Dag 12 Dehli
Overnachting op de trein naar Varansi
Dag 13 Varanasi
Dag 14 Varanasi
Overnachting op de trein naar Dehli
Dag 15 Dehli + retourvlucht

Hi, schema ziet er toch prima uit. Dagje jaipur is prachtig. Heb je alle tijd om het prachtige fort te bekijken, eventueel en wandeling te maken langs de oude waterputten in de stad en het oude stadscentrum, met al zijn winkeltjes, te bezoeken. Er staat nog 1 vraagteken bij de rit van agra naar Delhi. Ik zou s’morgens naar de taj gaan en aansluitend het fort bezoeken (neem daar wel en audio-tour, het is de moeite waard) als je in de middag richting delhi gaat dan zal het ongeveer 5 uur rijden zijn.Ik weet het niet precies met de auto omdat wij met de trein van agra naar delhi zijn gegaan (4 1/2 uur). BEn je in de vroege avond in Delhi en heb je de hele volgende dag om delhi in te gaan.

Super! Ben ik blij om.
Heel erg bedankt voor de tips (jaipur, audiotour, etc…)… heb ik heel wat aan.
Vluchten vastleggen, chauffeur en visa regelen en dan kan het aftellen beginnen!
Gr,
Sarah

Ik word een beetje kriebelig van dit schema. Overal maar 1 volle dag. Kan genoeg zijn natuurlijk, maar als ik het verkeer weer even voor me haal en hoe langzaam dat allemaal gaat… Weinig rustmomenten.

Kwaliteit boven kwantiteit vind ik altijd tijdens reizen.

1 like

je hebt gelijk Jelmer , ik schreef al dat het heel wat kilometers zijn. En als het tegen zit ben je dus lang onderweg. Neem je meer rustmomenten dan is er weer minder te zien (qua plaatsen dan). Dat zijn keuzes die zij zelf moeten maken.

2 likes

Hallo. Dank je wel voor jullie reacties! Keuzes maken… T wordt nog moeilijk.
We hebben gewoon een weinig aantal dagen. M’n vriend is zelfstandig, vandaar. Dus wachten tot we meer dagen hebben, is geen optie. Tenzij ik wacht tot na ons pensioen. :slight_smile: T zal inderdaad niet super relax zijn, maar da s dan een keuze. Omwille van het onvoorspelbare van de reis, zitten er toch twee dagen Dehli en vervolgens Varanasi erachteraan. Merken we ter plaatse dat we enkel moeten springen en vliegen, kunnen we deze nog laten vallen. Zo krijgen we meer ruimte. Als ik ons schema bekijk, valt dat mee in vergelijking met zo van die georganiseerde reizen. Zijn dat dan een troep toeristen die op en van de bus springen? :slight_smile:
15 dagen N India, met chauffeur… Hoe ziet jullie reisschema eruit? Help :slight_smile:

inderdaad is het aan het begin van je reis mee rhaasten en vliegen dan het laatste deel. Tegen de tijd dat je rust nodig krijgt heb je het volgens mij ook wel in je schema gezet.
Ik neem aan dat je datgene wat je wilt zien per plaats al duidelijk voor ogen hebt. dan hoef je dat ter plekke niet allemaal nog uit te zoeken en te regelen dat scheelt ook weer tijd en druk. En er zijn inderdaad georganiseerde reizen waarbij je het grootste deel van de tijd in de bus doorbrengt. Volgens mij valt dat bij jullie wel mee. Veel plezier in ieder geval en naderhand horen wij wel hoe het is bevallen :slight_smile:

Begrijp ik goed dat je vanuit Agra eerst naar Delhi gaat en van daaruit met de trein naar Varanasi? je kunt nl. Ook vanuit Agra naar Varanasi, althans dat hebben wij zo geboekt. we gaan in november…
dat scheelt denk ik wel in reisuren…