Mening over route + tips

Hallo allemaal,

Mijn naam is Elsemieke en ik ga komend jaar van maart t/m mei naar India. Dit is de route die ik nu heb uitgestippeld, maar ik ben wel heel erg benieuwd naar tips/commentaar en dergelijke. Is de route goed te doen in 3 maanden? Is er een stad die ik moet schrappen en waar ik iets anders neer moet zetten?

Bij een aantal steden heb ik een wat langere periode, omdat ik daar bijvoorbeeld een tocht door de backwaters wil gaan maken of iets anders (nationaal park etc).

Amsterdam  Delhi (450 euro) op do. 01-03-12 13.00 – 3.45
Aankomst op 02-03-12
Delhi Jaipur zo. 04-03-12 15.20 – 20.25 (175)
Jaipur Jodhpur 9.25 – 19.10 di/do/vr 11.30 – 17.00 (100, 158) op do. 08-03-12
Jodhpur  Mumbai 18.45 – 11.45 (343) op zo. 11-03-12 dus aankomst op 12-03-12
Mumbai  Madgaon 8.35 – 20.30 (302) op wo. 14-03-12
Madgaon  Cochin 20.40 – 12.00 (325) op di. 20-03-12
Cochin  Trivandrum 9.40 – 14.35 (147) op di. 27-03-12
Trivandrum  Madurai 16.20 – 23.00 (155) op zo. 01-04-12
Madurai  Mysore 19.50 – 10.10 (254) op wo. 04-04-12 dus aankomst op 05-04-12
Mysore  Bangalore 15.45 – 18.45 (120) op zo. 08-04-12
Bangalore  Chennai 9.00 – 15.05 (193) op do. 12-04-12
Chennai  Vijawayada op zo. 15-04-12
Vijawayada  Hyderabad wo. 18-04-12
Hyderabad  Kolkata za. 21-04-12
2 weken vrijwilligerswerk vanaf maandag voor $249 (+/- 185 euro)
Ma. 23-04-12 t/m ma. 07-05-12
Volunteer in India | Most Affordable Programs with Volunteering India
Kolkata  Varanasi do. 10-05-12
Varanasi  Khajuraho wo. 16-05-12
Khajuraho  Agra zo. 20-05-12
Agra  Jaisalmer wo. 23-05-12
Jaisalmer  Delhi ma. 28-05-12
Delhi  Amsterdam do. 31-05-12 om 4.10 – 12.15

Zo dat is een duidelijke planning. Toen ik voor een maand naar india ging, hadden we wel een globale planning maar niet zo specifiek. Je hoort vaak van andere reizigers wat wel en niet interresant is.

Ik zag ook nog varenassi staan. Het is leuk om daar een dagje naar toe te gaan maar behalve de ganges is er naar mijn mening niet zo heel veel te doen.

Klopt, ik ben best wel van het plannen met reizen. Vooral omdat ik dus ook vrijwilligerswerk ga doen en dat begint op maandag. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het wel ruim heb ingepland hoor. Als er vertraging met de treinen/bus is, dan kan ik ook gerust wat later over komen. Geen punt.

Maar Varanasi is dus niet zo’n hoogtepunt als je zou denken? Ik hoor van veel kanten wel dat je die stad rustig moet bekijken vandaar de hoeveelheid dagen. Is er een andere stad in de buurt die je als tip hebt?

Varanasi zou ik zeker niet overslaan, er is best wel heel wat te zien, maar dat hangt allemaal van je interesses af natuurlijk.

De verschillende Ghats langs de Ganges hebben allemaal hun eigenheid en er vinden allerlei Puja’s en festiviteiten plaats.

Er zijn ook een aantal interessante tempels in de oude stad en het is heerlijk om te verdwalen in de kleine steegjes.

Happy travels!

Bedankt voor je reactie. Zo stelde ik mij Varanasi ook een beetje voor! Ik ben wel heel erg van cultuur en zien.
Heb je nog een tip waar je van zegt; ja dat MOET je zien?

Goh, er is zoveel te zien. Alle plaatsen die je aandoet hebben hun interessante zaken.

Enkel Bangalore en Chennai zou ik enkel gebruiken als transport hub, en niet als bestemming wegens echt niet zo veel te zien.
Vanuit Chennai zijn Mamallapuram en Pondicherry wel makkelijk te bereiken en wel de moeite waard.
In Madgaon kan je best ook niet blijven, op een tiental minuutjes rijden ben je in Benaulim of Colva.
In Cochin logeer je best in Fort Cochin, niet in Ernakulam (waar de treinen aankomen). Voor de backwaters kan je vanuit Cochin ook makkelijk Allepey bereiken, het centrum van de backwater cruises.
Vanuit Trivandrum moet je zeker naar Varkala afzakken voor enkele “chill” dagen op de cliffs.
En op weg naar Kolkatta, neem een omwegje langs Puri. Heel relaxed pelgrimsstadje.
Leuke wildparken zijn Bandipur, te bereiken vanuit Mysore en Periyar, te bereiken vanuit Cochin of Madurai langs de andere kant.

Veel te veel om allemaal op te noemen …

Bedankt voor je reactie! Daar heb ik echt iets aan.

Wie heeft er nog een tip voor een strand? Een paar dagen genieten van het strand vind ik ook gene probleem eigenlijk… :zon02:

In Varanasi moet je vooral even langs de brown bread backery gaan, kan je heeeeerlijk eten en je geld komt ook nog goed terecht!

In Benaulim, vlakbij Madgaon heb je een mooi, relatief rustig strand.
Langs de hele Goaanse kust vind je stranden, elk met hun eigenheid. In grote lijnen kan je stellen, noord van Madgaon is het drukker en meer een “party” sfeer, en zuid van Madgaon, rustiger en mooiere stranden (in December en Januari kan het er ook wel druk zijn.
Varkala beach in Kerala is super relax.

Aan de Oostkust is het strand van Mamallapuram ook wel aardig, maar niet echt geschikt om te zwemmen, te grote stroming.
Het strand van Rushikonda, bij Visakhapatnam (Vizag), tussen Vijayawada en Puri is ook wel te doen.
Puri heeft ook een leuk strand, maar ga iets van het dorp weg. Het strand aan 't dorp wordt door de vissers en dorpelingen gebruikt als openbaar toilet.

En er zijn er nog een paar duizend andere … :slight_smile: