Hey allemaal,
Wij (een vriend van me en ik) hebben het plan opgevat om deze zomer een maand door Noord-India te reizen. Onze voornaamste voorbereiding was om alle relevante topics hier te lezen, een van de dingen die ik heb geconcludeerd is dat de meeste mensen in de provincie in twee weken Rajasthan genoeg zien. Voor de andere twee weken was het plan daarom om een trekking door de Himalaya’s te doen van een dag of 5. Commentaar is zeer welkom!!
21jul - Vertrek schiphol (9:55)
22jul - Aankomst Delhi 00:30; slapen, jetlag uitslapen, acclimatiseren, Indiase kledij aanschaffen
23jul - In Delhi rondkijken; misschien uit?
24jul - Trein naar Agra? Duur 3:30u; Taj Mahal
25jul - Agra: Rode Fort; Omgeving met de fiets / motor
26jul - ’s morgens trein naar Jaipur,
27jul - ’s morgens trein naar Pushkar
28jul - ’s morgens trein naar Bundi
29jul - ’s morgens trein naar Udaipur; ’s avonds trein naar Jodhpur
30jul - Jodhpur, chillen
31jul - ’s morgens trein naar Bikaner
1aug - Camel safari + overnachting
2aug - Camel safari + overnachting
3aug - ’s avonds trein naar Delhi
4aug - Chillen; uit?
5aug - Taxi naar Rishikesh; als de info klopt een mooi natuurlandschap
6aug - Taxi naar Manali
7aug - Manali, misschien een tour in de omgeving?
8aug - Manali - Leh highway, mooi
9aug - Leh; trekking beginnen; overnachten in homestay
10aug - Trekking
11aug - Trekking; overnachting homestay
12aug - Trekking, aankomst in Chiling
13aug - Reis terug naar Delhi (hoe? bus? die gaat maar 2x per week!)
14aug - X
15aug - X
16aug - X
17aug - X
18aug - Vertrek vliegtuig (07:55).
Het plan is nog vrij rudimentair ook al gaan we al over twee weken, een aantal dingen die volgens mij beter kunnen:
- Nu reizen we in een soort 8-tje (rondje Rajesthan, rondje Himachal Pradesh/Ladakh); onderweg gaan we weer door Delhi. Is er een soort leuke route van Bikaner naar Rishikesh? Of is via Delhi gaan gewoon het handigst?
- Op dit moment staan er vijf bufferdagen in (voor als er iets gebeurt, ziekenhuis o.i.d.), maar ik denk dat dat er maar drie hoeven te zijn.
Verder ben ik zeer benieuwd naar alle tips van ervaren India-liefhebbers, de mogelijkheden zijn in principe eindeloos!