Van VARANASI naar KATHMANDU reizen, tips?

Graag zouden mijn vriend eind januari van Varanasi naar Kathmandu reizen, om na India nog wat dagen Nepal mee te maken.

We hebben dit per vliegtuig geprobeerd, maar er schijnt maar één luchtvaartmaatschappij te zijn op dit traject, en die zit vol.

Nu schijnen er bussen te zijn vanuit Varanasi, maar die lijk ik niet vanuit Nederland te kunnen regelen. .
Wij komen op 21 januari aan in Varanasi, en het lijkt me te laat om het dan nog te regelen?

Heeft iemand enig idee hoe lang deze reis duurt en hoe praktisch het is? En ten opzichte van de trein?

Ideeën welkom! Alvast dank!!!

Groetjes Marieke

Hoi Marieke,

Is een uitdaging inderdaad. Trein kun je vergeten, die gaat alleen maar stukje noordelijker tot dicht bij de grens en daarna wordt het alsnog bus. En lange-afstands bus - ik zou zeggen dat die er minimaal 16 en mogelijk 24 uur over zou doen, eigenlijk onhaalbaar voor in één stuk.

Beste lijkt budgetvluchten, mogelijk in twee stukjes. Eerst naar bijvoorbeeld Delhi of Calicut en vandaaraf naar Kathmandu. Dan moeten er wel plekken te krijgen zijn, zeker voor India domestic heb je veelal keuze uit 2-3 maatschappijnen. Kijk naar o.a. Jet, Kingfisher, Air India Express en Air Deccan.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik,

Dank voor je reactie!
Als ik het zo allemaal bekijk, vraag ik me af of het wel de moeite is, we kunnen nl maar enkele dagen in Nepal blijven want vertrekken de 28e alweer naar Delhi en dan Nederland.

Op de site van de ambassade wordt wel de trein aangeraden, maar in de gids staat idd dat het niet echt te doen is.
Misschien dan toch maar terug naar Delhi idd, en dan vliegen naar Nepal. Weet je of je dat ook vanuit Nederland kunt regelen?
Ik ga gelijk even op de door jou genoemde sites kijken.

Dank je voor de tips!!

Marieke

Hoi maar weer Marieke,

Tja, blijft altijd een puzzel.

Vliegtickets met Indiase maatschappijen zijn i.h.a. uitstekend vanuit NL te boeken, gewoon via eigen site. En voor de route Delhi-Kathmandu beter eerst even op een algemene site zoals Expedia of Vliegwinkel kijken wie de route doen, en daarna via de airline-sites gaan zoeken. Airline-sites zijn vaak goedkoper maar bieden natuurlijk niet het overzicht…

Suk7,

<Erik> & [Sandya]

Ja zijn de airlines rechtstreeks goedkoper? Logisch natuurlijk, ik doe altijd via vliegwinkel, dom dom!
Dank je voor de tips!

Marieke

Ja, maar ter aanvulling: dat geldt met name voor vluchten vanaf andere landen. Vluchten vanuit NL zal een site als Vliegwinkel soms zelfs betere deals hebben dan de airline-sites, maar vanuit buitenland krijgen écht alleen de reisbureau’s uit dat land plus de direkt boekende airline-klanten de leukste kortingen. Vergelijk maar eens wat je op een vlucht vanuit Singapore betaalt via Travelocity.com of co.uk (Amerika/internationaal en Engeland) of via zuji.com.sg, een volle dochter van Travelocity. Soms een faktor 2 verschil…

Veel sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ja idd, want Vliegwinkel is naar mijn ervaring meestal goedkoper dan de maatschappij rechtstreeks.
Buitenlandse vlucht vanuit een ander land doe ik nu voor het eerst, maar ik kan me voorstellen dat dat idd goedkoper rechtstreeks is.
Weer wat geleerd!

groetjes!

Vanuit Varanasi naar Kathmandu.
Per bus is het het makkelijkst om een bus Varanasi-Sonauli te regelen. Dat kan makkelijk als je in Varanasi bent en het duurt ca. 12 uur als hij een beetje doorrijd en niet te lang in Gorakhpur moet wachten.
Ga dan lopend de grens en vergeet niet je paspoort af te stempelen in India en in Nepal een visum te kopen. In Nepal heet hetzelfde dorp ineens Belahiya. Daar kun je al dan niet een hotel voor 1 nacht nemen (reis een stukje verder naar Lumbini25 kilometer na de grens (let op !!!Neem wel een NEPALESE BUS DIE JE PAS IN NEPAL BOEKT)dan pik je gelijk de geboorteplek van Boeddha mee.
Dan op weg naar Kathmandu (ca. 8 uur per bus).
Allemaal makkelijk te regelen.

Vliegen kan ook.
Alhoewel hier de enige maatschappij al vol is is het soms vanuit Varanasi wel nog te regelen via een reisbureau aldaar (soms kopen die al een aantal plaatsen in) Reken op ca. 160 euro per persoon voor een enkele vlucht Varanasi-Kathmandu. Het is een half uur vliegen.

Dank jullie allemaal, maar ik heb ondertussen een vliegtuig weten te boeken! Iets later dan gehoopt, dus nog minder tijd in Nepal.
Maar reizen zag ik in die paar dagen niet zitten, een reis van 2 dagen en dan zou ik nog 1 dag over houden om er te zijn!
Dank voor alle reacties!!

groet Marieke:dag: