Hallo,
Ik ben hier al honderden planningen tegen gekomen. Met steeds dezelfde vraag… ‘is deze haalbaar?’ Uhm… sorry… maar nu de 10002…e planning.
Ikzelf was van plan 15 dagen naar India te vertrekken, op voorhand wetende wat ik wou zien, treinen vastleggen en dan ter plaatse zien wat ik gezien kreeg. Maar m’n reisgenoot ziet dat, blijkt nu, helemaal niet zitten. Wil geen stress, niet op het uurwerk hoeven te kijken (om trein te halen) en niet alleen constant geloop. Dus de treinen worden geschrapt en vervangen door een wagen met privéchauffeur.
Wij willen zeker niet de hele tijd gehaast zijn. Dus aanpassingen mogen altijd gemaakt worden. Liever iets laten wegvallen en dan iets rustiger de rest kunnen zien.
Een prima reden om dan een tweede reis naar India te maken.
Op 8 en 9/11 zouden we logeren in Dehli. Zouden jullie dit zo laten, of eerder een dag minder Dehli en een extra dag in Varanasi?
Of Dehli volledig laten vallen en zo Amritsar er tussen passen? Ik denk dat Dehli – Amritsar een erg lang traject is. Of zie ik dat verkeerd?
Of vanuit Jaipur naar Varanasi? Agra zou eigenlijk het eerste zijn wat we zelf schrappen uit ons lijstje.
Mandawa paste ik er tussen omdat Delhi - Bikaner anders een erg lange rit wordt. Misschien zijn er andere plaatsen waar er halt kan gehouden worden?
Is een overnachting in de woestijn een aanrader?
Programma:
30/10 Vlucht Brussel – Dehli
Overnachting in Dehli
31/10 Vertrek ’s ochtends naar Mandawa
Middag in Mandawa
Overnachting in Mandawa
1/11 Vertrek naar Bikaner
Middag in Bikaner
Overnachting in Bikaner
2/11 Voormiddag Bikaner – vertrek rond de middag naar Jailsamer
Overnachting in Jailsamer
3/11 Jailsamer
Overnachting in Jailsamer
4/11 Vertrek ’s ochtends naar Udaipur
Middag in Udaipur
Overnachting in Udaipur
5/11 Voormiddag Udaipur – vertrek rond de middag naar Jaipur
Overnachting in Jaipur
6/11 Jaipur
Overnachting in Jaipur
7/11 Vertrek naar Agra, via Fathepur Sikri
Overnachting in Agra
8/11 Taj Mahal + Agra Fort
Namiddag overnachting in Dehli
9/11 Dehli
Overnachting Dehli
10/11 Dehli
Overnachting trein Dehli - Varanasi
11/11 Aankomst Varanasi
Overnachting Varanasi
12/11 Varanasi
Overnachting trein Varanasi - Dehli
13/11 Aankomst Dehli – ’s nachts retour Bxl
14/11 Aankomst Bxl
Alvast bedankt voor jullie correcties/tips/…
En sorry voor de zoveelste programma vraag :s
Gr,
Sarah