Hallo,
Ik wil in oktober 3 a 3,5 week naar India. Nu hebben we zitten kijken voor tickets en zagen we dat een ticket ams-dehli/mumbai-ams ook goed te doen is. Maar haal je het om in 3,5 week een beetje lekker te kunnen reizen, voldoende te kunnen zien, om het zo te doen? Of is het beter om 1 van de 2 te kiezen en terug te keren?
Hoop dat iemand hier iets over kan zeggen, alvast bedankt in ieder geval!!
Groetjes Susan
Zou ik zeker zo doen.Ju kunt om veel tijd te winnen een paar binnenlandse vluchten boeken bij maatschappijen zelf(Kingfisher,Jetair,Indigo)of via makemytrip of cleartrip.Laatste is ook erg handig en snel voor treintickets.Kost een paar rupees reserveringskosten maar is veel handiger dan site van Indian Railways.In 3,5weken kun je vrij veel doen hoor,zeker de highlights van Rajastan,Jaisalmer,Ellor,Ajanta e.d. Zou weinig tijd voor Bombay reserveren.Ik vond daar vrij weinig te zien dat de moeite waard is.Max. 2 dagen.
Als je maar drie à vier weken hebt, denk ik dat je beter kiest voor ofwel Noord, vanuit Delhi, ofwel voor Zuid vanuit Mumbai.
Er is zoveel te zien, zowel in het noorden als het zuiden, dat het zonde zou zijn om je tijd dan nog eens te verdelen over de twee waardoor je maar een fractie te zien krijgt.
Maar het kan natuurlijk altijd.
En noord vanuit Dehli en naar beneden naar Mumbai is geen optie? Hoef eigenlijk niet perse helemaal naar het zuiden, maar vind het wel fijn om van A naar B te kunnen gaan ipv terug naar 1 plek. Wil natuurlijk wel de tijd hebben om dingen te kunnen zien en niets overhaasten. Kan alleen moeilijk inschatten hoe lang je over alles doet…
Ga er maar vanuit dat elke verplaatsing een dag kost,hoe je t ook doet.Moet dan zelf een beetje inschatten wat je wil zien en hoe lang je daar voor uit wil trekken.Ik zou minimaal 2 dagen per plaats uittrekken sowieso om dingen te zien maar zeker ook om de sfeer te proeven.Ik snap je idee wel van niet terug te willen reizen.Je moet je programma niet te vol maken want dan word je gek.India is an sich al een zeer intens land dus probeer wat rust in te bouwen.
Als je van Delhi naar Mumbai wil afzakken, kan dat natuurlijk. Je kan dan bvb starten vanuit Delhi, met de trein naar Agra (3 à 4 uur per trein) voor de Taj Mahal, verder naar Jaipur (the pink city en Amber fort, 5 uur per trein), door naar Udaipur (8 uur per trein), dan naar Ahmedabad (Jalgaon, Ellora, Ajanta, 12 uur per trein), en dan naar Mumbai (8 à 10 uur per trein).
Dit is maar een ruw ideetje natuurlijk, maar dan heb je een idee van de afstanden.
1 like
Thierry bedankt, krijg meteen wat meer inzicht in de afstanden (tijden) etc.
Ik weet dat het vaak een dag kost, maar vind het reizen op zich vaak ook al een hele ervaring en vaak zie je onderweg ook van alles. Ben al vaker gaan backpacken en weet dat het fijn is om soms wat meer tijd te nemen op bepaalde plaatsen, maar soms kan het ook snel gaan en is 1 dag ook voldoende. Daarom willen we van tevoren ook niks vastleggen zodat we nog alle kanten op kunnen gaan.
We gaan in ieder geval verder kijken en hopelijk snel de knoop doorhakken en een ticket boeken, de rest volgt dan wel!
Bedankt in ieder geval voor alle reacties!
Misschien toch even opletten met het niks vastleggen. Aangezien jullie een korte periode gaan, en waarschijnlijk relatief grote afstanden zullen afleggen, moet je rekening houden met overvolle treinen.
Treinen zijn ginds dikwijls volgeboekt, maanden vooraf. Let zeker op eind oktober, tijdens Diwali, dan is half India onderweg.
Zonder iets vast te leggen, is het makkelijker om per bus te reizen, maar dat is op lange trajecten niet altijd even comfortabel.
Kijk eens op de site van Koning Aap. Die heeft een rondreis van 4 weken van New Delhi naar Mumbai, deze reis heet Centraal India. Wellicht dat je daar aan de hand van het reisschema leuke mogelijkheden ziet. In ieder geval een hele fijne vakantie. Groet Jolanda
1 like