In december ga ik van Chennai naar Delhi reizen. Wie kan mij tips geven over waar wel en waar niet heen te gaan?
Hoi Djesmin,
Hoe lang ga je? Hoe is je budget? Heb je meer (alleen?) gereisd in India/Azie, enz. enz. Je kunt in ieder geval elke dag verse djesmin kopen: het is een van mijn sterkste associaties met India.
Zelf ben ik alleen in het zuiden geweest. Chennai, Madurai, Athoor, Munnar, Kerala, Pondicherry/Auroville en terug via Mamallapuram (ook eerste pleisterplaats direct na aankomst).
Alles was interessant in mijn ogen. Groet en veel plezier, Monique1962
kan je wel zeggen dat je niet zo snel moet reizen, want in Chennai is het dan lekker warm, en in Delhi een heel stuk frisser!
Ligt er zeker aan hoe lang je de tijd hebt. Ik heb een maand gedaan om van Chennai naar Mumbai te komen, afgelopen december weer een maand om van Mumbai naar Delhi te gaan. Varanasi vond ik trouwens best saai (in december). De LP was er laaiend enthousiast over, maar badende pelgrims heb je er in december amper, te koud denk ik. In Nasik was er veel meer spektakel!
Ik ga eind november de reis andersom maken! Ik zit nu in Pondicherry, maar eind november vlieg ik naar Delhi om daar een vriendin te bezoeken. Daar blijven we een dag of 5, om dan binnen 2 weken weer terug naar Chennai te reizen… Is dat te doen? Moeten we dan tussentijdse vluchten maken of zou het met bus en trein te halen zijn? Het is niet erg als we er wat langer over zouden doen, maar niet veel langer, omdat de vriendin met wie ik reis 20 december weer naar huis gaat…
Ons budget is 1000 euro. De eerste 5 dagen in Delhi verblijf ik bij die vriendin en daarom heb ik geen verblijfskosten, alleen eten e.d. We willen ook zo goedkoop mogelijk overnachten, we hoeven geen duur en chique hotel, als de kakkerlakken maar niet over ons gezicht kruipen hahaha!
Ik ben ook erg benieuwd wat mensen aanraden om zeker te gaan zien! In Delhi ben ik al eens geweest, evenals in Agra, maar welke steden zijn nu echt de moeite waard?
In deze 1,5 maand dat we nog in Pondi zitten, maken we weekendtrips, waardoor we het Zuiden van India bezoeken, daar nog tips over?? Wat kan je vanuit Pondi makkelijk in een weekend of 4 daagse trip doen??
Groetjes, Anita
Is twee weken voor zo’n afstand niet iets te enthousiast? Ligt er aan hoe vaak je wilt stoppen in de tussentijd uiteraard.
In het zuiden zou ik zeker naar mamallapuram gaan, aardig in de buurt. Rameshwaram ligt misschien iets te ver?
Heb je niet een LP ofzo met reistijden? Of online de tijden bekijken.
succes!
Gert Jan
Chidambaram(prachtige tempel)!,Trichi,Tirumala(bedevaartsoord)!,Madurai.Chidambaram met stip,erg bijzonder ,goed te doen op dooortocht.
Bedankt voor alle tips! We gaan deze week waarschijnlijk onze reis vanuit Delhi plannen. We hebben 3 weken, maar van die 3 weken willen we een kleine week in Delhi blijven, vandaar!
Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom!!
Groetjes, Anita