We zitten met een lastige beslissing.
We hebben al een paar keer de reisplanning omgegooid en weten nu niet zo goed wat we moeten kiezen.
Dit is het grote plan voor 3 weken
New Delhi - Leh - Amritsar - Jaisalmer - jodhpur - udaipur - pushkar -jaipur - agra - varanasi.
We denken dat het allemaal lastig is in een korte tijd te proppen en het jammer is dat we dan maar alles gehaast half zien. Hebben jullie tips voor steden die misschien minder de moeite waard zijn en wat we dus beter kunnen schrappen.
We hopen spoedig van jullie te horen!
Super bedankt alvast!
:chin:
Waarom zoveel plaatsen in 3 weken? Hoe willen jullie naar Leh? Ik neem aan met het vliegtuig.
Ik denk dat je die 3 weken beter kunt besteden in Rajasthan, onderweg Agra en Fatehpur Sikri bekijken en je hebt de tijd van je leven (Insha’Allah). Eigenlijk is 3 weken hiervoor al te kort. India is groot en prachtig maar soms ook verdomd lastig. Reizen kan lang duren, soms zitten de bussen vol etc. Neem de tijd en geniet.
Leh en Varanasi liggen de hele andere kant uit en de afstanden zijn groot.
Bewaar dat voor de volgende keer.
Amritsar is trouwens vanuit Delhi op een dag te doen. 's Ochtends vroeg met de trein heen en dezelfde dag weer terug.
Of jullie moeten kiezen voor Leh. Ik weet niet hoe je daar tegenwoordig over land moet komen, via Srinagar (Kashmir) en dan die hoge pas over (5000 meter) naar Leh? Ik weet ook niet hoe de politieke situatie is op het ogenblik in Kashmir. Dit was althans vroeger de route. Ik denk dat tegenwoordig veel bezoekers vliegen.
Het wordt een heel verhaal, kortom, ik zou me beperken tot één gebied. En wanneer dat bevalt kom je zeker terug!
Vanuit Manali naar Leh is natuurlijk ook een prachtige reis. Maar vanuit Delhi naar Manali ben je ook al dagen zoet. Is dit via Kulu? Op zich ook prachtig.
Het geeft niet, maar je moet kiezen tussen het een of het ander.
In ieder geval sterkte met kiezen, er zijn tenslotte wel ergere dingen in het leven om te kiezen.
Rajastan trip (zoals hier meer mensen aangeven): New dehli - Jaisalmer - jodhpur - udaipur - pushkar -jaipur - agra - varanasi is een mooie trip die denk ik wel te doen is in 3 weken.
Ik zou inderdaad de rest voor een volgende reis bewaren en dat berggebied dan uitgebreid bezoeken. Of je kiest daarvoor en schrapt de rest.
Dan kun je genieten van alles, zonder te rennen.
Veel plezier.
MAUD