Rajasthan

Hallo,
In novemer ga ik een maand naar Indië en zou mijn reis in 2 splitsen.2weken het noorden en dan met een binnenvlucht 2 weken het zuidwesten.
Welke steden mogen er zeker niet ontbreken?Op mijn lijstje staan zeker Agra,Jaipur,Udaipur en Jodhpur.Ik zou een volle dag nemen om Delhi te bezoeken.
Zijn deze zeker de moeite?En welke plaatsen kunnen jullie mij nog aanraden?

Groetjes,
Bart:dag:

Hallo Bartie,
Ik heb in totaal 9 maanden in India gewoond/gereisd waarvan 8 in het zuiden en 1 in het noorden.
Ik ben mijn reis in het noorden begonnen in Agra. Vreselijke stad met enorm veel toeristen. Ik zou hier eigenlijk 3 dagen blijven echter ben ik na 2 dagen al vertrokken naar Varanasi.
Varanasi was tevens ook het hoogtepunt van mijn reis in het noorden. Een indrukwekkende stad waar ik uiteindelijk ook langer ben gebleven. Een echte aanrader!
Vanuit Varanasi ben ik naar Udaipur gegaan, ook een zeer aangename stad/dorp waar je even lekker tot rust kan komen. Ik vond het er goed vertoeven.
Vanuit Udaipur ben ik vertrokken naar Jaisalmer. Dit zou ik je niet aanraden. Het ligt uit de buurt van alles in een dorre woestijn waar niks te zien is. Ik zou een 3 daagse woestijntocht maken echter ben ik na dag 2 al terug gekeerd om de bus te pakken naar pushkar.
Pushkar, een leuke stad voor 1 a 2 dagen waar het ook goed vertoeven is. Vanuit hier ben ik verder gegaan naar Jaipur.
Jaipur is ook een leuke stad met genoeg bezienswaardigheden. Wel leuk om hier naar toe te gaan. Vanuit daar ben ik weer terug gevlogen naar Chennai.
Kortom, Agra was verschrikkelijk en Varanasi geweldig J

Smaken verschillen natuurlijk. Agra is inderdaad een vreselijke stad maar je moet natuurlijk wel even langs Taj Mahal enals je er dan toch bent het rode fort. Varanasi is flink om en ik vond dat de meest vreselijke plaats van mijn 6 mnd india. Ondanks de enorme geschiedenis van deze plaats.
Pushkar vond ik super. Zo relaxt. En ja je bent snel uitgekeken maar ik vond de vibe super.
Jaipur ook zeker meenemen. Bundi (niet veel bezocht) vond ik ook een prachtige plaats.
Delhi (als je van de drukte en de chaos houdt) kan je jezelf ook wel een paar dagen vermaken.

Klopt inderdaad quotas, smaken verschillen gelukkig :slight_smile:
Ik vond de tuinen achter de Taj Mahal overigens wel zeker de moeite waard bij zonsopgang en ondergang.
Het uitzicht is dan geweldig en je ontsnapt even aan alle drukte.