Ik kon het niet vinden als een van de topics, vandaar mijn vraag. Wie heeft er ervaring met over land (per bus waarschijnlijk) naar Nepal te gaan vanuit Varanasi? In de lonely planet staat een klein stukje, maar ik word er niet helemaal wijs uit. Sta ik, als ik niets boek straks daar in niemandsland op de grens???
nee hoor, je staat er niet in niemandsland. De meest relaxte manier (nou ja, buiten vliegen dan) is eerst de trein van Varanasi naar Gorkahpur te nemen en van daar een bus naar de grens. Wij hadden daar wat gedoe met extra geld dat ze vroegen voor bagage op het dak, let daar een beetje op. De bus dropt je bij de grens waar het een gezellige drukte is. Je wandelt India uit en Nepal in. Koop een visum aan de grens, bestel een drankje en bekijk welke bus je daarna wilt nemen (Kathmandu, Chitwan, Pokhara). Mensen genoeg doe er iets aan willen verdienen en je komen “helpen”.
zoals ik al bij je post in het India forum heb gezegd, deze route hebben wij ook gedaan. Alleen toen een taxi genomen want we wilden tijd besparen en wat comfortabeler reizen.
Ja dank je wel voor je reactie!!! Hier heb ik zeker wat aan. Ik ga de trein regelen naar Gorkahpur en van daaruit zie ik wel verder. Omdat ik terug naar India ga, ruil ik de roepies niet in, maar ik zorg ook dat ik niet teveel meer bij me heb aan Indiaas geld.