Wij gaan samen in augustus 1 maand naar India.
Achten jullie het mogelijk om in 2 1/2 week de volgende steden te bezoeken:
Delhi
Udaipur (vliegen vanaf Delhi)
Pushkar
Jaipur
Agra
Varanasi
daarna nog lekker 1 week relaxen op Goa (vliegen vanaf Varanasi) en terugvliegen vanuit Mumbay
Wat is jullie mening hierover of hebben jullie nog betere ideen/tips?
Het is gerust mogelijk om deze plaatsen in 2,5 week te bezoeken. Ik weet niet hoe jullie verder van plan zijn tussen plaatsen te reizen maar ik zou als ik jullie was zoveel mogelijk met nachttreinen proberen te reizen, dat is prima te doen en zo bespaar je de tijd overdag omdat de meeste treinreizen aardig lang zijn. Al valt dat in jullie route trouwens nog wel enigszins mee. Ik vond zelf Udaipur en Varanasi geweldige steden, in Agra zou ik niet langer dan 1 dag blijven omdat er op de Taj Mahal na niet heel veel bijzonders te zien is, en zelf verbleef ik 4 dagen in Jaipur maar dat vond ik ook te lang. Succes en veel plezier!!
In agra zou ik zeker het rode fort bezoeken, dat vond ik zelf minstens zo indrukwekkend als de taj mahal. Het rode fort is heel groot en prachtig gebouwd, om elke hoek was ik weer verbaasd van wat er nou weer te zien was.
Verder zou ik het zelf aanraaden om in plaats van naar goa naar kerala te gaan. Hier kan je naar fort cochin (een heel relext plekje waar je je zeker 2 dagen kunt vermaken) volgens mij was hier ook een strand, maar ik ben er zelf niet geweest. In kerala moet je ook zeker een trip naar de backwaters maken. Zo’n houseboot vond ik heel goedkoop en het is een mooie relexe trip, waarbij je ook nog iets van het dagelijksleven op de oevers ziet.
veel plezier nog met het plannen van je reis!
Mee eens :slywink: maar Taj Mahal en het rode fort kunnen prima op 1 dag. Ik ben zelf 's ochtends om half 6 naar de taj mahal gegaan om de toeristendrukte en de hitte voor te zijn. aanrader want om 9 uur werd het al een gekkenhuis.
wij hadden het lekker rustig bij de taj mahal, omdat we na twee gratis dagen daar zijn geweest. Rond een uur of 11 was het dus nog heerlijk rustig!
Verder redde ik bijna nooit twee dingen op 1 dag omdat ik de halve vakantie ziek zwak en misselijk was:)