3 weken reizen vanaf Chennai

Dag allemaal,

Ik zit al ruim een maand in Chennai en blijf hier nog drie weken. Ik zit hier voor de minor van mijn studie.

Vanaf 7 december ben ik klaar en ga ik nog 3 weken reizen. Uiteindelijk vlieg ik 30 december vanaf Delhi terug naar Nederland.
Ik heb nog geen idee wat ik in die 3 weken ga doen. Uiteindelijk wil ik de Taj Mahal natuurlijk zien maar voor de rest staat niets vast. De één raad me verder aan om naar Varanasi te gaan en de ander zegt me weer dat ik dat beter niet kan doen in december.

Mijn vraag aan jullie is: wat kan ik het beste doen? Direct vliegen naar Delhi of bijvoorbeeld met de trein vanaf Chennai met bijvoorbeeld wat tussenstops? Waar moet ik heengaan en wat moet ik zeker nog doen?

Alvast bedankt!

Hoi,

Wat heerlijk, nog 3 wkn de tijd!
Ik heb zelf ook een paar mnd bij Chennai in de buurt gewoond en daarna een maand rond gereisd.
Een hoogtepunt voor mij was Kerala. Groen, prachtig!! In Allepy kun je op een ‘‘houseboat’’ de ‘‘backwaters’’ bevaren en de dorpjes langs het water bewonderen. Prachtige stranden in Kerala. Tip: Varkala beach (relaxed, hippie-achtig).
Dan kun je vanuit Kerala omhoog naar Goa met de trein (mooie, maar lange route langs de kust).

Ergens zou je toch een binnenlandse vlucht moeten nemen. Bijv. Goa - Delhi? Paar tientjes.
Rajasthan is natuurlijk weer een heel ander verhaal qua natuur. Steden/ cultuur (tempels) vooral mooi daar vond ik. De Taj in Arga, rode fort in Delhi, blauwe stad Jodphur vond ik veeel vrediger dan de rose stad Jaipur. Kameel rijden? Pushkar. (namelijk Varanasi in het klein).

Over Varanasi kan ik niks zeggen, niet geweest. Je moet je zelf gaan afvragen wat je t liefst wil. Stranden, groen paradijs? Kerala/ Goa. Cultuur? Gouden driehoek in Rajasthan. In 3 wkn beide wordt rennen…vergis je niet… India is huge.

Vraag gerust raak! Enjoy!

Super bedankt voor je reactie allereerst!

Op jouw aanraden en op aanraden van mijn collega’s hier heb ik besloten om volgende week naar Kerala te gaan. Dat wordt dan een weekend omdat ik hier ook lesgeef. Verder kom ik zeker nog een keer terug naar Zuid-India om vanaf Goa naar Chennai te reizen. Zo kan ik Kerala en omgeving nog een keer uitgebreid bekijken en heb ik meteen een excuus om de mensen hier in Chennai weer te bezoeken!

Zuid-India zal ik dus begin december gaan verlaten om richting het noorden te gaan. Volgens mijn collega’s kan ik erg goed met de trein gaan en zit ik dan in 24 uur in Delhi. Ze hadden het over een volgens hun comfortabele trein: Rajadhani Express. De treinreis kost 2500Rp dat toch wel scheelt met de 8000Rp voor een vlucht. Al met al heb ik daardoor besloten om met de trein te gaan.

Ik dan een aantal dagen in Delhi blijven om de stad te bekijken en vervolgens Agra bezoeken voor de Taj. Vervolgens wil ik naar Jaipur gaan omdat ik daar goede verhalen over heb gehoord. Jij geeft aan dat Jodphur nog een stuk mooier is? Ik heb drie weken dus ik heb zeker de tijd om ook daar langs te gaan. Pushkar ligt daar als ik het goed heb tussen. Kameel rijden heb ik al een keer gedaan, is het verder de moeite waard om daar langs te gaan? Varanasi in het klein klinkt natuurlijk goed, aangezien ik Varanasi toch niet ga bezoeken omdat dat de andere kant op is.

Verder dan dit ben ik eigenlijk nog niet gekomen. Er werd me aangeraden om naar Manali te gaan in Himachal Pradesh, maar dat lijkt me wel een eind weg. Ik wil ook nog ergens een aantal dagen rustig kunnen relaxen en uiteindelijk weer op tijd in Delhi zijn voor mijn vlucht op 30 december.

Dag 1: Delhi
Dag 2: Delhi
Dag 3: Delhi
Dag 4: Agra
Dag 5: Jaipur
Dag 6: Jaipur
Dag 7: Pushkar
Dag 8: Jodphur
Dag 9: Jodphur

De rest van de dagen nog op te vullen…

Dag 19 Delhi
Dag 20 Delhi

Nog suggesties wat ik in de overige dagen kan doen? Elke hulp wordt gewaardeerd!

In verband met de tijd toch maar besloten naar Varanasi te gaan. Dit is het plan wat ik gisteren op mijn school in Chennai even snel heb gemaakt:

Datum Plaats Activiteit
7 december Delhi
8 december Delhi
9 december Delhi
10 december Delhi-Varanasi Travel, arrive in Varanasi
11 december Varanasi
12 december Varanasi
13 december Varanasi
14 december Varanasi
15 december Varanasi
16 december Varanasi-Agra Travel, arrive in Agra
17 december Agra Taj Mahal
18 december Agra Sightseeing
19 december Agra-Ranthambhore National park Travel, arrive near national park
20 december Ranthambhore National park Tiger?
21 december Ranthambhore National park Tiger?
22 december Ranthambhore National park – Jaipur
23 december Jaipur
24 december Jaipur
25 december Jaipur-Pushkar
26 december Pushkar
27 december Pushkar-Delhi
28 december Delhi
29 december Delhi
30 december Delhi-Amsterdam 3:05 in the night

Wat denken jullie hiervan? Moet ik ergens korter of langer blijven? Nog andere tips? Thanks! :slight_smile: