Twee a drie weken Noord India

Hallo,

Ik en mijn moeder gaan 5 weken backpacken. Mijn moeder wilde graag naar nepal en ik naar india. Nu is er een compromis gemaakt. Drie weken Nepal en twee weken Noord india. Mijn vraag gaat over India. Is het realistsch van mij om te denken dat wij in twee weken de volgende dorpen/ steden kunnen zien: Varanasi, Kanpur, Agra, jaipur en terug vliegen vanaf New Delhi. Ik heb namelijk nog geen idee hoe het vervoer daar is dus misschien kunnen jullie mij hierover adviseren!

Alvast super bedankt!

Dit is perfect mogelijk. Alle steden die je opnoemt zijn makkelijk onderling bereikbaar per trein.
Mag ik vragen waarom je Kanpur er bij neemt ? Ik zou eerder opteren voor een stad met meer charme, bvb jodhpur, de blauwe stad.

Je kan vanaf de Nepalese grens per bus naar Gorakhpur, daar per trein naar Varanasi, dan per trein naar Agra, Jaipur en eventueel Jodhpur. Dan terug naar Delhi.

Hallo Thierrydb,

Ik heb geen speciale reden waarom ik naar Kanpur wilde gaan leek me makkelijk in het rijtje met de andere steden en dorpen maar ik ga nu zeker Jodhpur opschrijven. Dank je wel!

Dat is inderdaad prima te doen. Openbaar vervoer (bus/trein) is bepaald niet geweldig, maar dat is nou eenmaal niet anders…

Hoi Kim,

Ik woon zelf in India. Je kan heel makelijk De steden aandoen die je opnoemde. Eventueel kan ik je de weg wijs maken in India en het openbaar vervoer.

Groetjes Yogesh