Trein reserveren of niet in okt/nov

hoi.

ik ga 19 okt. voor 5 weken naar india en nepal
ik heb een vlucht naar delhi en wil dan met de trein naar jaipur, agra, varnasi, dan grens over naar nepal, kathmandu, pokara… en heb een vlucht van kathmandu naar delhi…

ik heb zelf van feb. tot en met juni en zuid-india gewoond en heb toen vaak een aantal weekjes de trein van te voren gereserveerd. vooral in april, mei en juni zat veel vol.

heeft iemand tips betreft de periode okt. en november?
vanuit NL al reserveren of is bij aankomst in delhi vroeg genoeg om de trein reis te reserveren?

groetjes pascal

Hoi Pascal,

Kan nog steeds best druk zijn. En zoals je weet kunnen de loketten en rijen érg verwarrend en lang zijn op de stations. Gewoon vanuit NL via Internet reserveren, werkt uitstekend met je creditcard en kost niets extra vergeleken met aldaar!

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

ik wil ook vanuit Delhi naar Agra.
Neem ik dan best de exprestrein Shatabdi of zijn er betere
mogelijkheden tussen die 2 steden?
(ik vertrek begin november)

Anne Marie

Volgens mij is de beste mogelijkheid de Shatabdi. Ik zou ook deze rit reserveren.

Grt.

Ik wilde op internet kijken welke treinen er zijn, maar ik kan steeds geen treinen vinden? kan je gewoon elk moment van de dag boeken? of moet ik echt om 8u indiase tijd online gaan en treinen boeken? Ik snap er niks van :S die site zegt steeds ‘no matching trains found’ en geeft aan dat je met een e-ticket maar tot 2 dagen van tevoren kan reserveren? Hoe moet ik boeken dan?

Ik zoek treinen voor in oktober aangezien ik 14 oktober vertrek met het vliegtuig

Moet gewoon elk moment van de dag kunnen, op die icrc site. Goed opletten van welk Delhi station naar welk Agra station de verbinding gaat, dat is uit reisgidsen zoals de Lonely Planet wel te halen. Net zoals bijvoorbeeld rondom Londen is de planningssoftware niet zo slim om alternatieve stations te geven, tik je bijv. een (kop-)station in west-Delhi in dan gaat vandaaruit natuurlijk geen trein naar het oosten…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo,
Voor treinen boeken ga je naar www.cleartrip.com
Account aanmaken en betalen met creditcard.Simpel en makkelijk
Doe dit al vele malen voor zowel trein c.q. vliegtickets.
verder kijken bij www.indianrai.gov.in welke treinen er gaan van A naar B, bij trains between important stations.Kijk bij all classes.
In india reizen wij altijd of first class of second A.C. Ben je jong en je wilt tussen alles in zitten neem dan normal sleeper.
grjes CJM MAAS