Wat te doen in 2 weken? + vanuit België boeken of in India zelf? Tips a.u.b.

Hey, ik zou in de paasvakantie (begin april) naar India willen reizen.
Ik dacht zelf aan volgende route: Delhi(enkel aankomen) - Amritsar - Dharamsala - Delhi (eventueel bezoeken) - Jaipur - Agra -Varanasi Mumbai - Goa (graag een 5-tal dagen uitrusten).
Dat wil dus zeggen dat ik deze route wil doen in een 9-tal dagen en dan 5dagen wil uitrusten in Goa.
Wie al in India is geweest. Zien jullie dit mogelijk zonder dat je je te veel moet haasten? Ik las bij andere topics als dat je met www.cleartrip.nl goedkoop kunt vliegen, dus indien mogelijk doen wij het zoveel mogelijk met binnenlandse vluchten om tijd te winnen. Dus we dachten van Varanasi via Delhi naar Mumbai te vliegen en na Mumbai bezocht te hebben te vliegen naar Goa.
Haalbaar?

Een andere vraag:
Vorig jaar was ik in Thailand en wouden we eerst alles zelf doen, maar uiteindelijk kwamen we in Bangkok bij een organisatie terecht die alles regelde aan goedkope prijzen. Ik was blij dat het uiteindelijk met een plaatselijke organisatie was wegens te chaotisch, maar ook vooral omdat dit zeer goedkoop was (€300-8dagen) terwijl als je dit vanuit België/Nederland zou boeken je aan €1000 zou komen. Is dit ook zo in India? Of regel je toch best van in België? Ik ga liever zelf reizen, maar ik vemoed mits de weinige tijd ik heb, je soms meer ziet dan georganiseerd? Of weten jullie in de steden die ik opsomde bureautjes waar je alles kan regelen voor een volgende bestemming ofzo?

Ik las ook veel goeds over Dharamsala en ook dat het aan de voet van de Himalaya ligt en koeler is. Wat wil zeggen koeler? Want we zullen vanuit Amritar uit 30 graden komen.

Laat de tips maar komen.
greetz
Zulluke

Hoi,
Als je ook nog tijd wil om in al deze plaatsen rond te kijken ga je dit niet redden in 2 weken.
Begin april is het al goed warm in noord india.
Ik zou niet naar goa en mombay gaan. En het laatst naar de bergen. Dharamsala is heel relaxed dus daar kan je bijkomen van alles.
Je zou eventueel een auto kunnen regelen voor agra en jaipur. Aankomst Delhi sightseeing en door naar Agra. Daarna Jaipur en naar Varanasi.
Vanaf hier naar Amritsar en daarna naar Dharamsala.
Terug in Delhi zou ik hooguit 1 nacht blijven want dan is het al echt warm.

Veel plezier,

Marijke

Hoi,
Het is idd dan al flink warm en daarnaast zijn de afstanden erg groot in India en je moet ongeveer rekenen op een gemiddelde van 50 km per uur, ongeacht met welk vervoersmiddel.
Ik zou je adviseren om een gedeelte te pakken en als India bevalt nog eens terug te komen voor een ander gebied. Er is genoeg te doen en te zien. Delhi, Varanasi, Amritsar, Dharamsala, Agra, Jaipur, Bombay, Goa is wel heel erg veel in 2 weken. 5 dagen Goa dan het je nog 10 dagen over voor de rest?
A
ls je richting de bergen gaat dan vermijd je hitte van het laagland. Leuke plaatsen zijn Uttar kashi, Mussoorie, Corbett National park (Tijgers) en Dharamsala. Dan kan je Amsitsar erbij pakken.
Maar het gaat er natuurlijk ook om wat je wilt zien en doen. Jaipur, Delhi, Agra, Mumbai en Varanasi zijn hele grote drukke (maar wel interessante steden). Wil je wat meer de rust en kleinschaligheid, dan adviseer ik Bundi (nog niet overlopen door toeristen en je wordt hier lekker met rust gelaten), Pushkar (relaxed sfeertje rond een meer) en Bharatpur. Hier ligt een mooi vogelreservaat en van hier uit kan je uitstapjes maken naar Agra en Fathepur Sikri.

Nogmaals pak een ‘klein’ gedeelte en blijf een paar dagen ergens, dan leer je een stad/dorp goed kennen. Het is al hektisch genoeg in India zeker al je hier voor de eerste keer komt. India is niet te vergelijken met Thailand.
Ik ben er een aantal keer geweest (ook in Thailand overigens) en elke keer een ander beperkt gebied bezocht. Maar dit is natuurlijk persoonlijk.

Zelf heb ik altijd alles ter plaatse geregeld. Er is altijd wel een hotel of reisbureautje (pas zwendelaars, lees je goed in, vooral in Delhi kennen ze er wat van) wat treinkaartjes/buskaartjes voor je kan regelen en het is geen hoogseizoen. Het voordeel is dat je flexibel bent, bevalt het je ergens dan blijf je en anders niet. Een nadeel kan zijn dat je tijd kwijt bent met zaken ter plekke regelen, maar m.i. is dat ook de charme van het reizen. Maar dit is natuurlijk voor ieder verschillend. Overigens zijn privetaxis ook heel betaalbaar. Voorbeeld, wij betaalden afgelopen zomer 35 euro voor een afstand van 300 km en dan zat de retourreis van de chauffeur erbij inbegrepen. Alleen in Delhi is alles wel iets duurder.

Dompel je onder en geniet.

Veel plezier met de voorbereiding en goede reis alvast.

Robert

Schrap Varanasi-Mumbai-Goa en je hebt een leuke route voor 2 weken. Mocht er na D’sala toch nog tijd overblijven, ga dan via Rishikesh terug naar Delhi.
Ik zie niet in wat er te boeken of organiseren zou zijn. In Delhi, Jaipur en Agra hou je gewoon een auto rickshaw aan die je voor een bepaald bedrag naar alle sights brengt.
In D’sala is de temperatuur fijn in april. Je kunt ook naar het dorpje Tashi Jong (oostelijk) gaan waar ze rond die tijd prachtige kloosterdansen hebben. Vraag eerst even wanneer de lama-dances zijn.

Via Wereldwijzer app