Van Delhi naar Jaipur

Hallo,

Ik ga op 11 januari naar India… Ik vlieg op Delhi en wil daarna door reizen naar jaipur waar ik een meditatiecursus ga doen. Heeft iemand ervaring met deze reis? Kan ik het beste met de trein of vliegen. (Ik reis alleen, ben een vrouw en kom aan om 3 uur 's nachts)…Alle andere tips zijn welkom :slight_smile:

Alvast bedankt!

Je kan makkelijk met de trein vanuit Delhi naar Jaipur. Er zijn dagelijks een aanzienlijk aantal treinen die dit traject afleggen. De trip duurt zo’n vier à vijf uur.

Wil je meteen doorreizen of blijf je een dagje in Delhi ?

De trein is wel het best. Zou wel zo snel mogelijk je treinkaartje regelen al sje daar bent.Wij waren te laat (uitverkocht) en zijn toen maar met de bus gegaan.Trein is vlg mij veiliger (qua rijden)

Ja met je trein is dan wel het beste denk ik… ik heb al heel wat verhalen over de trein gehoord, dat het erg vol is en soms ook gevaarlijk… Maar zal er maar gewoon aan geloven :slight_smile: Ik denk dat ik wel een dag in Delhi blijf omdat ik 's nachts aan kom en dan een beetje kan uitrusten… Misschien een idee om hem nu al te boeken inderdaad, thanks!

Trouwens nog een vraag, ik hoef geen visum meer te regelen van te voren begreep ik. Ik blijf een maand en dan kan ik mijn visum gewoon kopen als ik aankom toch?!

Er bestaat een regeling voor visum on arrival voor bepaalde landen, maar België en Nederland zijn daar voorlopig niet bij. We staan wel op de lijst van landen waarvoor dit overwogen wordt.

Vooraf visum aanvragen dus, en niet te lang meer wachten vrees ik.

Dat is wel een beetje schrikken, ik dacht echt dat ik hem gewoon bij aankomst kon kopen. Ik vertrek op 11 januarii maar kerst en oud en nieuw zitten er natuurlijk tussen. Als ik hem opstuur per post weet ik niet zeker of ik hem optijd heb. Misschien kan ik dan beter naar amsterdam gaan en mijn paspoort en formulieren inleveren? Dan kun je hem toch binnen 1 of 2 dagen hebben??

Ik zou het visum niet meer per post regelen.Heengaan!!

En de treintickets hoef je niet hier al te bestellen hoor,bedoelde gewoon niet pas kopen vlak voor vertrek maar zo gauw je in Delhi bent.

Heel veel plezier!!

De ambassade, en het bijbehorende visum bureau, zitten in Den Haag.
Laan van Meerdervoort 70 Hier moet je naar toe.

Je ticket zou ik gewoon van te voren reserven via de site van de Indiaase railway, gaat super makkelijk en je bent verzekerd van een ticket.

Samen met een reisgenootje heb ik deze treinreis gemaakt. Van te voren was ik best een beetje ‘bang’ gemaakt… over de vele zakkenrollers, enge mannen, etc. etc. en ik moet zeggen dat het mij reuze mee viel.

Wij hadden een ticket 2AC chairs. Dat is echt aan te raden, vooral als vrouw alleen. Je zit dan tussen de wat meer welvarende Indiers en dat scheelt. Vooral als je net in India bent. Je merkt dat deze mensen minder raar op kijken van een blanke (blonde) vrouw en dat ze erg behulpzaam zijn, graag een praatje met maken en ook opletten als je lastig wordt gevallen of er mensen de trein doorlopen die daar niet horen.

Ook krijg je 's ochtends een pot thee, een fles water, en ontbijt! 2 broodjes met vegaburger en ketchup :smiley: Vooral aangeven dat je VEGA wilt en geen vlees. Een (Engelstalig FREE FREE) krantje erbij en je bent ready voor de reis.

Op het station in Delhi zijn aardige en behulpzame mensen en zoals in heel India ook minder behulpzame mensen :wink: Ga hiervoor vooral af op je gevoel. Wanneer je een ticket koopt via de website en je print deze uit. Dan is dit en ook echt enkel dit je vervoersbewijs. Wanneer er mannen naar je toe komen dat je een stempel nodig hebt of dat je in een andere couppee zit. Negeren en vooral NIET mee lopen!

De meeste taxidrivers weten uit hun hoofd vaak wel welk spoor je nodig hebt. Hier kan je natuurlijk niet altijd vanuit gaan. Maar op het station hangen handige borden (struikel niet over de mensen!) waarop je het station kan zien. Op je treinticket staat het nummer van de wagon. Soms staat dit ook op het station aangegeven met bordjes, zodat je al weet waar je moet gaan staan. Maar dat werkt niet altijd even goed.

Succes
en in ieder geval HEEL veel plezier!

Treintickets boeken op de Indian Railway site www.irctc.co.in vanuit het buitenland met een buitenlandse kredietkaart is momenteel niet meer mogelijk.

Je kan wel boeken via bvb www.cleartrip.com

Verkies je om in Delhi zelf een ticket te kopen, ga dan naar het Foreign Tourist Office in New Delhi Railway Station op de eerste verdieping. Negeer de touts die je vertellen dat het bureau gesloten is. Vergeet je paspoort niet, dit heb je nodig om een ticket te kunnen boeken.

Er is (was) ook een counter om treintickets te kopen op Delhi Airport, maar dit is niet open 's nachts. Misschien is dit ondertussen veranderd sinds de nieuwe terminal in gebruik is genomen.

Thanks iedereen! Wat is het toch fijn dat mensen met je meedenken die al ervaring hebben met India… Ik had veel horrorverhalen gehoord over de trein maar nu ben ik meer gerustgesteld… Ga er gewoon voor :slight_smile: Visum heb in inmiddels aangevraagd in Amsterdam bij het visumbureau… Wilde niet riskeren dat de TNT weer ging staken of wat dan ook…
Groetjes!

De treinticket zou ik vanuit hier reserveren, het was de laatste tijd onrustig bij de Railways waardoor wij een ticket moesten omboeken. Dat is niet gelukt omdat er lange waitinglists waren. Het traject rondom Delhi/Agra, Delhi/Jaipur was zeker voor een dikke week moeilijk te bereizen ivm blokkades van de railways.

welke catogorieen in de trein zijn aan te raden?
en kan je die goed herkennen op de site? ik heb nog niet door geklickt, misschien is het ook heel makkelijk herkenbaar?
alvast bedankt!

Als je met categoriën de reisklasses bedoelt, ga dan eens kijken bij www.seat61.com
Daar krijg je een mooie beschrijving met foto’s erbij.

ja, dat bedoel ik,
bedankt!

Mag ik ook nog wat vragen over de treinkaartjes.
Ik hou er eigenlijk niet van om vooraf te boeken, maar het schijnt wel nodig te zijn.
Nu heb ik gekeken voor ene treinkaartje op 15 november, die zijn al volgeboekt of je komt op de waitlist. Heeft het zin om als 10e op de waitlist te staan?
En is reizen in klasse AC 3 ook te doen? Of het dan beter om dan de bus te nemen.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Joyce