Hoi,
in september vertrek ik voor 3 maanden met mijn vriend op reis. We beginnen met 3 weken Nepal en gaan daarna naar India.
We twijfelen nog of we van Kathmandu naar Delhi zouden vliegen of dat we de trein zouden nemen?
Iemand ervaring met één van beiden?
Verder vroeg ik met nog af of het in Nepal gemakkelijk is om bussen te vinden van de ene naar de andere stad, of dat dit via een toerismebureau loopt?
Bedankt,
Leen
Je zult in ieder geval met de bus naar India moeten, treinen doen ze nog niet aan in Nepal. Mocht je willen vliegen, dan zou ik naar Varanasi vliegen. Dat is een stuk voordeliger dan naar Delhi, en zeer de moeite waard, die stad!
Sinds kort vliegt Buddha air die route ook, 46 euro voor een enkeltje.
Buskaartjes kun je overal kopen in Thamel ziet het zwart van de reisbureautjes. Stap binnen, zeg wat je wilt en voor je het weet heb je je kaartjeVan Kathmandu naar Pokhara zou ik bv een iets luxere bus nemen, met vaste zitplaatsen, en die (Greenline, Swiss bus etc) kun je makkelijk via de receptie laten doen. Ik heb nooit zin veel tijd te verdoen me dat soort zaken. Kleinere stukken stap je in een bus en dan komt er wel iemand langs voor het kaartje Het wijst zich allemaal vanzelf als je eenmaal aan het reizen bent.
1 like
Naar Delhi zou ik ook zeker vliegen maar is idd duurder dan varanasi. Ik ben recent via de westgrens naar India gegaan (mahendranagar) via Pokhara, Lumbini, bardia nat. park en daarna de grens over. Een hele mooie reis maar daar moet je zeker wel een weekje voor uit trekken. Of je moet een aantal dagen achter elkaar in de bus willen zitten.
Bustickets zijn overal te boeken al namen wij ook vaak de lokale bussen. Als je buiten de toeristische routes gaat ‘bussen’ moet je wel lokaal.
grtz Q
ik ga dit ook doen.
als ik bijv 20 oktober pak dan kost een enkeltje kat-del 50 euro.
van kat-var 119.
Bovenstaande theorie begrijp ik dan ook niet.
Kath-delhi voor 50 euro. Zo goedkoop heb ik het nog nooit gezien. Waar heb je die gezien ???
Normaal is een enkeltje al snel > 100 a 125 euro. Kath - var is meestal rond de 50 euro/
Bovenstaande is ook de reden waarom ik eind van het jaar van Bangkok naar calcutta (€ 48,-)vlieg en vandaar door reis naar kath. En niet over delhi ga.
Dus ik wil graag weten waar je deze prijs hebt zien staan
Bvd voor de tip
grtz Q
Ik ben ook even gaan zoeken. Hier http://www.airticketsindia.com/ kost een enkeltje Delhi naar Kathmandu inderdaad maar een euro of 50.
Hier ook, 54 euro http://www.edreams.com/flights/kathmandu-delhi/ en Varanasi 111. Een mens leert nog eens wat
en voor 50 euro ga ik niet 24 uur in de bus zitten
Ook met Indigo(www.goindigo.in) kun je voordelig tussen Kathmandu en Delhi vliegen. Een enkeltje kost circa 50 euro, een retourreis begint vanaf 78 euro.
De kosten van het vliegen tussen Delhi en Kathmandu zijn het afgelopen jaar flink gedaald, dit de competitie erg hoog is. De volgende maatschappijen vliegen van Kathmandu naar Delhi en v.v.:
[ul]
[li]Indigo
[/li][li]Jet Airways
[/li][li]Jet Konnect
[/li][li]Air India
[/li][li]Nepal Airlines
[/li][li]Spicejet
[/li][/ul]
Veel vliegplezier!
Rudy
ik heb onlangs ook deze route gedaan, via:
- pokhara -> tansen -> Sunauli (bussen zo’n 350nrp in totaal - local busses)
in Sunauli goed opletten, ze hebben mij daar fameus liggen gehad :mad:
grensplaatsen zijn altijd lastige plaatsen met veel oplichters!!
wissel in pokhara ofzo al wat geld voor onderweg (ik had dit niet gedaan en ze maakten me vanalles wijs over de wisselkoers, ik wist dat ze logen, maar ik had ze echt nodig dusja…)
van Sunauli via Bhairawa de grens over, dat ging allemaal vlotjes.
Bus genomen net over de grens naar Gorakpur en van daar trein naar Varanassi
de bus van de grens tot gorakpur was zo’n 75 Irp (local busses).
dus met de bus kom je op zo’n 5 euro om van pokhara de grens over te steken ik nam altijd lokaal transport, hoorde bij het reizen vond ik
met trein kan je de grens NIET over!!
van janakpur is er wel een treinverbinding nr india, maar is enkel voor Nepalezen / indiers.
Vliegtuig weet ik niet, is zowiso duurder, maar wel heel wat sneller.
ik denk van pokhara tot dheli met bus en trein… goh, denk 1 dag en 1 nacht.
maar het is de moeite om tussendoor zeker te stoppen (lumbini - varanassi en agra zijn de grote aanraders)
Iemand ervaring met een van bovengenoemde maatschappijen? We willen binnen nu en twee weken van Kathmandu naar Delhi vliegen en de prijzen zijn nog steeds erg gunstig. Ik kan alleen nergens vinden hoeveel bagage je mag meenemen of hoeveel je daar voor moet bijbetalen. Iemand een idee?
Ik wacht nog af met boeken omdat ik de prijzen toch aan de hoge kant vind, nog geen ticket gevonden voor €50, allemaal duurder.
Dus ik wacht nog even af. Geen idee hoe het zit met bagage!
Bij Jet Airways 20 kg, staat op hun site. De anderen zullen het ook wel ergens op hun site hebben neergezet.