Wie zou mij tips kunnen geven? ik ga samen met een vriendinnetje 3 weken naar india (in maart al) en we hebben nu goedkope tickets gevonden waarbij we vliegen op mumbai en terug van new dehli! Ik denk dat 3 weken wellicht voldoende moet zijn om het noorden te doen, maar hoor graag of dat ook zo is? Kunnen we daar handig met bussen enzo reizen? Ik zou graag naar Varanasi gaan en hoorde dat Leh ook mooi is? maar hoor graag tips!! alvast bedankt!
Als je maar drie weken hebt om “het noorden” te doen, zal je een serieuze selectie moeten doen. Binnenvliegen in Mumbai is dan ook niet erg interessant.
De afstanden die je aanhaalt (Mumbai, Delhi, Leh, Varanasi) zijn groter dan ze op de kaart lijken te zijn.
In jouw geval zou ik dan een toertje Rajasthan aanraden, eventueel met Varanasi erbij. Dat kan je best starten en eindigen in Delhi.
In Rajasthan kan je enkele highlights doen. Deze zijn over het algemeen vrij goed verbonden door openbaar vervoer.
Ik raad je aan om alvast een reisgids aan te schaffen (bvb Lonely Planet, Rough Guide, Footprint, …) en daarin eens te bekijken wat je aanstaat om zo een mogelijke route uit te stippelen.
Je zal sowieso keuzes moeten maken, je kan niet alles zien, maar dat kan je ook niet als je bvb drie maanden gaat, er is zoveel te zien.