Ik kon het niet vinden als een van de topics, vandaar mijn vraag. Wie heeft er ervaring met over land (per bus waarschijnlijk) naar Nepal te gaan vanuit Varanasi? In de lonely planet staat een klein stukje, maar ik word er niet helemaal wijs uit. Sta ik, als ik niets boek straks daar in niemandsland op de grens???
Makkelijk te doen. Eerst naar Patna, vervolgens naar de grens en van daaruit naar oa. Kathmandu. Overnachten aan de grens, geloof ik. Alles wijst vanzelf. Het is van mij wat jaartjes terug, vandaar.
wij hebben de route uit de Lonely Planet gehaald. wij zijn overdag met de trein van Varanasi naar Gorakhpur gegaan en zijn daar blijven slapen. de volgende ochtendvroeg zijn we met een taxi naar de Indiasche kant van de grens gereden, volgens mij was dat naar Sanouli. Daar ga je dan lopend de grens over en kun je je visum regelen. Daar hebben wij even wat gegeten en zijn toen weer met een taxi naar Pokhara in Nepal gereden (volgens mij duurde die rit rond de 6 uur?? en kost 40 euro). Taxi is uiteraard duurder, maar anders zou het een hele lange en vermoeiender reis worden en daar hadden wij niet zoveel zin in. en eigenlijk koste het nog niet zo veel.
ik weet nog dat wij bij de grens ons Indiasche roepies hebben verkocht voor Nepalese omdat allerei mannetjes zeiden dat we dat absoluut niet mee mochten nemen en daar in Nepal niet konden inwisselen. Dat bleek eigenlijk totale onzin, want in Pokhara wemelt het van de wisselbureaus waar het veel voordeliger had gekund.