Hallo,
wij willen in de kerstvakantie graag naar Delhi, Agra en Jaipur. Ter plaatse willen we gebruik maken van de trein.
Is dit te doen in 8 of 9 dagen ?
Groetjes,
Wendy
Hallo,
wij willen in de kerstvakantie graag naar Delhi, Agra en Jaipur. Ter plaatse willen we gebruik maken van de trein.
Is dit te doen in 8 of 9 dagen ?
Groetjes,
Wendy
Hoi Wendy,
Jazeker. Begin maar gelijk na het boeken van je vliegticket met het registreren voor irctc, dat gaat je zeker 3-5 weken heen en weer mailen om door de Indiase bureaucratie heen te komen en dan heb je het account tenminste binnen. Instructies op seat61.com. Daarna iets van 2 maanden vantevoren je plaatsen boeken, in een trein met vrije plaatsen (dus niet status RAC of WL); AC2 heeft onze voorkeur en AC3 is dan reserve voor als echt de hogere klasse vol is.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Dank je wel voor je snelle antwoord en goede tip !!
Groetjes,
Wendy
Ik ben er afgelopen kerstvakantie geweest. Dat is zeker te doen. Ik heb zelf wel weinig tijd gespendeerd in Delhi en heb Jaipur van de Gouden driehoek vervangen door Orchha.
Ik ben zelf niet zo gek van heel drukke en vuile grote steden. En dan was Orchha een perfect alternatief, heel erg mooi maar zonder de drukte. Mocht je van natuur en/of fotografie houden het is Keoladeo Nationaal Park (vogelreservaat) een aanrader. In die periode komen de vogels van over heel de wereld naar dat park.
En zoals Erik al zei, plan je treinritten zo snel mogelijk. Ik heb een maand moeten wachten voor ik treintickets kon boeken, en toen waren al veel treinen volzet. Hierdoor heb ik zelfs één rit in “Second Sitting” moeten boeken. Leuk om één keer mee te maken want andere toeristen kom je daar niet tegen.
Mijn verslag en foto’s kan je hier vinden:
http://www.nielsreizen.be/reizen/noord-india-2016/
Dank je voor je reactie ! Ik ga het snel allemaal eens uitzoeken !!
Groetjes,
Wendy