Mijn vriendin en ik vertrekken op 31 augustus voor 7 weken naar India.
We zouden 3 weken rondtrekken in het Noorden en 3 weken in het Zuiden. Van Noord naar Zuid zouden we reizen met een tussenvlucht.
Ikzelf plan het Noordelijke deel van de reis en mijn vriendin legt zichzelf toe op het Zuidelijke. Ik weet niet goed wat haalbaar is in drie weken en waar de reis in het Noorden best kan eindigen om ons makkelijk te verplaatsen naar het Zuiden. Ik heb twee mogelijke reisroutes gemaakt voor een periode van een kleine 3 weken. Zouden jullie me hierop feedback kunnen geven.
Welke reisroute lijkt jullie het mooist? Is één ervan niet haalbaar in de tijd? Zijn de routes logisch opgebouwd?
Zoals jullie zien zouden we ook vaak gebruik maken van de trein. De eerste rit zouden we vooraf reserveren. Maar hoe doe je dat zonder Indisch telefoonnummer? Is dit mogelijk? Hoe? Want bij aankomst zou ik zovlug mogelijk Delhi willen verlaten.
En wat de tussentijdse vlucht betreft: zouden jullie hem vooraf boeken of ter plaatse afhankelijk van de reisroute?
Zelf ben ik in maart 3 weken naar Noord India geweest mijn route
Delhi, jaipur, jaisalmer,jodpur, udaipur,varanasi, dehli. Door staking van treinen hebben we de route onderweg aangepast.
Jaisalmer, udaipur en varanassi waren mijn favoriete plekken.
Trein tickets mijn prima ter plekke te regelen. Je kan naar een lokket gaan, maar zelf deed ik het altijd online. Ook bus tickets zijn online te regelen. Oja deluxe en airco bussen bestaan niet in India. Het zijn allemaal roestbakken die meestal wit zijn geschilderd. Bij bus organisatiess zie je de mooiste plaatjes van de bussen, maar die zijn er voor de show. In bussen is het heel normaal dat je s’nachts ergens stopt en er allemaal handel in de bus wordt gepropt. Met de bus tot aan 6/7 uur is prima maar langer is erg hobbelig. en neem een slaapplek.
oja agra is alleen leuk voor de taj mahal. Fathepur Sikri is geen aanrader. sla dit over. et zit echt vol met zwerf kinderen die allemaal je gids willen zijn, achtervolgen je enz enz enz. Je komt er ook alleen met een bus. Niet echt een leuke plaats om rond te lopen/ eten. Agra kan je prima in een dag doen en daarna meteen weer weg gaan.
Beide routes zijn goed haalbaar, alleen zou ik bij route A vanuit Udaipur niet terug gaan naar Delhi, maar per trein doorreizen naar Mumbai, en dan eventueel via Goa en Hampi naar Bangalore.
ik zou je toch adviseren om Varanasi in uw reis mee te nemen. Echt een stad die je moet gezien hebben als je rond Delhi zit … Als ik me niet vergis is het zo’n 12 uur van Delhi met de nachttrein en betaal je iets van een 800 ROEPIES ( met airco ). Die stadjes Gwalior, Orchha en dien andern zijn heel simpele stadjes waar niet “zo heel veel” te doen is. Was voor mij vooral om te rusten en wat te schaken ( en te verliezen ) tegen de goeroes