6 dagen vanuit Delhi

Ik ga eind december/begin januari voor iets meer dan 2 weken naar het noorden van India. Ik ga vanuit Haridwar een trekking doen in de Himalaya, heel waarschijnlijk gaat dat de Kuari pass trek worden. Maar daarnaast heb ik vanuit New Delhi nog 6 dagen alleen te spenderen. Dus mijn vraag is wat de meest aan te raden bestemmingen zijn voor deze periode?

Een dagje Agra voor oa de Taj Mahal lijkt me een zekerheid. Ik zou wel liefst de drukte/chaos in de grote steden willen vermijden. Dus daarom dacht ik aan Gwalior/Orachha/Khajuraho. Of kan ik toch beter een bekende grote stad kiezen? Jaipur (+Ranthambore National Park), Udaipur of Varanasi? Mooi weer is wel een vereiste om de koude Himalaya-trekking te compenseren. :slight_smile:

Khajuraho is overhyped, heb je na half uur echt wel gezien. Rajastan steden zijn inderdaad meest logisch, en ook leuke afwisseling met Himalaya. Agra is echt geen dagtrip vanuit Delhi met trein of bus, zou alleen met privétaxi nog redelijk te doen zijn (2 x 3.30 uur over de nieuwe Expressway). Dus ik zou rondje samenstellen met Agra en stukken Rajasthan, met bussen en treinen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dat had ik ook al gelezen ja, daarom ook dat ik eerder bij Gwalior/Orachha/Khajuraho uitkwam. Om dan (voor terug te keren naar New Delhi) een dag te stoppen in Agra. Of is Jaipur toch een must see? Iemand ervaringen met safari’s in Ranthambore of Panna National Park?

Hallo Niels,
Een paar tips voor als je niet zoveel tijd hebt: neem de trein, 's morgens vroeg of/en de nachttrein (je kunt daar goed slapen terwijl je reist en je spaart hotel uit).
Vermijdt de bus, daar gaat juist heel veel tijd inzitten.

Een leuk rondje bv: dag 1 Delhi-Agra, vroege trein, vrij korte trip en je hebt de hele dag nog voor Agra. (na de taj mahal ben je daar wel klaar)
dag 2: vroege trein naar Jhansi- riksja naar Orccha. dag 3: nachttrein Jhansi- Khajuraho, daar kom je vroeg aan (6.35 dag 4) en je hebt dan 18 uur om de tempels en bv de Raneh falls te bezoeken. 23.50 nachttrein naar Varanasi (dag 5). dag 6 (5) verschillende nachttreinen naar Delhi. Zeer de moeite waard! Wel van te voren treinen reserveren, absoluut noodzakelijk, hotels hebben altijd plaats. Succes