Hallo,wij willen in augustus voor de 2e keer naar India.Wij zijn in Mumbai en Goa geweest.
Nu willen we 3 weken naar noord-India.Wij reizen met 2 kinderen dus doen alles rustig aan.
Ik wil in 3 weken van Delhi-Agra
Agra-Jaipur
Jaipur-Pushkar
Pushkar-Jodhpur
Jodhpur-Varanasi vliegtuig
Varanasi-Delhi vliegtuig
Wat denken jullie hiervan?En wie kan me vertellen waar ik wat langer moet blijven omdat er veel te doen is,of andere tips?alles is welkom!!
Is wel erg rustig aan voor 3 weken lijkt me.De meeste plekken heb je na 1 of 2 dagen wel gezien maar goed als je af en toe een dagje zwembad inlast schiet de tijd natuurlijk wel op…Uiteraard heb je voor elke verplaatsing een dag nodig.Varanasi is zeker de moeite waard om een dag of 4 te blijven om lekker relaxed te genieten van het hele gebeuren(nou ja relaxed…je wordt gek van die boten mannetjes en andere zuigers).Waarom ga je niet naar Jaisalmer?Is echt te gek in de woestijn.Kamelentocht erbij,geweldig(wel warm!).
Bedank voor je reactie,altijd leuk om te lezen hoe andere mensen het ervaren.Het is misschien wat rustig maar de afstanden zijn gewoon te lang,en om elke dag met kinderen een paar uur in de auto te zitten is voor hun ook niet leuk.Ik heb al een beetje zitten zoeken buiten de hoogtepunten heb je nog zat andere tempeltjes met apen altijd leuk en een olifantenboerderij en inderdaad een middagje bij een zwembad in de hitte is ook wel lekker.Weet jij of een ander misschien kleine hotels met een zwembad,het zijn vaak zulke grote hotels.
Volgens mij kom je eerder tijd te kort.
Ik heb 3 jaar geleden deze route (ongeveer) ook gedaan alleen dan in 5 weken tijd.
Ik vind persoonlijk Delhi leuker dan Mumbai. Je kan je er makkelijk voor weinig geld laten rondrijden voor een dag of 2; veel parken dingen om te zien of te doen.
Agra; is erg touristisch maar komt natuurlijk door de Taj Mahal en Red Fort. Daarnaast is daar niet veel te doen. Ik vind de mensen daar erg opdringerig en agressief.
Varanasi: GEWELDIG! je kan hier zeker 4/5 dagen blijven. Kies voor ASSI Gaht. Is rustiger dan midden in het centrum waar heeeeel veel mensen verdwalen.
Assi gaht ligt ook aan de Ganges en is goed loopbaar naar centrum.
Jodhpur: Vanuit ford kijk je op de blauwe huisjes. In de rest van de stad is niet heel veel te doen. is groot en vies.
Wel mooi uitgangspunt om naar Bikaner te gaan. Ik heb daar een kamelentocht gedaan met slapen in de woestijn.
Pushkar is een geweldig klein dorpje. is stress-vrij, lieve mensen, leuke winkeltjes en lekker eten op dakterrassen.
Ook is hier een “lake” waar je om heen kan wandelen.
Heerlijk om even bij te komen en lekker te niksen.
Jaipur: is ook erg leuk en gezellig que winkeltjes en dingen om te doen. Ligt aan het water, is een paleis, olifanten lopen door de stad. Ik heb daar voor minder dan 10 euro een kookcursus gedaan bij iemand thuis.
Je leert dan chai maken enz.
Ik ga dit jaar voor 3e keer naar India.
Als je nog meer dingen wilt weten…
Alvast veel plezier!
Groetjes
Femke
Bedankt voor je reactie,ik ga dit zeker onthouden!!Maar onze reis heeft een andere wending gemaakt.We gaan volgend jaar niet naar India,de lange afstanden,hectisch,druk programma ik had toch twijfels met mijn dochtertje.We hebben nu tickets gekocht naar Sri Lanka,kortere afstanden,niet zo heel hectisch en stranden!!! wat ik toch wel zou missen.Maar we gaan zeker terug!!,want India heeft toch wat in ons los gemaakt,maar dat hoef ik niet uit te leggen wat je gaat zelf voor de 3x.
Jij ook veel plezier in India!!!