Tips gevraagd treinreis door India

Wij, Sabine en Sonia, gaan in januari, februari, maart door India heen trekken met onze backpack. :wereld:

Waarschijnlijk gaan we het grootste deel met de trein reizen. We moeten ondertussen denken we toch onze vliegtickets >>>gaan vastleggen voor de heen en terugreis om het goedkoop te houden. Nu vinden we het moeilijk om in te schatten wat nu realistisch is qua afstand om af te leggen in drie maanden zonder dat we heel erg moeten haasten.

We zaten te denken om te beginnen in Chennai en de laatste maand voor Agra-Delhi enz te pakken. In maart is namelijk Holi en schijnt in het noorden uitbundig te worden gevierd wat we graag willen meemaken!

Heeft iemand hier ervaring en tips over?

afstanden zijn groot, maar treinen is prima te doen, in een nacht ben je al een heel stuk opgeschoten. treinen in india is een superervaring… hele families… prachtig, dus neem lekker een nachtrein, stukje dag mee, let wel goed op je spullen! sloten om je tassen etc!
goeie reis

Waar moet je precies zijn om die treinreizen te boeken?
Groet, bernardo 0031

hi! op het station kun je ze halen, mr dat is ng best een gedoe. ik heb vaak kaartjes geregeld via het hostel waar we sliepen, echt geen probleem! ook zijn er busmaatschappijen die kantoortjes hebben in de stad, prima te regelen allemaal! als je ng vragen hebt, stel ze gerust!
groetjes

ey, sabsoon, ik wens je alvast een unforgatable trip to India!
Je zal ogen tekort hebben.
Voor de trein zou ik aanraden om goed op tijd te zijn of of voorhand al een plaats te reserveren want die zitten meestal vol.

Het is altijd leuk als je een feest kan meepikken als je in een land bent, holi is een heel leuk festival In India dus als je kan zou ik het je zeker aanraden!

Veel plezier en be careful

treintickets kun je boeken op http://www.irctc.co.in/
vooral tijdens drukke periodes zitten de treinen vaak vol.
succes!