Is dit een haalbare planning voor India?

15-dec Aankomst Delhi om 06u30; taxi naar de stad nemen en een guesthouse zoeken, rondhangen in de stad
16-dec Trein naar Agra (duur: 3u30min) hotel zoeken en eten, Taj Mahal?
17-dec Taj Mahal & eventueel Rode Fort. ’s Avonds vertrek naar Varanasi (duur trein 12u)
18-dec Aankomst Varanasi; hotel zoeken, rusten & in de stad kijken, eten, rusten, chillen, genieten
19-dec We laten ons onderdompelen aan de gekte van de Indiërs die aan de Ganges wonen. We gaan kijken naar de ghats, tempels, nachtelijke markten & voorstellingen, de Ganges zelf & de mooie zonsondergangen. Crematies zijn elke dag te bezichtigen op de Ganges.
20-dec Vertrek naar Darjeeling om 21u (duur: 15u)
21-dec Aankomst Darjeeling; guesthouse zoeken & rusten
22-dec Markt, kloosters, Tibetaanse winkels, botanische tuin
23-dec Prachtige zonsopgang op de Himalaya, theeplantages
24-dec Zoo bezoeken & nog wat stad verkennen
25-dec Vertrek naar Goa via Varanasi/Mumbai
26-dec Onderweg
27-dec Onderweg
28-dec Aankomst Goa
29-dec Rusten en slapen en op het strand liggen
30-dec Brommerritje
31-dec Full moon party
01-jan Trouwfoto’s maken op het strand J
02-jan Vertrek naar Kochi (Cochin)
03-jan Rondhangen
04-jan Chillen
05-jan Vertrek naar Ooty / Kodaikanal / Periyar / Varkala
06-jan Verkennen
07-jan Rondhangen
08-jan Brommerritjes
09-jan Liggen & luieren
10-jan Terug naar Kochi om naar Bombay(Mumbai) te gaan
11-jan Aankomst Bombay
12-jan Rusten
13-jan X
14-jan X
15-jan X extra rustdagen in geval van ziekte, vervoersproblemen en/of ergens langer kunnen blijven dan gepland!
16-jan X
17-jan X
18-jan X

In de winter kunnen de treinen enorme vertragingen oplopen ivm mist. Vanuit Agra naar Varanasi kwamen wij ipv 's ochtends, de daarop volgende nacht pas rond half 3 aan en waren erg blij dat we met een taxi vanuit het hotel werden opgehaald, we waren kapot maar waren een hele dag kwijt. En dit was zeker niet de eerste keer en op de terugweg idem. Ik vind persoonlijk de tijd in Varanasi en Darjeeling vrij kort is, het is heerlijk om daar wat langer te zijn…er is zoveel te zien en te doen. Succes met de voorbereidingen.

1 like

yes-sanrob is me al voor-juist in het noorden kan het dan erg frisjes tot gewoon koud zjn-met veel mist en malheur en delay. en zie maar op zo’n korte termijn al die treintickets te krijgen. maar je hebt buffer genoeg om al dat gechill in de hitte wat in te korten, toch?? (NL idioom-als vergelijk met Limburgs-Vlaams)
het meeste wat je nu nog denkt prachtig-mooi-onderdompelen te wezen, kan je hel behoorlijk tegenvallen. je zou dat in Genk of Maaseik aan niemand toewensen
kijk ook eens naar wat flights op langere aftand osten-kan erg meevallen tegenwoordig vergeleken met die lang niet altijd zo leuke trains-kijk op jetairways of kingfisher.

Lijkt me een heel drukke planning. Je bent heel veel aan het reizen. Ik loop zelf trouwens tegen hetzelfde probleem aan. We willen zoveel doen en dat kan nou eenmaal niet in een te korte tijd.

tja, een hele nacht wachten op de trein die 9 uur te laat is, is zeker geen pretje…koud…en het omroepen van de delay…met steeds hetzelfde riedeltje… en het is overigens de moeite waard om een deken te kopen zodat je de nacht nog warm doorbrengt.

hoi
ik zie dat je de 15e aankomt en de 16e al meteen wil doorreizen?
ik zou daar niet voor kiezen, want ten eerst ben je al kapot van de reis en je moet nog wennen aan de drukte en klimaat ed.
groetjes

Zelf nog niet in India geweest ( in sept wel :slight_smile: ) maar als ik dit schema lees is het veel reizen en “snel dingen zien”. Mijn gevoel zegt dat jullie meer bezig zullen zijn met zaken regelen ( vervoer en verblijf e.d ) dan echt kunnen genieten!

Misschien wat langer in het Noorden en een vlucht naar het Zuiden?

Goh ik had nog niet gezien dat jullie allemaal al hadden gereageerd!!

Dank jullie!!! :slight_smile:

Zitten heel leuke tips bij, die we zeker in acht zullen nemen!
We overwegen om ter plekke binnenlandse vluchten te nemen en willen de planning graag zo houden omdat we bij elke reis onze planning inhalen :slight_smile: We reizen zo graag dat we al enkele keren veel te vroeg ergens aankwamen, in Kroatië hadden we alles al gezien wat we wouden zien, 3 dagen voor onze ferry vertrok… We hebben ons 3 dagen een beetje verveeld :slight_smile:
In Indonesië ook hetzelfde verhaal :slight_smile: Dus daarom dat we het nu zo druk hebben gemaakt cheer

Wij hebben onverwachts nog 12 dagen bij de planning gestoken maar we veranderen niets aan de planning zelf. Dus dan moet het wel haalbaar zijn :slight_smile:

Denken jullie dat we ergens kunnen overnachten in de tent?
Hoeveel graden is het in het Noorden door de dag en snachts?
En in het zuiden?

Ook kijken we uit naar het Goa gedeelte, nieuwjaarsnacht vieren!! :slight_smile:

Tot snell
xxxxx:zon02:

Hallo,
Jullie planning ziet er wel heel erg krap uit. Vorrige zomer ben ik ook in India geweest en toen was ik meestal 2-3 nachten op 1 plaats. Dat vond ik vaak nog wel kort, vooral omdat je dan toch een halve dag kwijt bent aan het regelen van je volgende treinticket e.d.
Ik ben 1 keer minstens 5 uur kwijt geweest aan het regelen van treintickets, met dit soort dingen moet je ook rekening houden.
Als je iets langer ik sommige plaatsen kan blijven raad ik je dat zeker aan

ps. als je in kochi bent zou ik een trip naar de backwaters maken, dat was echt heel mooi!

het is zeker een drukke planning maar als jullie het echt willen denk ik dat het wel kan. ik heb zelf ook gemerkt dat ik veel kon doen in een korte tijd, maar je bent dan wel echt veel onderweg en dat moet je wel willen, ik vond het wel vrij vermoeiend. opzich scheelt het wel al dat jullie een beetje een planning hebben zodat jullie daar geen tijd meer aan kwijt zijn, en je kan ook veel tijd besparen door alvast treinen op internet te boeken. (www.cleartrip.com) gewoon tickets op de email en uitprinten in plaats van in gigantisch lange rijen en dan niet altijd begrepen worden…en probeer vooral veel nachttreinen te nemen zodat je overdag weer tijd over houd! scheelt je dan ook nog eens een hotelovernachting en in een goede klasse kun je prima slapen!