Zuid-India in 4 weken

Hallo iedereen,
In maart gaan mijn vriend en ik voor 4 weken naar Zuid-India. Ik heb al behoorlijk wat ingelezen maar merk toch dat ik behoefte heb aan advies van mensen die er daadwerkelijk geweest zijn. In de LP staat het allemaal beschreven maar de reizigers weten het toch het beste!

Op dit moment zitten we nog te twijfelen of we vanaf Mumbai of Bangalore zullen vliegen. Aan de enne kant trekt het me wel om vanaf Mumbai de reis te beginnen en dan richting Goa te gaan met de nachttrein maar we hebben maar 4 weken weet niet of dat rondje dan te lang gaat worden. Aantal dingen die nu op het lijstje staan zijn: Mumbai, Goa, Hampi, Mysore, Mudumalai, Ooty, Munnar, Kochi, Kumily, Varkala, Kollam, Allepy… En het lijstje wordt alleen maar langer. Niet echt handig dus. Wat kunnen we schrappen en wat mogen we zeker niet missen.

Heel graag hulp gezocht en kom aub met al jullie goede tips!!!

Nog even voor het gemak,… we zoeken cultuur, actief in de natuur en een beetje strand en hang… maar heeft iemand ook tips voor apartere activiteiten (bv. Trekkings, raften of voor mijn part thee plukken)??

Hoop graag van jullie te horen!

Gr Daan

Daan,

De volgende route is misschien wel interessant. Je kan onmogelijk alles zien in vier weken, dus moet je sowieso filteren in je lijstje.
Deze route heb ik zelf gedaan, dus als je meer specifieke vragen hebt, laat maar komen.

Vanuit Mumbai met de trein naar Goa, afstappen in Madgaon en vanuit Benaulim of Colva kan je Goa verkennen.
Vanuit Madgaon met de trein naar Hospet en verder per rickshaw naar Hampi.
Vanuit Hospet met de nachttrein naar Bangalore (niet veel te zien). ’s Ochtends meteen door met de bus naar Mysore.
Vanuit Mysore met de bus naar Ooty (eventueel met een stop in Bandipur wildpark).
Vanuit Ooty met de Toy train naar Mettupalayam en meteen verder met de gewone passenger trein naar Coimbatore.
In Coimbatore de trein richting Trivandrum en afstappen in Kollam (niet veel te zien).
Met de bus naar Varkala en/of met de bus of Ferry naar Allepey. Side trip naar Kumily (Periyar wildpark) en/of backwaters cruise.
Bus naar Ernakulam en verder naar Fort Cochin.
Vliegen of treinen naar Mumbai of Goa.

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga het vanavond meteen bekijken!
Gr Daniëlle