Over precies een week zit ik samen met een vriendin in het vliegtuig onderweg naar India! Vol spanning kijk ik er naar uit want dit is de eerste keer dat ik ga rondreizen, en dat voor 3 maanden!
Nu heb ik me op alles goed voorbereid maar hoop ik toch op goede tips waar je misschien in eerste instantie niet aan denkt. Zo vraag ik mij bijvoorbeeld af of je fotos op de computer in een internetcafe kunt uploaden? Ik neem mijn tablet wel mee maar daar zit geen usb poort op… en aangezien ik tussendoor mijn fotos wel graag wil opslaan en versturen naar mijn e-mail (als back-up), lijkt me dit handig om van te voren te weten!
Daarnaast weten wij nog niet welke steden we allemaal gaan bezoeken. We weten alleen dat we beginnen in India, door willen naar Nepal, Thailand en sluiten in Indonesie (en misschien als ons energielevel en geld het toe laat ook Cambodja willen toevoegen aan het lijstje). Hebben jullie tips voor deze landen!?
En mijn allerlaatste maar niet geheel onbelangrijke vraag, doordat we echt pas op het moment zelf steeds besluiten waar we naar toe gaan, weten we dus niet hoeveel malaria tabletten we moeten inslaan. Hoe doen jullie dit?
Ik hoor graag van jullie terug, de kriebels slaan soms over in zenuwen als ik bedenk dat ik nog niet alles helemaal heb geregeld of genoeg over weet, dus ervaringen en tips please!
Foto’s online backuppen kan alleen als je foto’s maakt die niet al te groot zijn. Nu ben ik een grootgebruiken (in 6 weken ongeveer 40 Gig), maar ik neem altijd een kleine laptop mee om foto’s op te slaan of een externe harde schijf. 40 Gig uploaden in NL duurt al eeuwen, laat staan in het buitenland.
Voor Nepal heb je meestal geen malariatabletten nodig, voor Thailand heb je ze nooit nodig en op Indonesie zijn Java en Bali malariavrij. Je hebt dus niet echt een probleem qua pillen. Uiteraard kan je hier een voorraadje kopen en evt. bewaren voor een volgende reis. Het doorverkopen van pillen zoals soms op dit forum gebeurt is illegaal (en dus strafbaar!).
Mocht je nog naar Thailand en Indonesie gaan: voor een visumvrije entree/visum on arrival heb je een ticket het land uit nodig! Stap dus niet het vliegtuig in voordat je dat geregeld hebt, je wordt namelijk vaak niet toegelaten tot de vlucht als je je zaakjes niet op orde hebt.
en weet je toevallig ook of je fotos kunt uploaden op een computer in een internetcafe? Ik heb namelijk geen kleine laptop en mijn reisgenootje ook niet. Vandaar dat ik mijn tablet meeneem, wat overigens wel echt ideaal is! Het enige probleem is dan alleen dus de fotos…
wat betreft de malariatabletten, we gaan inderdaad naar landen waar het niet overal nodig is. Maar volgens de ggd moet ik in thailand dit wel slikken? Het gedeelte in India waar we zitten in ieder geval niet, dus dat is weer te overzien. En ik heb nog niets ingeslagen omdat ik niet teveel wil kopen (maar ook zeker niet te weinig van die tabletjes), en no worrys dat doe ik netjes via de apotheek, bedankt voor je reactie!
je kan een paar foto’s uploaden in een internetcafe, maar niet alles.
ik ben niet in India geweest, wel in Nepal, Thailand en Indonesie. je bent soms een uur bezig met het uploaden van 5-10 foto’s. als je honderen foto’s wilt uploaden dan heb je dus een probleem.
ik zou eerder extra SD-kaartjes inslaan. als je ook een externe harde schijf hebt, kun je in het internetcafe daar je foto’s op backuppen. jij noemt een tablet ideaal, maar juist het foto-probleem maakt dat ik een tablet helemaal niet fijn vind en dus een kleine laptop meeneem.
Je kan in zo goed als elke internet shop je foto’s van je memostick laten halen en op USB stick of harde schijf laten zetten. Je kan meestal ook een CD laten branden met je foto’s.
Als je met USB sticks werkt, doe dan zeker elke keer een virusscan vooraleer je ze aansluit op je eigen PC of laptop. Er circuleren heel wat virussen en spyware rond in sommige internet shops.
Ik weet niet wat voor een tablet je hebt? Zelf heb ik een IPad daar zit ook geen USB-poort op, maar met een camera connection kit kun je de foto’s direct van je camera downloaden of van je SD kaart. Het zijn 2 hele kleine lichte verloopstukjes, heel makkelijk mee te nemen.
Wellicht dat er zoiets ook voor jouw tablet is.
Hoop dat wat aan de tip hebt.
Op cd laten zetten van je foto’s is wellicht de handigste methode. Wanneer ik dat doe ga ik met de gebrande cd naar een andere computer om te kijken of de foto’s er echt op staan, voordat ik de geheugenkaartjes leeg maak.
In India komen er steeds meer internet cafeetjes waar het kan, in Kathmandu struikel je er over