Advies Delhi - Rajasthan - Amritsar - Leh - Delhi

Dag allemaal,

Op 16 augustus is het zover, dan vertrek ik voor vier weken naar India! Al veel gelezen over wat ik wil doen en uiteindelijk tot deze route gekomen. Graag advies over haalbaarheid en mogelijk verbeteringen of andere plaatsen die aan te raden zijn.

Ik denk vooral dat ik in het begin al teveel aanpak, het rondje Rajahstan in deze periode zal erg vermoeiend worden. Heeft er iemand tips wat ik daar mogelijk nog kan skippen of wat logischer zou zijn voor de route? Ik ben van plan voornamelijk met trein, af en toe bus te reizen. Leh - Delhi heb ik een vlucht geboekt.

1.New Delhi
2.New Delhi
3.Agra:
4.Jaipur
5.Jaipur
6.Jaisalmer
7.Jaisalmer
8.Jodhpur
9.Jodhpur
10.Amritsar
11.Amritsar
12.Dharamshala
13.Dharamshala
14.Manali
15.Manali
16.Manali
17.Leh
18.Leh
19.Leh
20.Leh
21.Leh
22.Leh
23.Leh
24.Leh
25.Leh
26.Leh (vliegtuig)
27.New Delhi
28.New Delhi

(reismap aangezien plaatje invoegen niet lukt) http://i.imgur.com/Tz9wZLc.png

Hoi, het lijkt mij veel gereis.
Wat wil je zien in Rajashan? Alleen forten of ook een kameelsafari doen? Zoals ik je planning nu zie heb je vaak 1 nacht hotel en 1 nacht nachttrein/bus. Ook van manali naar leh ben je 2 dagen onderweg. Persoonlijk zou ik 1 (of 2) plaatsen in Rajasthan overslaan. Manali alleen gebruiken om bij te komen van de nachtbus vanuit dharamsala en een jeep/bus te regelen naar Leh. Zoals ik het zie is je hoofddoel Leh en gebruik je de eerste weken om zoveel mogelijk te zien. Heb je ook nagedacht over Pushkar? Relaxed en mooie ceremonies. Heb je de trein al geboekt naar Amritsar? Deze is meestal vol dus op tijd boeken als je een sleeper wilt.
Misschien hebben anderen weer andere ideeen.
Succes,
Marijke

• Updated - - -

Hoi,

Kijk ook eens op www.indiamike.com kan je veel tips en ideeen vandaan halen.

Marijke